رفتن به محتوای اصلی

بهای باور مذهبیان، پشتوانه ی گنج دینمداران
19.08.2019 - 15:36

 

نه امام ولا؛ بیش ازین دیگر ممکن نیست بتوان برسر"مردم بیدارشده" کلاه مذهبی گذاشت و نمودهای فراوان پلیدی دین دولتی، گستردگی تباهی های نظام و ژرفای لجنزارهای ملاها و مُکلاها را بنام خدا و رسول...همچون گذشته در زیر عبای چرکین روحانیت و لقای ولایت تاریکی پنهان ساخت؛ و بیکاران و گرسنگان را همچنان با وعده ی دروغ به کشتارگاه "باور خرد ستیز و جاهل رنگ کن" سکت واپسگرایان و آز سرمایه سالاران کشاند. چراکه تاوان 40 ساله و بهای چنین تسلیم پذیری ساده انگارانه تاکنون، جز گنج قارونی و بهشت زمینی برای دینمداران سودی بهمراه نداشته است. اما اینک کارگران گرسنه، زنان ستمزده و توده های اسیر و پاکباخته بخوبی می دانند مذهب دولتی و چرخانندگان دینکار این نظام ضدبشری قرن ها در پی چنین فرصت طلائی روزشماری کرده و بهترین بزنگاه تاریخ را یافتند و با نام خدا آسان بر کول باور تاریک و نادان ما نشستند؛ در حالیکه هیچکدام از سران نظام شیعی، هیچ تفاوتی با شاهان گردنکش و تاریخ سراسر سیاه و خونین پهلوی ها نداشته و ندارند. بی گمان هر جا که تنور ساده دلی و بندگی مردم داغ و مهیا باشد، نان (( شاه و شیخ و سرمایه دار))  مفتخور و انگل نیز در آن پخت شده و خواهدشد. در دور پایانی شاه نیز بسان شیخ که امروز گند کارش همه جا را گرفته، ادعای فساد ستیزی بود، آنهم از آنهائی که خود پدیدآوران ننگ و فساد و تباهی بوده اند، جار پاکدامنی می زده اند، همانا که هیاهوی شان جز فریب توده ها نبوده و نیست. سرطان فساد گذشته و اکنون با بساط یکه تاز شاهی ـ  حکومت شیعی گره خورده است.

 

دستکم در قرن های گذشته هرگز جز این نبوده و نیست که در حکومت شاهان پیشین و همین ولایت امامزمانی امروز نادانی ها و تنگدستی ها درهم گره خورده، و به تبع آنها نیاز جستجو بسوی دریافت یاری، یکراست بر جان و روان و توان خرد انسان بی پناه فرمانروائی می کرده و می کند؛ همین نیز پشتوانه ی پذیرش بردگی از یکسو و یکه تازی خودمگان شاه و شیخ برابر کارمزدان از دیگرسو شده، و روند بلند ناهنچاری ها و آسیب پذیری های مردم، منشأ خودبزرگ بینی ها و بادآوردگی گنج شاهان و دینمداران گذشنه و کنونی در هردو دوره هست که پارو هم نمی توانست قدرت سیاسی و مالی آنها را جمع جور کند و اصولا پی به چند و چون رفتار و پندار پنهانی آنها برد. بویژه در همین حکومت ولائی برآوردهای آماری و آزاد و مستقل وجود ندارد. برای نمونه و فاکت خود رژیم تنها 3.5 میلیون "کارگر زیرزمینی" در کشور الهی موجوداست که در کارگاه ‌های فاقد هرگونه بیمه و تامین اجتماعی، قرارداد کار و یا هیچکدام از کارگران زیر نظارت وزارت کار، کار می‌کنند. برای اینان زنده ماندن، جز گوش بفرمانی صاحبان کار دادن چاره ای ندارند تا مگر خود زن و بچه های شان اندکی بخورند و نمیرند. پرسیدنی ست! چرا کسی بفکر چنین کارگران و کارمزدان بیدادرسی نیست؟ منبع خبرآنلاین

 

