رفتن به محتوای اصلی

کامنت هایی از فیسبوک در باره علی جوانمردی ، کیانوش و ژاله توکلی !
29.12.2020 - 05:22

 

 داود باقروند ارشد

اتهام زنی و ترور سیاسی و شخصیتی ایرانیان بدست ایرانیان یکی از جنایات سیاسی و تبهکار سیاسی و فرهنگی ایرانیان است که از ویژه گیهای جوامع خرده پا و بی پرنسیپ ضد دمکراتیک که تجربه جامعه مدنی و فعالیت در قالب جامعه مدنی را ودر نتیجه کسب فرهنگ آن را نداشته است. این نوع تلاش سیاسی مانند علف های هرزه فعالیت سیاسی است. جون اگر کسی برای خودش و فعالیت خودش، برای حثیت خودش سر سوزنی ارزش قائل باشد، نمیتواند دهان بازکند و اتهام به دیگری بزند. بدون اینکه هیچ دلیل و مدرکی داشته باشد. کسی که برای حرف خودش و البته به مخاطبش احترام قائل است نمیتواند اتهام بزند براساس یک کلیشه (هرکس ایران رفت مزدوراست) که شاخص دوران افکار رعیتی است تا یک شهروند دنیای متمدن که انسان برایش مهم است اگر حتی دشمن و مخالفش باشد. ترور چه فیزیکی و چه سیاسی و شخصیتی فرهنگ و سنت جامعه وحشی است که برای انسان وانسانیت هیچ ارزشی قائل نیست.

