رفتن به محتوای اصلی

فوریه 2009

دولت، دمکراسی، سکولاریسم ( مدنیت)

با توجه به مفاهیم گوناگونی که از سکولاریسم ارائه داده میشود میتوانیم به یک تعریف عام ومشخص از سکولاریسم دست یابیم بدین معنا یک دولت مدرن و دمکراتیک که چند گانگی مذهب در جامعه را تأیید میکند میبایست هر گونه دین دولتی را نفی کند. چرا که یک دولت مذهبی یک دولت غیردمکراتیک است که شهروندان خود را با پیوستگی به دین رسمی تعریف و شناسایی میکند. این بدین معنا است دیگر شهروندان متعلق به ادیان دیگر فاقد حقوق برابر اجتماعی و سیاسی در مقابل شهروندانی که باورمند به دین رسمی هستند

چگونه ملایان به اطلاعات و تاسیسات غنی سازی دست یافتند؟

انرژی هسته ای در ایران در هیچ صورتی اقتصادی نیست و نتایج پژوهش در زمینه صنعت هسته ای بسیار محدود و کم ارزش بوده و آنرا میتوان با پرداخت ارز اندکی بدست آورد. ارز حاصل از صادرات نفت و گاز محدود بوده و عقلانی نیست برای تولید برق آنرا هدر داده و کشور را نیز از نظر سیاسی و تکنولژیکی وابسته به کشورهای خارجی کرد.

دو صفحه نوشته به کتاب "خلقيات ما ايرانيان" اضافه کنيد!!!

مهمونی می دیم اونهایی که دوست داریم و نداریم رو دعوت می کنیم. یواشکی به لباسای اونهایی که دوست نداریم می خندیم. بعد که رفتند با دوستهای خودمونیمون می شینیم به حرفهاشون می خندیم! توی مهمونی واسه همدیگه جوک ترکی می گیم! جوک لری می گیم! اصفهانی ها رو مسخره می کنیم.. می گیم کاشونی ها ترسواند! رشتی ها بی غیرتند! کردها خرمتعصب هستند! آبادانی ها لاف می زنند! پایین شهریها رو آدم حساب نمی کنیم! مرز بین پایین شهر و بالای شهر رو هم خودمون تعیین می کنیم! اونها که از قلهک پایینتر رو قبول ندارند شیک ترند!

ایران: افزایش فقر و ابهام‌های هدفمند شدن یارانه‌ها

دولت نهم همچنان از تعیین خط فقر امتناع می‌کند. گزارش‌های غیر رسمی و بررسی‌هایی که از سوی کارشناسان ارائه شده نشان می‌دهد جامعه‌ی ایران سال آینده فقیرتر خواهد شد. حذف یا کاهش یارانه‌ی کالاهای ضروری نیز فقر را تشدید خواهد کرد. طرح‌های دولت برای آنچه گسترش عدالت از طریق هدفمند کردن یارانه‌ها خوانده می‌شود در مجلس با انتقادهای فراوانی روبروست. بررسی لایحه بودجه به دلیل همین انتقادها به تعویق افتاده است.

خاتمی و بازی سوخته انتخابات

به باور من هیچگونه افق روشنی در اینکه در انتخابات دهم شانسی برای ریاست جمهوری مجدد خاتمی وجود داشته باشد ، نیست و ایشان وارد بازی سوخته ای شده اند که تنها بازار انتخابات را به نفع نظام داغتر می نماید مگر اینکه تا زمان انتخابات تحولات بزرگ وخاصی رخ دهد

هیجده تیر دیگری در دانشگاه امیرکبیر

دفتر تحکیم وحدت و دانشجویان سوسیالیست دانشگاه پلی تکنیک، با انتشار دو بیانیه جداگانه دیدگاه های خود را درباره ی حوادث اخیر دانشگاه پلی تکنیک اعلام کرده اند. همچنین سایت «خبرنامه امیرکبیر» که نقش بسیار مهمی در انتشار اخبار هجوم گروههای فشار و بسیجی ها به دانشگاه داشت، مورد حمله هکرها قرار گرفته است و در حال حاضر خارج از دسترس می باشد.

يك شكنجه‌گر چگونه خود را لو مي‌دهد و همكارانش را افشا مي‌كند؟

حسین فدايي در مصاحبه خود فاش مي‌كند كه در دهة60 از بازجويان بند209 اوين بوده است. علاوه برآن تعدادي از همدستان خود را نيز لو مي‌دهد. براي شناخت دقيقتر شخصيت يك شكنجه‌گر نظام آخوندي كه بعدها نماينده مجلس شده و بركرسي بسياري مسئوليتهاي ديگر تكينه زده است بد نيست مصاحبه او را مرور كنيم:

هیجده تیر دیگری در دانشگاه امیرکبیر

دفتر تحکیم وحدت و دانشجویان سوسیالیست دانشگاه پلی تکنیک، با انتشار دو بیانیه جداگانه دیدگاه های خود را درباره ی حوادث اخیر دانشگاه پلی تکنیک اعلام کرده اند. همچنین سایت «خبرنامه امیرکبیر» که نقش بسیار مهمی در انتشار اخبار هجوم گروههای فشار و بسیجی ها به دانشگاه داشت، مورد حمله هکرها قرار گرفته است و در حال حاضر خارج از دسترس می باشد.

نقش مذهب در زندگی اجتماعی با بنیادگرایی تفاوت دارد

ما تجربه سی ساله ای را در پیش روی خود داریم و از جهمنی که آخوندهابنام دین و مذهب در این کشور ساخته اند کاملا با اطلاع هستیم ولی در پرسش گالوپ نقش مذهب در زندگی فرد ی بود ؛ همانطور که در جامعه سکولار امریکا ، نقش مذهب برای امریکایی ها بسیار بیشتر از اروپاست و اختلاف چندان زیادی با کشورهای خاورمیانه ای ندارد؛ بنابراین نقش مذهب در زندگی اجتماعی با بنیادگرایی دینی کاملا متفاوت اند.در حالی که 85 در صد اختراعات جهان در امریکا به ثبت رسیده است و علم و تحصیل حرف نخست را در این کشور می زند

اروپا و «تقویت سیاست تازه آمریکا در قبال ایران»

اتحایه اروپا خود را برای تقویت سیاست تازه آمریکا در قبال ایران آماده می‌کند. آنگونه که دیپلمات‌های اروپایی می‌گویند آلمان، فرانسه و انگلستان که جزو کشورهای موسوم به ۵+۱ هستند، تحریم‌های شدیدتری علیه ایران آماده کرده‌اند تا با به‌کار بستن آنها، ایران در مورد مسئله اتمی‌اش وادار به نرمش شود.