چرا دور و تسلسل بردگی کارورزان و انباشت ثروت ملایان و سرمایه داران پایانی ندارد؟ چرا جنگ مذهبی حکومت شیعی با سنی ها ضرورتا پایانی بسود زندگی مردم پاکباخته ندارد و این جنگ 1400 ساله چه ربطی به تاراجشدگان دینی این تاریخ خونبار دارد؟ آنهم در شرایطی که مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اعلام کرده:((هشت استان کشور با ناامنی غذایی روبه روهستند که شامل سیستان ‌و بلوچستان، کهکیلویه و بویراحمد، ایلام، هرمزگان، خوزستان، کرمان، استان خراسان جنوبی و.. می‌شود)) و دلیل آن و بر اساس گزارش مرکز آمار از سقف تورم منتهی به تیر 98، نرخ گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها نسبت به تیر سال پیش، 71.9 درصد افزایش یافته است. منبع ایران ـ اجتماعی! و در این بخور بخور و چپاولگری های ملائی مکلائی، و سران رژیم که هرازچندگاهی کاهی از اسرار مخوف آنها در جنگ سران لورفته است می توان پی به ژرفا و پهنای آنها برد و در همین راستا رئیس سابق بانک مرکزی می گوید: موجودی حساب آقازاده‌ ها بیش از ذخایر ارزی در خارج است. یا همزمان می خوانیم که سبد معاش و هزینه‌های زندگی خانوار در تیرماه مرز 7.5میلیون تومان را پشت سر گذاشته است؛ این هزینه‌ها، نسبت به سبد معاش 3 میلیون و 759 هزار تومانیِ اسفند ماه، از دوبرابر هم بیشتر شده است. فقط در ماه خرداد، هزینه‌های زندگیِ خانوار 622هزار تومان زیاد شده است و مسخره تر اینکه: شهرداری تهران می‌خواهد امسال 10 میلیاردتومان برای آیین راهپیمایی اربعین در عراق هزینه کند! و پارسال نیز شهردار8 ‌میلیارد تومان برای راهپیمایی اربعین خرج کرده بود تا بهتر نادان مذهبی بپرورد. همچنین می خوانیم: مذهب حکومتی سالانه 16 میلیارد دلار پول مردم بیکار و گرسنه را هزینه پشتیبانی از گروههای تروریست حامی ساختار خویش می کند:

1 ـ  15 میلیارد دلار به رژیم بشار اسد؛ 2 ـ 150 میلیون دلار به گروههای نظامی شیعه در عراق؛ 3 ـ فرستادن 20  هزار نیروی نظامی برای کمک به رژیم اسد و هزینه ی آن؛ 4 ـ 800 میلیون دلار کمک مالی به حزب الله لبنان؛ و 100 میلیون دلار کمک به گروه های فلسطینی! و بدنیست بدانیم که این لیست جدا از پشتیبانی های پیوسته نظامی ست که این رژیم باوجدان به گروه های تروریستی تابع و همسو با خویش خرج می کند.

 

و بخوان وزارت خزانه داری امپریالیسم آمریکا در اقدامی تازه و بسود بیداری مردمی نام 66 نفر از گردانندگان حکومتی و آقازادەها را برای روشنی افکار عمومی منتشر کرد که گویا پولهای شان را هم ضبط کردە است.*لیست وزارت خزانه داری در زیر آمده است! ولی چرا ترامپ فاشیست حالا افشاگری می کند: چون می خواهد همچون ملاها سر ما کلاه بگذارد و راه فردای غارت خود را بازکند. مگر هنوز هم خردورزی تاریخ شناس وجوددارد که در هموندی "دین و سرمایه" تردیدکند؟

 