 خانم پاندورا نوری
 
درد دلی کوتاه با ژاله توکلی نازنین ، دختر فرهیخته ایرانی تبار که بخاطر تولدش فرسنگ ها دور از ایران میتوانست بی توجه به مسائل ایران به زندگی خود ادامه بدهد ولی کماکان دلش برای آینده ایران میتپد :
ضمن تبریک به رابطه زیبای بین پدر و دختر که از ورای تصویر تلویزیونی چشم گیر و قابل تحسین است . باید خطاب به هر کدام گفت :با این دختر غمی نداری و با این پدر پشتت محکم است . درود به هر دو شما
ژاله گرامی ،
زمانی که یک فرد با فرهنگ غربی با یک خاور میانه ای بر خورد میکند ، قاعتأ این واقعیت را در نظر می‌گیرد که با آن شخص قواعد بازی ، فرهنگ و رفتار مشترک ندارد . قبل از شناخت روانشناسی اجتماعی مخاطب و حتی بعد از آن میداند که باید قدری از خود محافظت کند .
جوانان زاده غرب ایرانی تبار در معاشرت با ایرانیان دیگر میتوانند این گمان غلط را داشته باشند که با هم فرهنگ خود برخورد میکنند و این محافظت را از خود نکنند و سرخورده شوند .
جالب اینجاست که حتی جوانان غربی از تبار اروپایی با انگار های ایدالیست که خواهان خدمت به کشور های جهان سوم هستند ، اگر درجه ایدالیسم آنها چنان زیاد باشد که این محافظت از خود در برابر فرهنگ ناشناخته را به کناری بگذارند میتوانند سرخورده شوند
خود من از نو جوانی به اروپا آمدم ، در یک دوره حرفه ای مشغول آماده سازی روانی جوانان فرانسوی عازم خدمت به کشورهای آفریقایی بودم . بدون این آماده سازی اکثر جوانان که قبل از رفتن آرزوی خدمت به آفریقا را داشتند در بازگشت به فرانسه ، از آفریقا و آفریقایی متنفر میشدند .
ژاله عزیز ، برای جلوگیری از سرخوردگی در رابطه با جامعه ایرانی خارج کشور که نتیجه اش جز صدمه شخصی از یک طرف و بی بهره ماندن ایران و ایرانی از خدمات احتمالی که میتوانی به آن مرز و بوم بکنی نخواهد بود ، یادت نرود تو هم فرهنگ ایرانی های به دنیا آمده و بزرگ شده در ایران نیستی .
قصد من ذات پنداری و درجه بندی فرهنگ ها نیست بلکه فقط توجه به این واقعیت است که تربیت متفاوت ، محیط متفاوت ، انسان های متفاوتی میسازند . میتوان به انسان های متفاوت عشق ورزید و در خدمت آنها قرار گرفت ولی نمیتوان از قبول آگاهانه تفاوت ها گذشت و در برابر این تفاوت ها برای خود سپر محافظت نداشت . یکی از مثال مهم این است که فساد همه جانبه در ایران عدول از پرنسیپ های اخلاقی را فراهم آورده و این بی اخلاقی به خارج کشور هم سرایت کرده . همانطور که در ج.ا مردم را بدون دلیل موجه به زندان میاندازند و به خانواده هم رحم نمیکنند . بنظر میاید که این منش گریبانگیر جناب جوانمردی هم شده . چه باک که نام فامیل جوانمردی را یدک میکشد ولی منش ناجوانمردانه دارد .
امیدوارم کماکان برای ایران دلت بتپد و در راه آزادی آن مرز و بوم کوشا باشی البته در عین محافظت از خودت که خیلسچی دوست داشتنی هستی .
با مهر
محمد رضا اسکندری
علی جوانمردیخبرنگار رادیو امریکا و مسول آوا تودی در یکی از برنامه های خود کیانوش توکلی و دخترش را وابسته به جمهوری اسلامی اعلام نموده و با پخش یک نوشته که به دانمارکی نوشته شده اعلام کرده که ایران گلوبال و توکلی به خاطر کمک جمهوری اسلامی حساب سایت وی بلوکه شده است.
با کمال تاسف آقای علي جوانمردي همانند دوست قدیمش روح الله زم که با کمال تاسف به خاطر بلند پروازهای کودکانه و خبرهای درست و غلط به دام سپاه افتاد و اعدام شد وی این روش غلط را ادمه می دهد و هیچ درسی از کارهای غلط وی نگرفته است.
مبارزه با رژیم استبدادی مذهبی در ایران با پخش خبرهای که هیچ تفاوتی با خبرهای رزیم ندارد و سیاه کردن افراد اپوزیسیون بدون هیچ مدرک و دلیلی کار خبرنگاری نبوده و نیست.
آقای جوانمردی حتی نفهمیده نوشته ای که به عنوان سند پخش کرده کی نوشته و چه محتوی دارد به عنوان سند وابستگی مالی آقای توکلی پخش نموده است.
به نظر من اگر جوانمردی یک سند محکمه پسند در رابطه با وابستگی سیاسی مالی و سیاسی آقای توکلی و دخترش به مردم ارائه ندهد یا باید از ژاله و کیانوش توکلی معذرت خواهی نماید در غیر این من به عنوان کسی که دستی در آتش دارد اعلام می کنم این کار جوانمردی نه تنها در خدمت دمکراسی نیست بلکه در خدمت رژیم و بقایی رژیم ضد مردمی ایران است

 فرهنگ قاسمی

در دفاع از آقای کیانوش توکلی انسان با شرافت در هیچ رقابتی، با رقیب خود از شیوه های کثیف و سیاست‌های دور از اخلاق و دروغ و تزویر استفاده نمی کند. تهمت ها گفتار کثیف آخرین وسیله انسانهای ضعیف و وامانده است که برای به دست آوردن پیروزی مقطعی، خود را به هر دروغ و تزویری آلوده می‌کنند. اینان جامعه و گفتگو و دموکراسی را تخریب می کنند. روشنفکران و آزادیخواهان حق سکوت در برابر این افراد را ندارند. دموکراسی و جمهوری خواهی و انسانیت دفاع از خود نیست بلکه قبل از هر چیز دفاع از حق است. من از آقای کیانوش توکلی در برابر این فرد دفاع میکنم.

