رفتن به محتوای اصلی

دسامبر 2016

پیشروی نیروهای عراقی در شرق موصل

پس از پیشروی نیروهای عراقی در دومین روز از دومین مرحله نبرد آزادسازی موصل، فرمانده پلیس فدرال عراق اعلام کرد، نیروهای پلیس، ۲۵ نفر از رهبران داعش را کشته‌اند و نیروهای داعش در مناطق شرق موصل در حال فروپاشی هستند.

درخت آسوریگ - اگر کهن وجود نداشته باشد تازه وجود ندارد

این بحث در مورد درخت آسوریگ است. داستانی که به خط پهلوی نوشته شده و به زبان پارتی آمیخته به پارسی میانه است. پیش‌تر به میراث مکتوب نیاکان، یادگار زریران، نامه تنسر، همچنین بهگاتاها و ماتیکان یوشت فریان اشاره داشته‌ام‌. درخت آسوریگ(آسوریک=آسوری) منظومه‌ای است به زبان پهلوی اشکانی و دارای ۱۲۱ بیت، و مضمون آن بگو مگوی یک بُز و یک درخت خرما است که با پیروزی بُز پایان می‌گیرد.

آیا اوباما در روزهای پایانی ریاست خود، آغازجنگ سردجدیدی را کلید زده است؟

می توان گفت که شرایط باآن زمان متفاوت است.نه روسیه،روسیه دوران فروپاشی است ونه آمریکا،آن آمریکای نیرومند وچالاکی که قادربیک تعرض گسترده باشد.احتمالاآمریکادرمسیری روبه افت قرارداردوروسیه پس ازیک دوره سقوط آزاد،داردروی پایش می ایستدکه بیشترمدیون افت رقیب است تارشدواقعی خودش.اکنون ما دردوره پساسوسیالیسم دولتی وسرمایه داری جهانی ترشده قرارداریم که هردوکشورباوجودخودویژگی ها بخشی از سیستم جهانی سرمایه داری هستند که برسرموقعیت و تقسیم مناطق نفوذ و درچهارچوب فرایندقطب بندی های جدید بایکدیگررقابت میکنند