رفتن به محتوای اصلی

سخنان فاطمه ملکی در واکنش به اقدام کثیف قضاییه به دستور اژه ای
13.07.2021 - 23:39

Missing media item.

فاطمه ملکی همسر محمدنوریزاد و مادر زندانی سیاسی علی نوریزاد در یک فایل صوتی از اقدام کثیف قضائیه جمهوری اسلامی به ریاست محسنی اژه ای و درخواست توبه نامه از زندانیان سیاسی خبر داد. سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود از دستور اژه‌ای و گذاشتن شرط توبه برای تخفیف مجازات خبر داده بود.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام فاطمه ملکی مادر زندانی سیاسی علی نوریزاد در یک فایل صوتی که امروز سه شنبه ۲۲ تیرماه منتشر کرد از اقدام کثیف قضائیه جمهوری اسلامی خبر داده و گفت: «این روزها متوجه شدم که توبه نامه ای را برده اند برای بچه های به زندان تهران بزرگ و از آنها خواسته اند که توبه نامه را امضا کنند.»

خانم فاطمه ملکی همچنین به شرایط بحرانی زندانیان بخصوص در قرنطینه زندان تهران بزرگ اشاره کرده و گفت:‌ « شرایطی که هفته پیش امیرحسین مرادی مبتلا به کرونا شده و او را به بیمارستان برده اند و حالش وخیم است،‌ بچه های اونجا هر کدام به نوعی بیماریهای مختلف گرفته اند. از جمله پسر من هفته پیش دچار تب و لرز و بدن درد و سرماخوردگی شدید شد. من به شدت نگران حال علی و بقیه عزیزانی که اونجا هستند هستم. اونجا به ظاهر قزنطینه است، ولی متاسفانه هیچ شرایط قرنطینه را نداره.

فاطمه ملکی مادر زندانی سیاسی علی نوریزاد گفت: «پسر من بخاطر همدردی با خانواده های کشته شدگان هواپیمای اوکراینی رفته و یک اعتراضی کرده. او باید توبه کند یا شما که بیگناه اینها را انداختید زندان؟ واقعا شرم آوره. شما خودتان انسانیت را در خودتان کشتید حالا میخواهید که بچه های ماهم بدور از انسانیت بشن و بعد توبه کنند؟»

خانم ملکی همچنین گفت:

« این بچه ها اونجا دارن به جنون کشیده میشه کارشون من باهاشون صحبت میکنم و می بینم. شما دارید از اینها شورشی می سازید. با خشمی که در اونها نهادینه می کنید.»

شایان ذکر است سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود از دستور رئیس جدید قوه قضاییه محسنی اژه‌ای مبنی بر ارفاق و تخفیف در مجازات مجرمین امنیتی و همچنین اهالی رسانه خبر داد. او گفت شرط اینکه محکومین امنیتی و اصحاب رسانه شامل تخفیف در مجازات شوند توبه، ابراز ندامت و جبران خطاست.

سخنگوی قوه قضاییه اظهار داشت که لیستی از محکومین امنیتی و رسانه‌ای و شرایط آنها در دوران حبس و میزان مجازاتشان در اختیار آقای اژه‌ای برای تصمیم گیری درباره تخفبف در مجازات این محکومین قرار گرفته است.

متن سخنان فاطمه ملکی از این قرار است:

سلام دوستان امروز ۲۲ تیرماه است، روی سخنم با شما و مسئولین هست. این روزها متوجه شدم که توبه نامه ای را برده اند برای بچه های به زندان تهران بزرگ و از آنها خواسته اند که توبه نامه را امضا کنند. توبه نامه از راهی که رفته اند و حرکت انسانی که انجام داده اند. آنهم در شرایط کرونایی!