دکتر اسماعيل نوری علا

جناب توکلی گرامی ديشب دو تلفن از دوستانی داشتم که به من خبر می دادند که آقای جوانمردی در برنامهء خود اعلام داشته اند که «حزب سکولار دموکرات» شما را بعلت رفت و آمد به ايران از صفوف خود اخراج کرده است و امروز هم يادداشت شما را در سايت ايران گلوبال خواندم. با اينکه حزبی به نام «حزب سکولار دموکرات ايران» از جانب آقای دکتر بهرام آبار در آلمان به ثبت رسيده و من از فعالیت ها و اقدامات آن اطلاعی ندارم و مطلب آقای جوانمردی هم ممکن است مربوط به آن حزب باشد که من از روابط شما با آن حزب بی خبرم؛ اما برای رفع هرگونه شائبه ای، بعنوان مؤسس و دبيرکل حزب سکولار دموکرات ايرانيان که در امريکا به ثبت رسیده، اعلام می دارم که شما هيچگاه عضو حزب ما نبوده ايد که از آن اخراج شويد و تنها تماس شما با ما به دعوت من از شما برای شرکت در کنگرهء پنجم سکولار دموکرات های ايران در شهر کلن آلمان مربوط می شود که برگزار کنندهء آن هم «جنبش سکولار دموکراسی ايران» بوده است و نه حزب ما. با مهر و دوستی اسماعيل نوری علا

 

دکتر ضیا صدرالاشرافی

بحث از راست ودروغ ودرست وغلط بودن اتهام و جواب ناچار به آن نیست بلکه بی معنی بود این بگو مگو با وجود دشمن مشترک(ج.ا.ا) برای هردو مطرح است. تلف کردن وقت وانژی است بنفع رژیم آخوندی/ مقصر هم کسی است که دعوا را شروع کرده است/ اگر افشاگری یک جاسوس (ج.ا.ا) مطرح باشد خدمت است که نیست

سیروس مدی 

من کیانوش توکلی را نزدیک به ۳۷ سالست که می شناسم. با او اختلاف نظر بسیار داشته ام و الان هم دارم. از دوری اش از چپ و گرایش به راستش بسیار ناراضی ام. ولی کیانوش برخلاف ادعای آقای جوانمردی نه طرفدار و نه جاسوس رژیم ایران است. این ادعای عجیب جوانمردی و مداومتش درین ادعا، یا نتیجه افتادن او در دام فریب رژیم ایران و ... است و یا نشانه ای از مشکلاتی که خود ایشان دارند.
روز روشن بستن چنین اتهامی به کیانوش، مداومت بر آن علیرغم شفافیت و توضیحات کیانوش، صداقت آقای جوانمردی را به زیر سئوال می برد. اصل را بر برائت می گذارم و امیدوارم آقای جوانمردی بخود آید.از اشتباهش عذر بخواهد و این ماجرا تمام شود.
 
حمید حمیدی
 
من به عنوان یک فعال حقوق بشر کیانوش را سال هاست که می شناسم و علیرغم اختلاف نظر در ارتباط با موضوعاتی که بسیار طبیعی هم هستند،به صداقت و راست کرداری او شهادت میدهم.کیانوش انسانی است که راه و روش خود را بر اساس شناختی که به آن رسیده انتخاب می کند،حرف آقای جوانمردی به صورت غیرمستقیم توهین به شعور من و امثال من است که نمیدانیم با چه فردی مواجه هستیم.هرگز دوست نداشته و ندارم وارد اینگونه مباحث که انرژی بر و بیهوده است وارد شوم،اما فکر می کنم سکوت در قبال تهمت های ناروا و ترور شخصیت افراد یک بی پرنسیبی است که آن موقع مسئولیت دارم/داریم که در ارتباط با آن سکوت نکنیم.این را نیز اضافه کنم این چند خط را در حالی می نویسم که چند سالی است با کیانوش عزیز به صورت مستقیم ارتباط نداشته ام اما از او و پرنسیب هایش اطلاع کامل دارم.
 

اصغر جیلو

كيانًوش به اندازه كافي و حتي بيش از آن روشنگري كرده كه نياز بوده. غرق شدن در اين مباحث جز به نفع رژيم به نفع هيچكس نيست . بعضي از فرصت استفاده كرده و طوري حرف ميزنند كه گويا خود مشك عنبرند و فراموش ميكنند كه خود چه غلطي كرده اند. كيانًوش را بسياري ميشناسند و به همين خاطر هم يك اطلاعيه تكذيبي مختصر ومو جز در مقابل گفته هاي اقاي جوانمردي كفاف ميكرد واگر ايشان به گفتار خود اصرار ميكردند روشنگري بيشتر ميتوانست بيشتر مفيد باشد.