مدافعان ساختار بهره کشی انسان از انسان و فریبخوردگان سرمایه سالاری دینی بهتر است تنها به چند فاکت از صدها مورد از روزهای گذشته نگاهی گذرا بیندازند. ایرنا: عامل 55 درصد از طلاق‌های کشور از مواد مخدر است دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، آمار آسیب‌های اجتماعی ناشی از مواد مخدر را برشمرد و گفت: 55 درصد طلاق ها، 77 درصد زندانیان و بسیاری از سرقت‌های خرد و قتل‌ها با اعتیاد ارتباط دارد، چراکه اعتیاد یک "اَبَر آسیب" است و منشأ بسیاری از آسیب‌ها می باشد که مافیاهای سپاه و باندهای بسیجی برای بردن سود کلان و به هرقیمت آنرا در سراسر کشور ماهرانه می چرخانند و شگفتا شیوع 5/4 درصدی مواد مخدر در کشور، و بویژه 4.7 دانشجویان و دانش‌آموزان 2/1 درصد قرقبانی آن شده اند. یا کنار گذاردن آملی لاریجانی بفرمان ولایت از قدرت قضائی و سپس دستگیری معاون همه کاره ی او اکبر طبری پور و ناگزیری اعتراف ها و کشف دلارهای سیاه و پنهانی آملی، اینک چگونگی جایگاه فردای برداران لاریجانی زیر پرسش مصلحت نظام است؛ چون لاریجانی ها بر پایه افشاشده ها، دچار در گرداب 100 میلیارد تومانی رشوه خواری شده است. آیا خامنه ای میخواهد و می تواند افساد تازه را بسان حق سکوت 30 میلیارد تومانی فاضل لاریجانی با سعید مرتضوی را هم ندیده و ماستمالی کند؟! امری که ناگزیری توصیه برادران لاریجانی به فاضلشده که او در خارج از کشور بماند و بازنگردد. همزمان باید دید که رئیسی سرکرده جدید قضایی، خارج از چالش و پیوندهای سیاسی با آنها؛ می تواند با فسادهای این برادران دربیفتند و همچنین به پرونده های گذشته این 5 برادر منتصب رهبر بازنگری کند. همین روزها گفته: حکومت ایران "مطلقا فساد را نمی‌پذیرد" و برخورد با موارد فساد مالی "مقطعی و موسمی" نیست و امواجی است که همه فساد را از بین خواهد برد. تاببینیم!

 

آری تا ببینیم؛ آنهم از ساختار قضائی ایکه که کمترین بردباری در برابر حق اعتراض صنفی حقوقی کارگران و همچنین حق شهروندی آزاد زنان در انتخاب پوشش را برنمی تابد و یا تاب دیدن" شادمانی" زنان و مردمان را ندارد و دیدن ویدیوی رقص کارگران شرکت پتروشیمی بشدت برآشفته و "پایکوبی کارگران" را بشدت بد و همچنین موجب واکنش و سرزنش امام جمعه شهر چمران در استان خوزستان قرارداده است. گویا کارگران این شرکت در مراسم روز عید قربان با موسیقی می‌رقصده اند و این برای سران دین دولتی هنچارشکنی ست و امام جمعه شهر چمران خواهان برخورد قاطع با شادیگرایان شده است. ولی همین نظام قضای ملائی از سوی دیگر به دادخواهی غارتشدگان موسسه کاسپین تاکنون پاسخی نداده است یا همینک هزینه 250 میلیون دلاری برای طراحی صندوق پژو 206 که ناپدید شده لورفته بی پیگرد قضائی ست! پرسیدنی ست آیا از ملاهای شیعه کس سالمی موجودنیست که بخواهد و یا بتواند از فساد درون خیمه خامنه ای و چند و چونرفتار فرزندانش سردرآورد و پرده ای شفاف از آنها برای مردم بجان آمده بگشاید؟ و وای به بحال شان در آنروز! فساد قاچ گونه شده و همین دیروز و ناگهانی مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر دکتر علی فرجی مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر بازداشت شد. یا ترامپ فاشیست که یکشنبه 27 مرداد نیوجرسی را به مقصد واشنگتن ترک می‌کرد، در پاسخ به پرسشی درباره رفع توقیف نفتکش ایرانی در جبل الطارق گفت: ایران می‌خواهد با واشنگتن مذاکره کند، و رهبر بمردم، عکس اش را می گوید. در رودرروئی تند و تن به تن محمد یزدی با آملی لاریجانی، وی صادق لاریجانی با تهدید می گوید: سینه ‌ام خزانه ‌الاسرار اتهامات مجموعه‌ ای از معاونان، قائم ‌مقامان و آقازاده‌ های مسئولان و شخصیت‌هاست تا او و دیگران را ناگزیر به سکوت کند.