شرایطی که هفته پیش امیرحسین مرادی مبتلا به کرونا شده و او را به بیمارستان برده اند و حالش وخیم است،‌ سه روز پیش هم آقای وهاب زاده را برده اند بیمارستان بستری کرده اند و بچه های اونجا هر کدام به نوعی بیماریهای مختلف گرفته اند. از جمله پسر من هفته پیش دچار تب و لرز و بدن درد و سرماخوردگی شدید شد و این ادامه پیدا کرده و هنوزم که هنوزه گرفتگی صدا دارد .

بچه های دیگر هم به همین صورت سرفه میکنند. من به شدت نگران حال علی و بقیه عزیزانی که اونجا هستند هستم. اونجا به ظاهر قزنطینه است، ولی متاسفانه هیچ شرایط قرنطینه را نداره. و مجبور شدن الان به واسطه بیماری که علی داشته دوهفته دیگر تمدید کنند. علی ۵ روز رفته مرخصی،‌ و بعد یک هفته تمدید کردند یعنی بخاطر ده روز – دوازده روز که به ایشان مرخصی دادند باید الان ۲۴ روز در قرنطینه باشه. اونهم در شرایط کرونایی که اونجا هر آن امکان داره این بچه ها مبتلا بشوند. من خبر ندارم شایدم مبتلا شده باشند. من اصلا اطلاع ندارم از وضیعتشون. و بعد در این شرایط برداشتن توبه نامه بردند برای اینها! توبه نامه از چی بکنند اینها؟

چه کار کردند توبه نامه کنند؟ شما باید توبه کنید از راهی که دارید میرید. این بچه ها جز حرکت انسانی کار دیگری نکردند. این بچه ها اعتراض کردند. پسر من بخاطر همدردی با خانواده های کشته شدگان هواپیمای اوکراینی رفته و یک شعاری داده یا یک اعتراضی کرده. بخاطر همدردی با همنوع خودش این حرکت را کرده. او باید توبه کند یا شما که بیگناه اینها را انداختید زندان؟ واقعا شرم آوره. واقعا خجالت آوره. واقعا من متاسفم. شما خودتان انسانیت را در خودتان کشتید حالا میخواهید که بچه های ماهم بدور از انسانیت بشن و بعد توبه کنند؟؟

بعله اگر توبه کار غلط بکنه آدم همه ما باید توبه کنیم. لیاقت توبه داشته باشیم. ولی راه غلط را شما دارید می روید. ظلم دارید میکنید. چرا این بچه ها را اونجا جمع کرده اید؟‌ چرا آزادشان نمی کنید؟ چرا به داد اونها نمی رسید؟ من از این طرف گرفتار علی از اونطرف گرفتار آقای نوریزاد. به آقای نوریزاد بعد از دو سال ۵ روز مرخصی دادید شما. خجالت نکشیدید؟ پنج روز به کجا برسه پنج روز رو؟ هفت روز مرخصی دادید. این هفت روز به کجا برسه بعد از دو سال؟ کارهای شخصی اش را دنبال کند؟ بیماریهاش رو دنبال کند؟ بیمارستان بستری شد چون دید نمی تونه بیمارستان بخوابه برای چی این همه حجم کار دارد. تو هفت روز به کجا برسه؟ دوستانش رو برسه؟ خانواده اش رو ببینه؟ به مادرش سر بزنه دو روز در خدمت مادرش باشه؟
به کجا برسه با هفت روز؟ بعد گفتید اگر لازم باشه تمدید میکنم! لازمه. صد درصد لازمه که تمدید بشه و باید تمدید بشه.

به خودتون بیاید. تجدید نظر کنید در کارهاتون! در برنامه هاتون. شما این بچه ها اونجا دارن به جنون کشیده میشه کارشون. من باهاشون صحبت میکنم و می بینم. شما دارید از اینها شورشی می سازید. با خشمی که در اونها نهادینه می کنید. به خودتون بیایید. یک خورده توجه کنید به کارهایی که دارید میکنید. عواقبش رو بسنجید. تجدید نظر کنید این بچه ها را آزاد کنید. به داد این بچه ها برسید.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان
کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.