مراد خورشیدی

من می توانم بپذیرم که خبرنگاری در دام بیفتد و خبری را انتشار دهد که صحت نداشته باشد. این که چه کسی این دام را برای آقای جوانمردی پهن کرده بی اطلاعم کمترین انتظار این است که بخاطر بازی با حیثت دو انسان شریف رسما عذر خواهی کند.

محمد برزنجه 

مسئله من شیوه برخورد با فیک نیوز است. شما دو کار میتوانید انجام دهید. یا با انها مدام درگیر میشوید و باعث میشود که تمام وقت خودت را وقف آن بکنید. در آن صورت شما حتی فرصتی برای ارائه خبرهای درست ندارید. یا شما با ایجاد اعتماد درجامعه سعی میکنید خبرهای درست را در اختیار مردم قرار دهید. اینجا مسئله موافقت با فیک نیوز نیست. در عرصه سیاسی هم همینطور است گروههای زیادی هستند که مدام ترهات میگویند، ایا باید با انها درگیر شد؟ در این حالت کی فرصت است که اعتماد جامعه را جلب کرد؟شما حتی با مهارت ژورنالیستی و یا مهارت سیاسی میتوانید کار انها را غیر مستقیم افشا کنید. به نظر من درگیر شدن خطرناک است. همین الان وقت زیادی را صرف این موضوع کردیم، در حالیکه میتوانستیم با به جای آن یک کار خوب به جامعه ارائه دهیم

هوشنگ اسدی ساکن سوئد

فیک نیوز
✔️ اصرار در ادامه شیوه فیک نیوز توسط علی جوانمردی برای چیست؟
✔️ چرا کارفرمایان او از جمله صدای آمریکا با اینهمه مدارک غیر قابل تردید و تکراری ، دست جوانمردی را آزاد گذاشته اند ؟ چه کسی و یا کسانی از ادامه کار او بهره می‌جویند و چرا ؟
✔️ متاسفانه گزارشات او ، قبله خبری بخش زیادی از هموطنان مخالفان رژیم و از جمله گروههای اتنیکی شده است، علل روانی و سیاسی آن در چیست ؟
✔️ با توجه به اینکه دوستان مخالف رژیم ، از هر گروه اجتماعی ، اغلب با آگاهی از فیک نیوز او ، همچنان چشم به انتقاد از او می بندند و از هر انتقاد به او برافروخته می شوند ، این گونه چشم بستن‌ها را چگونه میشود توجیه کرد ؟

اگر دوستان جوانمردی که در بین گروههای مختلف اپوزیسیون بویژه اتنیکی ،احتمالا حضور دارند با او صحبت کنتد و به او بفهمانند که اشتباه کرده است تا او عذرخواهی کند و حرفش را پس بگیرد ،که البته بهترین حالت است‌ . در غیر آن صورت اقدام قانونی در این گونه موارد لازم است ،چرا که او فرد نیست و یک ارگان خبری است و کار اتهام را بدون مدرک انتشار بیرونی داده است . تا آنجا که من اطلاع دارم با صدای آمریکا همکاری دارد، عمل او و انتشار بیرونی اخبار جعلی و اتهامات بدون مدرک یا اظهارات مستند تو و ژاله، خروجی حقوقی آن مشخص است . ماست‌مالی کردن به سبک ایرانی مرسوم را باید کنار گذاشت. تلویزیون ملی سوئد سالی یکی دو بار در رابطه با مستندی و یا در تحلیل های خبری به دادگاه کشانده می‌شود ،آنهم به علت نادرست پخش ناصحیح یک موضوع ، پیش آمد که دادگاه محکوم کرده است و جریمه از طرف تلویزیون داده شده است . باید توجه شود نه شما و نه آوا تودی ارگان شخصی نیستید.

