رفتن به محتوای اصلی

می 2015

کانتکسهای سپاه پاسداران به آتش کشیده شد

اعتراض مردم بختیاری به تخریب محیط زیست توسط شرکت های اقتصادی سپاه در چغاخور در استان چهارمحال بختیاری، به خشونت کشیده شد. گزارش ها حاکی از حاکم شدن جو امنیتی در چغاخور و بازداشت تعدادی از فعالان اجتماعی توسط اداره اطلاعات بروجن است.
گفتنی است، چغاخور در فاصله ۵۰ کیلومتری شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

حیدر عبادی: عراق وارد منازعه ایران و عربستان نمی‌شود

نخست وزیر عراق رسمن به حکومت آخوندهای ایران لبخند زهرآهگین زد، اما رای خود را به عربستان داد. حیدر عبادی به عربستان سعودی اطمینان داد که کشورش نمی‌خواهد بخشی از تقابل میان عربستان و ایران باشد. او گفت که عراق "دروازه ایران" نیست. کشورهای "عربی" از حکومت آخوندی چون دستمال نظافت استفاده می کنند و هنگام رفع نیاز ترجیح میدهند در سطل آشغال گذاشته شود.حکومت اسلامی هویت و الویت خود را با اسلام و اسلامگرائی تبیین کرده و هستی ایران را برای دین و ائین عرب هزینه کرده، اما همچنان میان اعراب منفور است

"آذری یا زبان باستان آذربایجان"، رد پای کسروی!

راستی این همه کوشش در جهت از قبر در آوردن نعش پوسیده "زبان آذری" به چه سیاست هائی جز تداوم ستم ملی کمک میکند؟ اگر هم روزی، روزگاری، اهالی آذربایجان به زبان "آذری" کسرویها و احسان یار شاطرها محاوره میکردند، اکنون دیگر از آن دوران که از خاطره ها فراوش شده، خبری نیست. اهالی آذربایجان صد ها سال است به زبان ترکی حرف میزنند. در این زبان نغمه سرائی میکنند ، شعر میسرایند، داستان می نویسند، افکار خود را در این زبان بیان میدارند، مادران در این زبان در گاهواره به اطفال خردسال خود لالائی میگویند .

کودکان کار و خیابانی در ایران

یک واقعیت تلخی که در جامعه ما وجود دارد و تا به امروز کمتر به آن پرداخته شده است، معضل «کودکان خیابانی» است. کودکانی که کمتر به آنها توجه می شود و آنها آینه ای برای افراد دیگر جامعه هستند تا فقر را به نمایش بگذارنند و بی عدالتی ها و تبعیض را در جامعه نشان دهند.

مرگ و مير جنگلهاي زاگرس با جمهوری اسلامی شروع شد

مرگ و مير جنگلهاي زاگرس درطول سالهاي اخير، با فشار جمعيت روبه‌افزايش نوارهاي حاشيه، تشديد فقر، و روي‌آوردن بيش‌ازپيش سوداگران منطقه به قطع گونه‌ها، پاك تراشيدن عرصه‌ها و تبديل آنها به مرتع، روندي پيدا كرده كه وخيم‌ترين پيشگويي سابق كارشناسان را به يك واقعيت قابل مشاهده تبديل كرده است. با آن كه بقاي همهٌ گونه‌هاي درختي به‌خطر افتاده، ولي آشكار است كه جامعه‌هاي اصلي جنگلهاي غرب ـ انواع بلوط و بَنه و بادام ـ با زوال تدريجي كه در اين سالها شتاب گرفته‌اند، شديدترين صدمات را ديده‌اند.

مشاوره و درمان روابط و روان: ای کاش چند سال زودتر می‌آمدید!

خوشبختانه امروزه دیگر این فرهنگ خیلی کمتر رایج هست که مراجعه به روان‌درمانگر و یا مشاوران زندگی زناشویی و خصوصی نقطه ضعف محسوب شود و یا این تصور را به وجود بیاورد که فرد حتما مشکل روحی و روانی دارد. خصوصا در مورد مسائل زناشویی. در سال‌های اخیر عده زیادی از زوج‌های ایرانی چه در کشورهای اروپایی و یا خودِ ایران به صورت حضوری، یا از طریق اسکایب یا مشاوره تلفنی برای حل مشکلات و یا بالابردن کیفیت زندگی زناشویی‌شان کمک می‌گیرند.

آزادی محمود صالحی در شرایط وخیم جسمی از بازداشتگاه اطلاعات سنندج

تصاویر زیر مربوط به دقایقی پس از آزادی «محمود صالحی» از بازداشتگاه اطلاعات سنندج است.
وخامت حال این فعال کارگری به حدی بوده است که خانواده وی تصمیم می‌گیرند که سریعا او را جهت درمان فوری به شهرستان ارومیه منتقل کنند؛ گویا در میانه راه «محمود صالحی» تقاضا کرده، وی را به شهرستان سقز منتقل کنند. گفته شده «محمود صالحی» با نارسایی کلیه به تک سلولی منتقل شده است. در آنجا داروهایش به وی داده نشده، کلیه‌اش از کار افتاده و در نهایت به بیمارستان منتقل شده است.

زبان عربی، اسلام و ایران

غیر عرب هایی که هویت ملی و قومی و فرهنگ کشور خودشان را رها می کنند و اسلام را در صف اول صحنه اجتماعی و سیاسی و فرهنگی کشور غیر عربی خودشان قرار می دهند (مثل خمینیست ها در ایران) ، نه برای مردم کشور خودشان که برای عنصر عرب می کوشند و گریبان می درند.تقویت اسلام گرایی همانا تقویت عربی گری و استعراب و عرب اندیشی و اسطوره سازی از قوم عرب است. این کار از تاریخ 1357 یعنی از ابتدای به اصطلاح انقلاب اسلامی در ایران با یک برنامه ریزی ایدئولوژیک و سیاسی از کیسه ملت ایران آغاز شد ...