یا خواندیم که در هفته گذشته در یکی از تیپ های لشگر 16 زرهی قزوین( تیپ116) به دستور فرمانده تیپ، بهداری پادگان از تعداد 145 نفر از پرسنل آزمایش اعتیاد گرفته شد که 85 نفر از آنان دارای نتیجه مثبت بودند. یا در دو روز پنجشنبه و جمعه اول و دوم شهریور/ 22 و 23 اوت، شهر آمل در استان مازندران شاهد برگزاری مراسمی پرخرج است که رژیم آنرا "نخستین ضیافتواره ملی و بین‌المللی 10 هزار شهید گمنام ایران و شهدای خط مقاومت از جنوب لبنان، سوریه، عراق، یمن و بحرین" نامیده است و تاکی ریاکاری آنهم آنگاه که زندگان با گرسنگی و بیماری کشته می شوند؟ در کشوری که مردم کردستانش برای تنها زنده ماندن کولبری مرگبار می کنند و کارگران قطار شهری اهواز نسبت به عدم پرداخت 18 ماه حقوق، تهدید به اخراج از کار شده و با بی تفاوتی مسئولان در مقابل استانداری تجمع اعتراضی برگزار کردند و کسی پاسخگونیست. ایران ـ کارگری: طی روز گذشته، در فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، 5 کارگر در شهرهای قشم، زرندیه، تهران و کرمان جان خود را از دست دادند. جعفری دولت آبادی به وزیر کار: "طبری را به ریاست شستا منصوب کن تا پرونده دامادت را جمع کنم!" طبری طی دوره آملی لاریجانی با استفاده از اختیارات بالایی که آملی لاریجانی به وی داده بود، توانسته بود با نفوذ خود برخی از احکام قضایی را تغییر دهد و با دریافت مبالغ مالی رشوه، بخش اعظم آن را به حساب های شخصی و نزدیک به آملی لاریجانی واریز کند و کرده است. یا جنگ سرکردگی علوی بروجردی با محمدیزدی پیرامون مرجعیت وی یکی دیگر از تازگی های سران است. یا بمب باران بارهای بار اسراییل راسیست و صهیونیست به مواضع سپاە در سوریه و کشته‌ و زخمی شدن تعدادی از اعضا  سپاه پاسداران، بویژه همین دیروز در البوکمال پوشیده مانده و همچنان می ماند.

 

سخن کوتاه! به گمان من مبارزه واقعی با سوء استفاده ها، تباهی ها و فسادهای ریشه ای و تاریخی ساختار شاه و شیخ جز با دخالت بیواسطه، مستقیم و اراده خودگردان و آگاه شورائی کارگران و توده ها میسرنیست؛ امری که سرنگونی کلیت رژیم مذهبی و جدائی دین از دولت را الزامی کرده و می کند. این مهمِ با برخورد پایه ای به فاسدترین عنصر آن یعنی رهبر و زدودن چماق قهری آن سرداران سپاه آغاز می شود. راهکاری که تا بقای این حکومت مذهبی پیشبرد آن میسر نیست. پس مبارزه واقعی ما با فسادها آنگاه آغاز می شود که کارگران، زنان و مردمان یکپارچه به میدان نبرد بیایند و بساط ملایان و مکلایان را به زباله دان تاریخ بسپارند.

 