بابک ازاد

فیک‌نیوز بخشی از حقیقت را به خدمت دروغ در می‌‌آورد اما هدف نهایی آن دروغ‌گفتن نیست بلکه ایجاد «خطای تحلیلی» در جامعه‌ی هدف است. سریال چرنوبیل از این نکته‌ی طلایی پرده برداشته: «بزرگ‌ترین هزینه‌ی دروغ این نیست که شاید ما دروغ را با حقیقت اشتباه بگیریم. خطر اصلی اینجاست که اگر زیاد دروغ بشنویم، دیگر قادر نیستیم که اصلا حقیقت را تشخیص بدهیم».

شهلا فرید

کیانوش جان امیدوارم کارهای زننده علی جوانمردی تو را دچار عصبیت نکند. شاید بهتر باشد کمی از او فاصله بگیری و خودت را بیشتر مشغول جواب دادن نکنی. یک مخاطبان خاصی دارد که شاید دلشان میخواهد این جور چیزها بشنوند. این حرفهای او جدی گرفته نمی شود. تو نباید خودت را برای او اثبات کنی.

 پخش شایعات مزخرف انگار به روال تبدیل شده. در مورد جوانمردی فکر میکنم که او بر این خیال باطل است هر چه به اخبار‌‌ش پروبال بدهد و به جای خبر دادن خبر سازی کند طرفدار بیشتری پیدا میکند. برای ژاله جان ارزوی سلامتی دارم. امیدوارم به این فکر برسد که مخالفت با اسلام سیاسی را بدون تکیه بر ترامپیسم پیش ببرد

 

هوشنگ اسدی ساکن سوئد

متنفرم از فرهنگ ماست مالی کردن ایرانیان، ‌مثل همین برخورد، «ولش کن » ، خودتو زحمت نده ..اگر چه حسن نیت است ولی غیر مسئولانه است ‌ یکبار هم شده باید مدیای سکولار و دموکرات جلوی او بایستند، تا این دن کیشوت کوههای قندیل سر جایش بتشیند . بحث شخصی نیست ،این برخورد در تاریخ ثبت خواهد شد ‌، در فردای آزادی ایران باید این مارهای سمی پاسخگو باشند

 

عباس خرسندی 
 
 دوست گرامی جناب اسدی. من با آقای جوانمردی تماس نزدیک ندارم اما یک موضوع از طرف ایشان می تواند حاکی از کوتاه آمدن باشد و آن به قول هر دو دوست آتش بس است. کیانوش دوست خوب ما در سالهای بسیار طولانی است و زحمت زیادی کشیده است در مقابل آقای جوانمردی هم در حال مبارزه سختی است. فکر میکنم خود کیانوش و جوانمردی بهتر می‌توانند با هم کنار بیایند . من هیچ توصیه ای بجز دوستی و قرار گرفتن در کنار هم برای مبارزه با جمهوری اسلامی ندارم. همه تلاش میکنیم منشا وصل باشیم.. همگی تندرست و پیروز باشید

سیامک نادری

برخلاف نظر دوستان، معتقدم باید محکم و قاطعانه در این میدان ایستاد و تمام برگ های مخدوش...و زهر آلودی که توسط علی جوانمردی بکار گرفته شده است روشنگری کرد. اقدام آقای توکلی و خانم ژاله توکلی، امری شخصی و خصوصی نیست، که بخواهند از آن کوتاه بیایند. کما اینکه تاکنون ادامه داشته ست. علی جوانمردی باید بداند که در حیطه حقیقت و از قضا زمین بازی اپوزیسیون و شخصیت های سیاسی و رسانه های خارج از کشور... محلی از اعراب ندارد تا بتواند همچون زمین بازی همیشه در آن بسر برده و می برد و با بکارگیری اخبار آلوده و ناموثق به سبک رسانه های زرد که از دست عناصر رژیم و عناصر اطلاعاتی داده میشود و امکان تحقیق و بررسی و یافتن صحت و سقم آن نیست بتواند در این صحنه موفقیت کسب کند. در صحنه اپوزیسیون خارج از کشور...، حضور افراد و شخصیت ها و همچنین اسناد و مدارک می تواند دست علی جوانمری را رو کرده و چهره دروغپرداز و شارلاتانیسم سیاسی را نمایان سازد. پالوده ساختن اپوزیسیون از هر نوع آلودگی و از جمله این نوع رسانه ای آن نه یک امر شخصی و...، بلکه مسئولیت اجتماعی و سیاسی ما در برابر مبارزه و آزادی است. همچنانکه تا این لحظه در تمامی مواردی که علی جوانمردی به اتهام زنی پرداخته است منهای شیوه های کثیفی بکار گرفته شده ... اسناد و مدارک و شاهدین خلاف سخنان اورا بازتاب داده اند. و از همه مهمتر اینکه پیروز این صحنه، نه آقای کیانوش توکلی و خانم ژاله توکلی و...، بلکه مردم و مبارزین آزادی و معتقد به اصول و ارزش های مبارزاتی و دمکراسی و رسانه های معتر است.

