رفتن به محتوای اصلی

مارس 2009

بهاییان از کسی طلبکار نیستند

نوشتید که هیچ چیزی به جامعه بهایی بدهکار نیستید. بهاییان از کسی طلبکار نیستند جناب گرگین. آن فرهیختگانی هم که ندای دفاع از بهاییان سر دادند در پاسخ به تلنگر وجدان خودشان چنین کردند. اصلاً مگر دفاع از همنوع و هموطن نوعی معامله است که بدهکاری و طلبکاری در آن معنایی داشته باشد؟ اگر بخواهیم به سیاق شما به قضیه نگاه کنیم بهاییان که در یک قرن و نیم گذشته از هیچ نوع نامهربانی در وطن خودشان بی نصیب نبودند که خیلی بیشتر مستحق رد بدهی و ادعای طلبند.

چرا جمهوری اسلامی سی سال دوام آورد؟

یکی از مهمترین دلایلی که جمهوری اسلامی توانست تا به امروز دوام بیاورد این بود که به خوبی میدانست بر چه مردمانی حکومت میکند. حکومت شاه این را نمیدانست. اصلأ خود شاه آگاهی چندانی از توده مردم نداشت. فکر میکرد همان چند صدنفر بله قربانگو و پلیس مخفی اش ساواک و یک ارتش تا دندان مسلح برای نگه داشتن رژیم کافی است ولی اشتباه میکرد.

5چهره آشنا و منفور(3)

روح الله حسينيان، در كنار مصطفي پورمحمدي و غلامحسين اژه‌اي، سه آخوند دبستاني مدرسه حقاني و سه تن از چهره‌هاي مخوف و مافيايي نظام كشتار و شكنجه رژيم آخوندي طي ساليان متمادي بوده‌اند.نام پورمحمدي بعد از قتل عام زندانيان سياسي در سال67 شهرة آفاق گرديد؛ و نام اژه‌اي با محاكمه كرباسچي شهردار سابق تهران، از باند رفسنجاني علني شد.

برخی از کارکنان دفتر بنی‌صدر هم اعدام شدند

شاید کم‏تر کسی امروز باور کند که روزگاری نه چندان دور، در ایران انسان‏هایی صرفا به اتهام پناه دادن به یک رییس جمهور قانونی اعدام شده‏‏اند. دکتر ابوالحسن بنی‌صدر، اولین رییس جمهوری انقلاب اسلامی بود که به دلایلی در اواخر خرداد ماه سال ۱۳۶۰ از این مقام عزل شد.

پاسخي به چند نظر در سايت ايران گلوبال

بطور اتفاقى متوجه انتشار مقاله اپوزسيون ايران در سالي كه گذشت در سايت شما شدم و با دقت به نظرات و كامنت هاي خوانندگانتان در خصوص مطلب فوق توجه كردم. از روي اينكه معتقدم هر آدمى كه بنوعي كاري اجتماعي يا سياسي انجام ميدهد بايد مسئوليت پاسخگويي به مخاطب را هم بپذيرد، قصد دارم به برخي از كامنت گذارانتان پاسخي دهم. هرچند اين پاسخ خود ميتواند سبب پرسش هاي تازه اي شده و يا اصولا به عنوان جوابگويي مورد قبول قرار نگيرد اما به هر دليل ما نميتوانيم و حق نداريم تحت هيچ شرايطي...

من از پایداری و استقامت جامعهٌ بهائی ایران سخن گفتم

خوشبختانه این گفتگوها و آزادی طرح مطالبی که بهائیان ایران از مطرح کردنشان در عرصهٌ عمومی همیشه محروم بوده اند باعث گردیده که اذهان بسیاری از هموطنان ما که آمادگی پذیرش حقیقت را دارند به واقعیتهای جامعهٌ بهائی ایران روشن شود و روزبروز به تعداد کسانیکه بمظالم وارده باین جامعه آشنا گردیده و با شهامت و انساندوستی از حقوق مدنی بهائیان دفاع میکنند افزوده میگردد. بامید روزی که همهٌ ایرانیان از تعصب بری گردند وآزادمنشی پیشه سازند تا بتوانند به درستی بخود ببالند که...

چه کسی تا بو شکن است و اختلاف بر سر چیست؟

موضوع اختلاف علی میر فطروس و احمد افرادی مجددا در بخش اظهار نظر و دیدگاهها ایران گلوبال طرح شده است ؛ از انجا که این اختلافات شخصی نبوده بلکه دقیقا به رابطه ، مناسبات و اختلافات درونی جنبش سیاسی یعنی به رابطه مجموعه نیروهای سطلنت طلب با جمهوریخواهان ارتباط پیدا می کند؛ نبایستی ساده از کنار آن رد شد .از این رو لازم می بینم مروری بر تاریخچه این درگیری بپردازم : در طی یک سال و نیم اول تاسیس ایران گلوبال بیش از صدها صفحه از نوشته های قدیمی و جدید ،علی میر فطروس را شخصا به چاپ رساندم...

پاسخ به جناب یک ایرانی بهائی

هم میهن عزیز، بنده و ملیون ها نفر دیگر از جنم بنده که از بدو باز کردن چشمان مان در جامعه چیزی جز خشم برنامه ریزی شده، سانسور، و تحقیر تجربه نکردیم، هیچ چیزی به جامعه ی بهائی که بطور اصولی هدفی جز حفظ و تامین منافع فرقه ای خود اش ندارد، بدهکار نیستیم.

کانديدای نيروهای خواهان دموکراسی و حقوق بشر را معرفی کنيم!

اننخابات دورۀ دهم رياست جمهوری اسلامی نزديک می شود. برخلاف آقایان خامنه ای، رفسنجانی و خاتمی که در مقام رياست جمهور، در آستانۀ دور دوم انتخاباتی که کانديدای آن بودند، با دشواری چندانی روبرو نبودند، اين بار آقای احمدی نژاد با چالشی بسيار بزرگ و جدی روبرو است و احتمال اينکه وی کانديدای اصلی اصولگرايان نباشد، کم نيست. اصلاح طلبان نيز در تلاشند که که از ميان کانديداهای بالقوۀ امتحان شده و کمتر امتحان شدۀ خود، کانديدای واحدی را در برابر کانديدای اصلی اصولگرايان به ميدان مبارزۀ انتخاباتی آورند.