رفتن به محتوای اصلی

نوامبر 2016

شهر حلب به “جهنم” تبدیل شده است

در مقابل پیشروی نیروهای رژیم دمشق، بیش از ۵٠ هزار نفر از ساکنان محلاتِ زیر آتش حلب فرار کرده‌اند. بیش از ٢٠ هزار نفر از فراریان به قسمتی از حلب پناه برده‌اند که تحت اختیار رژیم است اما نزدیک به ٣٠ هزار نفر هم به بخشی از حلب رفته‌اند که شیخ مقصود نام دارد و در دست نیروهای کرد است.

اوپک بر سر کاهش تولید نفت به توافق رسید

اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای اولین بار در هشت سال اخیر، بر سر کاهش صادرات نفت به توافق رسیدند.

خبرگزاری رویترز از وین گزارش داده که عربستان سعودی در نهایت پذیرفت تا تولید روزانه خود را از ۱۰ میلیون و ۵۴۰ هزار بشکه به ۱۰ میلیون و ۶۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد

چرا شمسی خانم هفتاد ساله در زندان خودکشی کرد؟

وقتی از کنار حمام می گذرم که به دستشوئی برسم می بینم که نگهبانان در کنار حمام ایستاده اند، اجازه نمی دهند کسی وارد حمام شود! از یکی از زندانیان که آنجا ایستاده می پرسم چه اتفاقی افتاده است؟ می گوید شمسی خانم دیشب در حمام خودکشی کرده است! با چادرش خودش را از لوله های سقف دار زده است!

توهين شنيع صادق زيبا كلام به زنان قشقايي

اسلامگرایان حاکم هیچ پیوند عاطفی، روحی، فرهنگی و سیاسی با مردمان ایرانزمین ندارند و از خاستگاه اسلام و اسلامگرایان ارزش های جامعه ایرانی را به سخره گرفته و می گیرند. استادان جهالت، خرافات و ایران ستیزی نمی توانند ماهیت انسان ستیزانه خود را همیشه پنهان کنند.
صادق زيباكلام در برنامه خشت خام در گفتگو با حسين دهباشي حرفي را بر زبان آورد كه به غايت شنيع و اهانت آميز بود.

بيانیه پایانی سمینار پلورالیسم سیاسی و نقش ملیت ها در ایران

اين سمينار در تاریخ 26 و27 نوامبر 2016 به ابتکار مرکز مطالعاتی تبریز در استکهلم برگزار شد و فعالان ملیت های فارس، ترک آزربایجانی، ترک قشقایی، ترکمن، کرد، عرب و بلوچ در آن سخنرانی کردند. سخنرانان و موضوع سخنرانی ها: 1- حسن اعتمادی، دبیرکل حزب سکولار دموکرات ایران در باره "سکولار دموکراسی و مسایل مربوط به اقوام ایرانی" 2- مجید جوادی در باره " اصول جنبش های مردمی تاریخ معاصر آذربایجان و تبلور آن ها در مرحله نوین حرکت ملی آذربایجان" 3- عبدالرحمان دوه جی در باره " وضعیت فرهنگی و اجتماعی ترکمن صحرا"