اقای توکلی شما گفتید:«‌ در جواب گفتم اقای جوانمردی ا فتیله این دعوا را بالا نبر و فکر نکن که چون مخاطب ات زیاد است هر اتهامی می تونی بزنی .بعد منو تهدید کردکه کاری می کنم که پیشیمان شوی» مگر بزرگتر از رژیم جمهوری اسلامی است که در فضای سیاسی و مجازی آچمز شده است؟. روشنگری باعث میشه ماهیّت افراد و جریانها مشخص بشه، این نه مسئله شخصی بلکه عطف به مردم و مبارزه با رژیم پلید حاکم بر ایران است.

شاد صبوحی

علی جوانمردی هزاران نفر را سر کار گذاشته با خبرهای شیرین و دروغش ، من خودم یکی از کسانی بودم که مدام به خبرهای اوا توده گوش میدادم ولی پس از مدتی پی بردم که خیلی از خبرها بیشتر نه تنها خبر نیست بلکه یک میل شخصی هست که توسط خبر پخش میشه و خیلی از این چیزهایی که از اوا نیوز پخش میشه واقعی نیست.

 

محمود کرد

من تاکنون نظرات ، مصاحبه ها و احتمالآ نوشته های افرادی چون علی جوانمردی را نه میخوانم و نه مواضع شان را تعقیب میکنم ولی فقط اینبار بدلیل واکنش های مدیر سایت ایران گلوبال آقای کیانوش توکلی به این فرد ، بر آن شدم تا اندکی به گفته های او توجه کنم و فقط چند دقیقه وقت گذاشتن روی آنچه که وی مبلغ آن است برایم کافی بود تا به " ارزش " اظهارات علی جوانمردی پی ببرم ویاد یک موضوعی بیفتم ، در روستاهای آذربایجان سنتی وجود دارد که در درجشن ها و اعیاد افرادی با بندبازی و راه رفتن روی طناب مردم را سرگرم میکنند و در عین حال روی زمین دلقکی با در آوردن ادای کسی که روی طناب راه میرود مردم را میخنداند ، مردم اصطلاحآ به او " یالانچی " میگویند و متاسقانه بدلیل شرایط حاکم بر جامعه ما و توطئه هائی که شبانه روز علیه کشور ما درجریان است ، هستند بسیاری چون علی جوانمردی درست مانند آن " یالانچی " بنام روزتامه نگار یا خبرنگار یا تحلیلگر قد علم میکنند و اینگونه با جیثیت افراد بازی میکنند 

سعید ثانی

آنچه که مسلم است آقای علی جوانمردی تلاش به برجسته کردن خبر تا حد غلو گویی و گاهی هم اخبار نادرست دیگران را پخش می کند .گرچه ممکن است آقای جوانمردی تصور کند به این وسیله شنوندگان بیشتری پیدا می کند،اما این روش خوبی برای ایجاد اعتماد سازی بین گوینده خبر و خواننده خبر نیست. من شخصا توجهی به اخبار آقای جوانمردی نمی کنم خصوصا اینکه همیشه با هیجان زیاد شروع می کند و در پایان هیچ.

