رفتن به محتوای اصلی

ده نکته درباره ترور فخری ‌زاده،
28.11.2020 - 21:08

۱- فخری‌زاده تنها عضو برنامه هسته‌ای نظام است که خارج از شهر تهران کشته شده است، آن‌هم در یکی از شهر‌های بسیار کوچک. چرا مکان این ترور در آبسرد انتخاب شده بود، آن‌هم در بلواری تقریبا خلوت؟

۲- محل ترور فخری‌زاده حدود ۶۰ کیلومتر با منطقه خجیر فاصله دارد. منطقه‌ای که فعالیت اصلی برنامه‌های موشکی نظام در آنجا هم متمرکز است و همین چند وقت پیش بود که این منطقه خبرساز شد.

۳- تیم ترور ۱۲ نفر بوده‌اند که احتمالا همگی مسلح به همراه یک وانت مواد منفجره. انتقال این تیم به همراه یک وانت مواد منفجره حدود ۹۰ کیلومتر بیرون شهر تهران کار آسانی نیست.

۴- این تیم نمی‌توانسته یک‌شبه تصمیم بگیرد با کلی سلاح و مهمات ۹۰ کیلومتر برود خارج تهران و دست به ترور بزند. قطعا یک یا چند تیم تعقیب و مراقبت، تمام رفت و آمد‌های فخری‌زاده را تحت نظر داشته است.

 

۵- به احتمال فراوان فخری‌زاده به طور مرتب به آبسرد رفت و آمد داشته است. چرا؟ معلوم نیست. شاید مرتبط با برنامه موشکی یا هسته‌ای جدید نظام بوده باشد که مدام به این شهر می‌رفته و برنامه‌اش هم منظم بوده است.

۶- تیم ترور با آگاهی از این برنامه منظم، به تدریج مقدمات و ابزار‌های ترور را به یکی از خانه‌های امن در این شهر منتقل کرده و منتظر روز موعد بود‌ه‌اند که ماموریت خود را اجرا کند.

۷- عملیات با وجود دست‌کم چهار محافظ، عملیات سنگین بوده است و دست‌‌کم من سراغ ندارم هیچ تروری در تاریخ جمهوری اسلامی با یک تیم ۱۲ نفره در میدان صورت گرفته باشد.

۸- بسیار بعید است تیم ترور بعد از انجام عملیات، راه افتاده و احتمالا راهی تهران شده باشند. شاید هم چند کیلومتر آن‌طرف‌تر، ماشین‌های ترور را رها کرده و با ماشین سفید و شاید همراه خانواده رفته باشند دنبال کار و زندگی‌اشان.

۹- به نظرم مکان ترور به این خاطر آبسرد انتخاب شد که خلوت‌تر بود، امکان تمرین‌ در خیابان محل ماموریت راحت‌تر بود و از همه مهمتر به تیم ۱۲ نفره ترور اجازه می‌داد به راحتی و بدون مزاحم محل را ترک کنند.

۱۰- تیم ترور هر کجا که می‌خواست می‌توانست فخری‌زاده را بزند، حتی در قلب تهران، اما اجرای این عملیات در تهران می‌توانست منجر به بازداشت یا مرگ چند نفر از مهاجمان شود که معلوم است مدیریت این ترور همه جوانب را رعایت کرده بود.

بهنام قلی پور ، روزنامه نگار - twitter.com/beehnam

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.