رفتن به محتوای اصلی

پريشان گويي و سفسته

پريشان گويي و سفسته
ناشناس

پريشان گويي و سفسته اشغالگران فارس پايان ندارد

پیش زمینه افکار پان فارسیستی,نئو پان ایرانیستی استحاله ملل غیر فارس از جمله عرب ها .بلوچ ها . ترکمن ها و مخصوصا ترک ها که اکثریت تعدادی تشکیل دهنده مل لزیر اشغال فارسها تحت کشور قلابی و ساختگی ایران هستند را دربر می گیرد . برای رسیدن پان فارسیست ها به این هدف فاشیستی تحریف و جعل تاریخ ,جمیعت وحتی نابودی ان ممنوعیت استفاده اززبان مادری در مقاطع مختلف اجتماعی . سیاسی .نظامی و غیره . سرکوبی روشنفکران و اندیشمندان ملل غیر فارس از ملزومات محسوب می شود . اغاز پدیداری افکارپان فارسیستی و نژادپرستی را در ایران می توان به سهولت با روی کار امدن رضا شاه مشاهده کرد . در طول حاکمیت وی سیاست های متعددی از سوی حکومت وعوامل وابسته در جهت اسمیله ,اشغال و تجاوز کردن ملت ها واقوام غیر فارس به اجرا در امد
رضا شاه با تجزیه کردن ملل و به اسارت گرفتن آنها دولت مرکزی بنام "ایران" را پی ریزی کرد. مرزهای قلابی "ایران" از سینه زخمی ملل کشیده شده, و نزدیک به 90 سال است که از این زخمها و این قلبهای پاره شده خون می چکد. هر کدام از این مللل تحت اشغال را از برادرانشان جدا کرد تا " ایران " بسازد. بخشی از هر کدام از این ملل در انسوی این مرزهای قلابی "ایران" قرار دارند.


رضا شاه با سیاست یک ملت و یک دولت با یاری خبرگان شوونیزم فارس به طور جدی و سیستماتیک سیاست اسیمیله ملی و فارس سازی را پیش گرفت . باتحمیل زبان فارسی، ممنوع کردن زبان ملل، تحریف تاریخ ، تعویض اسامی مناطق اشغالی و نامگداری فارسی و همچنین تغیر ترکیب ملی و مسکون ساختن فارسها در این مناطق به خصوص در الحواز تمام توان خود را دراستای ایجاد ملیت "ایرانی" و کشوری "ایران " به کار بست .


اشغالگران فارس گذشته از قربانیان زمان اشغال هر حرکت اعتراضی بعد از اشغال را نیز بشدت سرکوب کرده و مرتبا از ما ملل تحت اشغال قربانی گرفته و میگیرند. علارغم این سرکوبها مقاومت ملل تحت اشغال و مبارزات رهای بخش ملی شعله ورتر، پربارتر و امروزه به اوج خود رسیده و اورگانیزه شده پان ایرانیزم را شکست داده است . هر چند که بدنبال شکست پان ایرانیزم ، نئوپان ایرانیزم با شعارهای "ایران" برای همه "ایرانیان" ، "ایران" کثیر الملله، " حقوق برابر به "اقوام " " ایرانی" ، حقوق زبانی ، حقوق شهروندی و فدارالیسم و غیره به صحنه آمد ولی شعارهای شفاف استقلال خواهی ملل ، نئو پان ایرانیزم را هم شکست داده و به حاشیه راند.
. از اقداماتی که در جهت اسملاسیون ملل غیر فارس در ان زمان از طرف رضا شاه واطرافیانش بعد پسرش و بعد آن ملاها به صورت سیستماتیک به اجرا درامد می توان به:



1 - تقسیمات و تجزیه اراضی آزربایجان جنوبی وازمیان بردن اسامی ترکی از شهرها وروستا ها وحتی ممنوعیت انتخاب اسامی ترکی برای کودکان .


2-به هم زدن یک رنگی ملی و اتنیکی , با بخشش اراضی 1 ملت غیر فارس به ملت غیر فارس دیگه و ایجاد کردن اختلافات بین اتنیکهای غیر فارس بر سر اراضی

3 –زبان ترکی در مدارس، ادارات، ارتش، دادگاه و تمامی جلسات رسمی و دولتی ممنوع، اسامی شهرها و اماکن تاریخی تغییر، اسامی ترکی، کتابهای ترکی وغیره قدغن شده، سیاست شدید آسیمیله تطبیق شده و می شود.سیاست آسیمیلاسیون تحت نام تمامیت ارضی ایران ملل غیرفارس را به ضرب شمشیر، شکنجه، توپ و تانک به اسارت درآورده است.


4 –مهاجرت اجباری اقتصادی مردم بعضی از نواحی آزربایجان جنوبی به شهرهای فارس نشین و نقاط مرکزی ایران و جای گزین کردن مردم کرد و فارس زبان درآذربایجان .



4 –تداوم اشغال و تجاوز با بمباران، گلوله باران،ترور،اعدام،تبعید، کشتارجمعی، زندان ، شکنجه و انواع سرکوبهای وحشیانه و غیره

5-غارت نفت عربها/,چپاول معادن و کشاورزی فلزات (طلانقره مس آلمنیوم....) آزربایجان جنوبی / گاز ترکمنستان جنوبی....