رفتن به محتوای اصلی

ادعای فرمانده نیروی دریایی سپاه ؛شهرهای زیرزمینی شناور!
06.07.2020 - 06:45

او در این مصاحبه با نشریه سپاه که یکشنبه ۱۵ تیر به صورت آنلاین و یک روز زودتر از نسخه کاغذی منتشر شد، ادعا کرده که "تمام ساحل" جنوبی ایران مسلح است و "تمام شهرهای زیرزمینی ارتش و سپاه با کاربردهای مختلف دفاعی در تمام ساحل جنوب گسترده شده‌اند". دریادار تنگسیری تاکید کرد که "این را شعار نمی‌دهیم".

فرمانده نیروی دریایی سپاه خطاب به آمریکا گفت ایران ورود و خروج ناوها را در همه خلیج فارس و دریای عمان زیر نظر دارند: "ما کابوس شما هستیم."

مانور نیروی زمینی سپاه در جزیره قشمحق نشر عکسTASNIMImage captionمانور نیروی زمینی سپاه در جزیره قشم

ایران حضور آمریکا در خلیج فارس را غیرقانونی می‌داند. قایق‌های سپاه و ناوهای آمریکا بارها به مرز درگیری مستقیم نزدیک شده‌اند.

۱۵ آوریل (۲۷ فروردین ۱۳۹۹) یازده قایق نیروی دریایی سپاه چند بار به ناو لوئیس بی پولر، ناوشکن پال همیلتون و چند ناوچه دیگر نزدیک شدند. نیروی دریایی آمریکا گفته بود که قایق‌ها با انجام مانورهای "خطرناک" بعد از یک ساعت به درخواست ناو آمریکایی پاسخ دادند و از محل دور شدند. ارتش آمریکا اقدام قایق‌های سپاه را "تحریک‌آمیز" خوانده بود.

اما جدی‌ترین رویارویی در خلیج فارس ساقط کردن پهپاد آمریکایی توسط نیروهای نظامی ایران در سال گذشته بود.

شلیک سپاه پاسداران به پهپاد آمریکایی در ۲۰ ژوئن ۲۰۱۹ سطح تنش میان دو کشور را به سرعت افزایش داد تا جایی که تصور می‌شد آمریکا به جبران این اتفاق واکنش نظامی نشان خواهد داد اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا این احتمال را مطرح کرد که شاید ایران در ساقط کردن این پهپاد اشتباه کرده باشد. و تنش از این حد فراتر نرفت.



یک هفته قبل از سقوط پهپاد، در ۱۳ ژوئن ۲۰۱۹ به دو نفتکش در آب‌های دریای عمان در نزدیک تنگه هرمز حمله شده بود که آمریکا ایران را مقصر دانست و سپاه را به حمله متهم کرد.

 

سرنگونی پهپاد آمریکا بر فراز تنگه هرمز

دریادار تنگسیری در مصاحبه با نشریه سپاه تاکید کرده که آمریکا باید از خلیج فارس برود و امنیت منطقه را به کشورهای اطراف آن بسپارد. آقای تنگسیری می‌گوید بارها به کشورهای خلیج فارس پیام داده شده که امنیت این منطقه را با همکاری هم خودشان به دست بگیرند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در مصاحبه هفته‌نامه صبح صادق همچنین خطاب به "دشمنان" گفته که در آینده "منتظر خبرهای جدید از موشک‌های برد بلند و شناورهایی باشند که حتی تصور آن را هم نمی‌کنند."

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
بي بي سي

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.