کیوان

بی اخلاقی های علی جوانمردی و دروغ هایش یکی دوتا نیست ! اگر دقت کنیم جوانمردی توسط صدای آمریکا که تحت اختیار استمرارطلبان هست معرفی میشود و حالا خود راخبرنگار مستقل مینامد ! توسط روح اله زم با آمد نیوز بولد میشود و کانال تلگرامی اش مخاطب جذب میکند و درست زمانی که زم آدم ربایی شد در ویدیوخبری طوری وانمود کرد که آدم ربایی نبوده و توسط شیرین نجفی در دام اطلاعات سپاه در عراق افتاده و تا توانست زم را احمق جلوه داد و حتی داستانی هم برای خود ساخت که من راهم میخواستندتوسط پرستوهای اطلاعات ، اغفال کنند و خود را استاد اعظم کشف انواع توطئه میداند و یک شوآف هم با یک زن در آواتودی گذاشت که مثلا اقرار به همدستی آن زن با سپاه داشت !
بعد ازآن با ربایش و دستگیری جمشید شارمهد بلافاصله وی را مزدور خواند و با شخصی که خود را سخنگوی جنبش پادشاهی تندر نامید مصاحبه راه انداخت که اینهم از شاهدم !!!
جدیدا هم با حمله به مبارزان خیابانی ایران سعی در تخطئه حرکت های میدانی دارد !
البته در ویدیویی میگوید من تجزیه طلب نیستم بلکه جدایی خواه هستم !
 اساس تفکرات امثال جوانمردی بر حذف مخالف با هر وسیله است و هرگز هم بابت دروغهایش پاسخ گو نبوده و تمام اسناد و مدارکش با این جمله که قابل پخش نیست ، از موضوع امنیت منابع اش سو استفاده کرده و سند ارائه نمی دهد !
 
فرشته محمدی
من ژاله توکلی  را میشناسم ( از روی نوشته ها و فعالیتهاش در دانمارک، هر چند به شدت هم مخالف بیشتر نظراتش هستم و بودم ) اما مطلقا حرفای علی جوانمردی به ژاله نمیچسبه!
علی سرش تو آخر بلوک عقب مانده و عشیره گرای جنوب کوردستان هست!
 
امرالله ابراهیمی
 
گرمترین سلام‌ها خدمت جناب 
Kianosh Tavakkoli

 گرامی و عزیز. آنچه را که در معرفی خود و دختر گرامی‌تان نوشتید، خیلی‌ها می‌دانستند و شاید نیاز به تکرار نبود. بنده هم وقتی "لایو" آقای جوانمردی را شنیدم، تعجّب کردم. به احتمال زیاد، کسانی نه در حمایت از ایشان، بلکه به قصد تخریب و بی‌اعتبار کردنِ گفته‌ها و یا افشاگری‌هایشان، این اطلاعات غلط را در اختیار وی گذاشتند و در واقع، دامی برای او بود نه برای "افشا"ی شما و دختر گرامی‌تان!!

در نوشته‌ی شما هم یک کاستی می‌بینم و آن هم این است که، شما می‌بایست در این نوشته به ایشان توضیح می‌دادید که "کانال کوچه" با "رادیو کوچه" فرق می‌کند. مثلاً اگر یادتان باشد، ما در کوچه ارغوان و شما در کوچه بنفشه زندگی می‌کردید. در این‌که هر دو، کوچه و حتی هر دو، کوچه‌ی شش متری بودند، شکی نیست اما زمانی که ما می‌خواستیم به کوچه شما ( بنفشه) بیائیم، می‌بایست دو بار تاکسی عوض می‌کردیم چون فاصله خیلی زیاد و در دو مسیر متفاوت بود. البته، توضیح این موضوع وظیفه‌ی شما نبود ولی برای مبارزه با باندهای جهل و جنایت حاکم بر ایران، لازم بود که انجام دهید تا مخابطینِ "لایو" همکار گرامی‌تان، خدایی نکرده فکر نکنند که همه‌ی افشاگری‌هایشان این‌گونه است.
 
 
 
 
 
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
فیسبوک نویسنده

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.