بهنام چنگائی 28 مرداد 98

۱ ـ مرتضی خامنه‌ای : ۴.۱۷ میلیارد دلار
۲ـ مجتبی خامنه‌ای : ۴.۵ میلیارد دلار
۳ـ سردار حجازی: ۱ میلیارد دلار
۴ـ بنت الهدی خامنه‌ای : ۲۹۳ میلیون دلار
۵ـ حسین جنتی : ۱ میلیارد دلار
۶ـ صادق محصولی : ۶ میلیارد دلار
۷ـ احمد جنتی : ۱.۷ میلیارد دلار
۸ـ غلامحسین الهام : ۵۶ میلیون دلار
۹ـ سعید پناهیان : ۱۷ میلیون دلار
۱۰ـ حسین معادی‌خواه : ۸۳ میلیون دلار
۱۱ـ  عیسی ڪلانتری : ۷ میلیون دلار
۱۲ـ حسین تائب : ۱۸۰ میلیون دلار
۱۳ـ علی اکبر ولایتی: ۱۷۶ میلیون دلار
۱۴ـ سردار احمد وحیدی : ۲۱۹ میلیون دلار
۱۵ـ عباس ڪدخدائی : ۱۵ میلیون دلار
۱۶ـ مجتبی مصباح یزدی : ۴۶۳ میلیون دلار
۱۷ـ علی مصباح یزدی : ۳۴۷ میلیون دلار
۱۸ـ حسین فیروزآبادی : ۵۰۵ میلیون دلار
۱۹ـ پرویز فاتح : ۴۷ میلیون دلار
۲۰ـ حسین شجونی : ۱۲۷ میلیون دلار
۲۱ـ محمد محمدی : ۴۰ میلیون دلار
۲۲ـ  مهدی احمدی‌نژاد : ۱۲۱ میلیون دلار
۲۳ ـ مسعود ڪاظمی : ۸۴ میلیون دلار
۲۴ـ اسفندیار رحیم مشایی : ۷۹ میلیون دلار
۲۵ـ حسین آقا محمدی: ۱۲۳ میلیون دلار
۲۶ـ علی جنتی : ۴۶۶ میلیون دلار
۲۷ـ محمدحسینی ری شهری:۴۵۳ میلیون دلار
۲۸ـ محسن هاشمی: ۹۱ مبلیون دلار
۲۹ـ محسن هاشمی ثمره : ۱۷ میلیون دلار
۳۰ـ علی لاریجانی : ۴۰۰ میلیون دلار
۳۱ـ عباس آخوندی : ۵۲۰ میلیون دلار
۳۲ـ محسن رفیق دوست : ۲۶۶ ملیون دلار
۳۳ـ حمید حسینی : ۱۳۰ میلیون دلار
۳۴ـ محمد حسینی: ۴۳ میلیون دلار
۳۵ـ محمود حسینی : ۱۶ میلیون دلار
۳۶ـ مجتبی هاشمی ثمره : ۲۲۸ میلیون دلار
۳۷ـ ڪامران دانشجو : ۱۰۸ میلیون دلار
۳۸ـ احمد رضا رادان : ۲۸۶ میلیون دلار
۳۹ـ یدالله جوانی :۵۰ میلیون دلار
۴۰ـ غلامرضا فیاض: ۴۷ مبلیون دلار
۴۱ـ رضا فیاض : ۴۷ میلیون دلار
۴۲ـ علی مباشری : ۷۳ میلیون دلار
۴۳ـ محمد نقدی : ۲۳۲ میلیون دلار
۴۴ـ فرهاد دانشجو : ۹ میلیون دلار
۴۵ـ خسرو دانشجو : ۱۸ میلیون دلار
۴۶ـ حمید حسینی : ۳۳ میلیون دلار
۴۷ـ محمدباقر خرازی: ۲۴۸ میلیون دلار
۴۸ـ مهدی هاشمی ثمره : ۵۰ میلیون دلار
۴۹ـ حمید رسائی : ۱۴۲ میلیون دلار
۵۰ـ حسین موسوی اردبیلی : ۱۶۳ میلیون دلار
۵۱ـ علی مبشری : ۳۳ میلیون دلار
۵۲ـ حسین شریعتمداری : ۳۷۹ میلیون دلار
۵۳ـ حسین شاهمرادی : ۱۲۷ میلیون دلار
۵۴ـ ڪامران دانشجو : ۶۷ میلیون دلار
۵۵ـ علی هاشمی : ۴۴ میلیون دلار
۵۶ـ عبدالله عراقی : ۳۲۰ میلیون دلار
۵۷ـ بهاءالدین ‌هاشمی‌: ۱۲۵ میلیون دلار
۵۸ـ محیاالدین فاضل : ۹۷ میلیون دلار
۵۹ـ سعید پناهیان : ۱۷ میلیون دلار
۶۰ـ فاضل لاریجانی : ۳۰۵ میلیون دلار
۶۱ـ مرتضی رفیق‌دوست: ۲۲۱ میلیون دلار
۶۲ـ م.ح پارسا : ۵۵ میلیون دلار
۶۳ـ فاطمه عسگراولادی: ۵۹ میلیون دلار
۶۴ـ علی‌اڪبر محتشمی: ۴۶۰ میلیون دلار
۶۵ـ یاسر هاشمی : ۵۶ میلیون دلار
۶۶ـ غلامعلی حداد عادل: ۵۸۰ ملیون دلار

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

بهنام چنگائی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.