رفتن به محتوای اصلی

معامله رای!
21.02.2020 - 22:07

 

استاندار تهران هم در مورد تخلفات انتخاباتی گفت: تخلفاتی عمدتا جزئی و مربوط به فضای مجازی گزارش شده است همچنین تخلفاتی قلیل در حوزه خرید و فروش رای به دست ما رسیده است.

انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه بازدید از یکی از شعب اخذ رای اقلیت‌های دینی (کلیسای سرکیس مقدس) اظهار کرد: آن چیزی که تا به حال رصد کرده‌ایم گویای حضور مردم پای صندوق‌های رای مثل ادوار قبل بوده است. در تهران مردم عادت کرده‌اند که معمولا بعد از ظهر به پای صندوق‌های رای می‌آیند. تهمیدات لازم را برای تامین امنیت و سرعت بخشیدن به روند رای گیری در شعبات مختلف به وسلیه ابزار احراز هویت فراهم کرده‌ایم.

استاندار تهران با بیان این که «ان‌شاءالله مردم حماسه دیگر را رقم خواهند زد» افزود: شور و شوق خوبی در محل این شعبه رای گیری یعنی کلیسای سرکیس برای اقلیت‌های دینی حاکم است. ۴ کرسی مجلس شورای اسلامی به اقلیت‌های دینی اختصاص دارد. یکی از کاندیداها برای نمایندگی از ارامنه شمال انتخاب خواهد شد.

محسنی بندپی در پاسخ به این پرسش که چه تخلفاتی تا به حال گزارش شده است؟ گفت: تخلفاتی عمدتا جزئی گزارش شده است که در دست بررسی و ارزیابی است. این تخلفات به ستاد پیشگیری از وقوع جرم و قوه قضاییه ارسال شده و پیگیری خواهد شد. عمده این تخلفات در زمینه فضای مجازی است و بخش قلیلی از تخلفات مربوط به خرید و فروش رای بوده است. مقدار تخلفات خرید و فروش به شدت کم بوده است.

استاندار تهران در مورد عبور و مرور اتوبوس‌ها از حومه استان تهران به شهر تهران گفت: ما به نیروی انتظامی ابلاغ کرده‌ایم و این نیرو عبور و مرور اتوبوس‌ها را به دقت کنترل می‌کند. قرار بر این است که از هر گونه تردد اتوبوسی از حوزه‌ای به حوزه دیگر جلوگیری شود.

  • ۳۰ نفر در ارتباط با خرید و فروش رأی دستگیر شدند

دادستان پاکدشت از دستگیری ۳۰ نفر در ارتباط با خرید و فروش رأی در این شهرستان خبر داد. به گزارش فارس، رحیم علیشپور دادستان پاکدشت درباره مبارزه با خرید و فروش رأی اظهار کرد: با اهتمام نیروهای امنیتی تاکنون ۳۰ نفر دستگیر شدند. وی در ادامه افزود: در راستای عزم جدی دستگاه قضایی مبنی بر حفاظت و صیانت از آرا مردمی و هم چنین مبارزه با پدیده زشت خرید و فروش رای تا کنون نزدیک به ۳۰ نفر از متخلفین دستگیر شدند.

دادستان پاکدشت درهمین رابطه بیان داشت: برخورد با متخلفین تا آخرین ساعات رای گیری ادامه داشته و توصیه می‌کنم مردم با حضور پر شور در پای صندوق‌های رای تخلف‌های احتمالی را سریعا گزارش کنند.

  • دستگیری تعدادی از عوامل خرید و فروش رای در چالوس 

 تعدادی از عواملی که در شهرستان چالوس اقدام به خرید و فروش آرای مردم می کردند توسط عوامل انتظامی و امنیتی دستگیر شدند. فرماندار چالوس عصر امروز جمعه با تائید دستگیری تعدادی از عوامل خرید و فروش آرای مردمی در این شهرستان ، گفت‌ : این افراد که غیر بومی هستند به اتهام  دادن رای به نامزدی خاص در بخش مرزن آباد از توابع این شهرستان بازداشت شدند. محمدناصر زندی در گفت و گو با ایرنا افزود : اگرچه از نظر قانونی افراد غیر بومی برخلاف انتخابات شوراهای شهر و روستا می توانند در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند و رای دهند ، ولی طبق گزارش های رسیده از دادگاه مرزن آباد سرنشیان این خودروها علاوه بر رای دادن به نامزدهای خاص ، همچنین ماموریت خرید و فروش آرای مردم را هم داشتند که خوشبختانه با پیگیری دستگاه قضایی و مسئولان امنیتی و انتظامی شناسایی و دستگیری شدند. وی از ارائه جزئیات بیشتر این تخلفات خودداری کرد و در عین حال گفت :‌ هم اکنون اعضای هیات نظارت و اجرایی به طور پیوسته از شعب اخذ رای بازدید می کنند و قطعا اگر تخلفی صورت گیرد بدون فوت وقت بررسی و از سوی شعب ویژه قضایی افراد متخلف شناسایی و برابر قانون با آنها برخورد می شود.

فرماندار چالوس افزود :‌ انتخابات هم اکنون در کمال صحت و سلامت در حال برگزاری است و مردم اطمینان داشته باشند که مسئولان برگزاری انتخابات اجازه نخواهند داد حقی از نامزدهای نمایندگی مجلس در این دوره ضایع شود. 

 
کد خبر 485658
 
 
 
Image result for خرید و فروش رای
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
همشهری آنلاین

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.