رفتن به محتوای اصلی

دونالد ترامپ تبرئه شد

دونالد ترامپ تبرئه شد

 

مجلس سنای ایالات متحده آمریکا شامگاه چهارشنبه 5 فوریه 2020 به وقت محلی واشینگتن، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را از اتهاماتی که دمکرات‌های علیه او مطرح کرده بودند، تبرئه کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها سناتورهای جمهوریخواه آمریکا در این محاکمه با همبستگی و اکثریت قریب به اتفاق آراءشان اتهام‌های مطرح شده علیه دونالد ترامپ رئیس جموری آمریکا را رد کرده و تلاش‌های دمکرات‌ها برای عزل او را ناکام گذاشتند.

 در مجلس سنای آمریکا که متشکل از 100 عضو است 52 عضو از اصل 53 عضو جمهوری‌خواه آن به تبرئه ترامپ از اتهام سوءاستفاده از قدرت رای دادند.

همچنین 53 عضو جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا ترامپ را نیز از اتهام تلاش برای کارشکنی در روند کار کنگره تبرئه کردند.

دو اتهام سوء استفاده از قدرت و کارشکنی در روند کار کنگره در 18 دسامبر گذشته از سوی نمایندگان کنگره آمریکا علیه ترامپ مطرح شده بود.

در مقابل همه اعضای دمکرات در مجلس سنای آمریکا به محکومیت ترامپ در این دو اتهام رای دادند.

میت رامنی سناتور جمهوری‌خواه از ایالت یوتا نیز پیش از این جلسه گفته بود که او در این محاکمه تاریخی به نفع محکومیت و عزل دونالد ترامپ رای خواهد داد.

تبرئه دونالد ترامپ از اتهام‌های مطرح شده علیه او 4 ماه پس از آن صورت می‌گیرد که دمکرات‌ها در شورای نمایندگان آمریکا روند استیضاح رسمی دونالد ترامپ را به اتهام تعاملاتی با رئیس جمهوری اوکراین کلید زده بودند.

با این حال ترامپ سومین رئیس جمهوری آمریکا است که در شورای نمایندگان این کشور مورد پرسش و در مجلس سنای آمریکا محاکمه می‌شود.

با توجه به اکثریت جمهوری‌خواه در مجلس سنای آمریکا هیچگونه شکی درباره نتایج این رأی‌گیری وجود نداشت و این در حالی بود که موافقت با عزل ترامپ از مقام ریاست جمهوری آمریکا نیاز به رای موافق 67 تن از اعضای مجلس سنا را داشت.

محاکمه ترامپ که به مدت 21 روز ادامه داشت بر این مسأله متمرکز بود که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در تابستان گذشته از اعطای کمک آمریکا به اوکراین ممانعت کرده تا بر کییف فشار آورد تا تحقیقاتی در رابطه با جو بایدن معاون سابق باراک اوباما ریاست جمهوری سابق آمریکا که نامزد این دوره دمکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری است، انجام شود.

دونالد ترامپ هر گونه اتهامی مبنی بر اینکه کار خلاف قانون انجام داده را نپذیرفت و به دنبال آن جمهوری‌خواهان در دو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا از او حمایت کردند.

در روزهای گذشته بعضی از جمهوری‌خواهان عضو مجلس سنای آمریکا از رفتارهای ترامپ انتقاد کرده بودند اما با این وجود به نفع بقای او در قدرت رای دادن

 

 

Image removed.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
العربیه

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید