رفتن به محتوای اصلی

انتقاد ترامپ از بایدن در سخنرانی پذیرش نامزدی حزب جمهوری‌خواه

انتقاد ترامپ از بایدن در سخنرانی پذیرش نامزدی حزب جمهوری‌خواه

در دوره جدید به عنوان رئیس جمهور، بار دیگر بزرگترین اقتصاد در تاریخ را خواهیم ساخت - به سرعت به اشتغال کامل، درآمد فزاینده و رفاه بی سابقه باز می گردیم" و افزود که آمریکا تحت هدایت او در برابر "همه تهدیدها" امنیت خواهد داشت.

او در این نطق بار دیگر از توافق اتمی قدرت ها با ایران، برجام، انتقاد کرد و از تصمیم برای کشتن قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران طی حمله ای هوایی در عراق دفاع کرد.

حمله به بایدن

او گفت: "در گذشته هرگز با گزینه ای روشن تر میان دو حزب، دو بینش، دو فلسفه و دو دستور کار روبرو نبوده ایم."

او در مورد رقیب خود جو بایدن از حزب دمکرات گفت: "ما چهار سال گذشته را صرف جبران خساراتی کرده ایم که جو بایدن در ۴۷ سال گذشته به بار آورده است. در گردهمایی دمکرات ها، به سختی کلمه ای درباره دستور کار آنها شنیدیم. اما دلیلش این نیست که آنها برنامه ای ندارند. بلکه این است که دستور کار آنها افراطی ترین مجموعه پیشنهادهایی است که تاکنون توسط نامزد یک حزب عمده مطرح شده است."

"سابقه بایدن فهرست بلند و شرم آوری از خیانت فاجعه بار و اشتباهات افتضاح است. او تمام عمر حرفه ای اش را در جانب نادرست تاریخ گذرانده."

"بایدن اسب تروایی برای سوسیالیسم است. اگر جو بایدن قدرت ایستادن در مقابل مارکسیستی مثل برنی سندرز و هم قطاران رادیکال او را ندارد، در آن صورت او چطور می تواند از شما حمایت کند؟"

این سخنرانی در خلال یک رشته رویدادهای عمده ایراد می شود: همه گیری ویروس کرونا، تنش جوشان در پی تیراندازی پلیس به یک مرد دیگر سیاهپوست و یکی از شدیدترین توفان های فوق استوایی که تاکنون ایالات جنوبی آمریکا را درنوردیده.

همزمان به گزارش رادیو "ان پی آر" روز پنجشنبه کارکنان کمپین سه نامزد سابق حزب جمهوری خواه یعنی جورج دبلیو بوش، جان مکین و میت رامنی با انتقاد از عملکرد دونالد ترامپ از رقیب او جو بایدن حمایت کرده اند.

آقای بایدن روز پنجشنبه در انتقاد از سخنان شب قبل مایک پنس معاون آقای ترامپ گفت: "او رو در روی آمریکایی ها ایستاد و بدون هیچ خجالتی گفت 'شما در آمریکای تحت هدایت جو بایدن امنیت نخواهید داشت'. اما برهان او چیست؟ خشونتی که در آمریکای دونالد ترامپ می بینید."

"آیا مایک پنس فراموش کرده که دونالد ترامپ رئیس جمهور است؟ آیا دونالد ترامپ اصلا خبر دارد که رئیس جمهور است؟".

Image removed.

 

همزمان با این سخنرانی صدها تظاهرکننده در واشنگتن تجمع کردند

جو بایدن همچنین آقای ترامپ را متهم کرد به "مشکل عدالت نژادی" در آمریکا اذعان نمی کند درحالی که "گروه های راستگرای افراطی" را در آغوش گرفته.

"مطمئن هستم دونالد ترامپ هم مقابل مردم آمریکا خواهد ایستاد و همان حرف های شب گذشته معاون رئیس جمهور را خواهد زد. و وقتی چنین کرد یادتان باشد: هر نمونه از خشونتی که علیه آنها فریاد می زند زیر نظر او اتفاق افتاده."

کامالا هریس نامزد معاونت رئیس جمهور از حزب دمکرات هم در حمله ای گزنده گفت: "گردهمایی جمهوری خواهان فقط و فقط با یک منظور طراحی شده: تغذیه حس خودبزرگ بینی دونالد ترامپ، و دلگرم کردن او."

او در اشاره به اعتراضات بعد از مصدوم شدن جیکوب بلیک گفت: "عجیب نیست که مردم به خیابان ها ریخته اند، و من از آنها حمایت می کنم. ما همیشه باید از تظاهرات و تظاهرکنندگان مسالمت آمیز حمایت کنیم. ما نباید آنها را با کسانی که غارت می کنند و مرتکب خشونت می شوند اشتباه بگیریم."

او به اعتراضات جاری شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین که در پی تیراندازی روز یکشنبه پلیس به جیکوب بلیک شروع شد اشاره داشت.

مایک پنس در سخنرانی شب قبل گفت: "ما در خیابان های آمریکا نظم و قانون خواهیم داشت. ما بودجه پلیس را قطع نخواهیم کرد. نه حالا. نه هیچ وقت دیگر."

جیکوب بلیک، ۲۹ ساله، روز یکشنبه درحالی که به ماشینش تکیه کرده بود از پشت به ضرب هفت گلوله پلیس مضروب شد. تیراندازی در برابر چشمان فرزندانش روی داد.

اعتراضات به شلیک پلیس به او به خشونت گراییده است. سه شنبه شب دو نفر کشته و یک نفر مجروح شدند و یک فرد ۱۷ ساله به ظن شرکت در این حادثه دستگیر شده است. حادثه سه شنبه شب ظاهرا در میان تظاهرکنندگانی که به تیراندازی پلیس اعتراض داشتند و مردان مسلحی که از یک جایگاه سوختگیری بنزین حفاظت می کردند روی داد.

Image removed.

 

 

چرا ایراد سخنرانی از کاخ سفید جنجالی است؟

آقای ترامپ سخنرانی امشب را از سکویی که در محوطه جنوبی کاخ سفید ساخته شده انجام داد و در پایان سخنرانی او آسمان واشنگتن با فشفشه روشن شد.

منتقدان می گویند استفاده از کاخ سفید - که ملک دولت آمریکاست - برای یک رویداد سیاسی ناقض مقررات اخلاقی است.

قانون موسوم به "هچ" کارمندان دولت را از استفاده از دفاتر خود برای انجام کمپین منع می کند، اما این قانون شامل حال رئیس جمهور و معاون او نمی شود. مقام های دولت ترامپ مکررا این مقررات را بدون تبعات نادیده گرفته اند چون کاخ سفید خود ناظر بر این مقررات است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
بی بی سی

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید