رفتن به محتوای اصلی

آوریل 2017

نشانەهای افول اعتبار ترکیە

قرار است آقای طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیە در ماە جاری ( ماە مای ) برای ملاقات با آقای ترامپ بە امریکا سفر کند. آخرین سفر ایشان بە امریکا در سال ٢٠١٦ و برای شرکت در مراسم تدفین محمد علی کلی بود کە مقامات امریکا نە اینکە از او استقبال نکردند بلکە بنوعی مانع حضور او بر سر مزار کلی و خواندن قران بودند و ایشان بنشانە اعتراض آن کشور را ترک کرد.

کنشگران صنفی فرهنگی باید آزاد شوند!

بازداشت و تبعید چهره های شاخص کانون های صنفی معلمان و به بند کشیدن آنها با اتهام های مبهمی مانند تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام، بارزترین نماد و شاخص ترین نمود تقابل غیرقانونی و اقتدارگرایانه با بازسازی نهاد ساختارساز آموزش و پرورش است....اسماعیل عبدی، عضو هیئت مدیره ی کانون صنفی معلمان تهران که در زندان به سر می برد، برآن است تا طی روزهای آینده به اعتصاب خوراک دست بزند

فرصت شعبده بازی انتصاباتی را ، به یک همه پرسی آگاهانه بزرگ :

اگر رای دادن به معنی دوست داشتن این نظام است و این آن چیزی است که اسلامیون دروغگو، اشغالگر و تجاوزگر می خواهند ، پس رای ندادن به معنی دوست نداشتن این نظام است.
رای ندادن به معنی رای ندادن به ادامه تحمیق، بی حقوقی و تحقیر خود و رای ندادن به کارنامه پر از خون و خیانت و تباهی حمهوری اسلامی و آمران و عاملان آن است.

جنبش کارگری و عروج پارادایم جدیدنئولیبرالیسم سوزان و مهاجم!

هم باید به محتوای واقعی اقتصادی سیاسی بحران جهانی شدن سرمایه و معنای واقعی منازعات کنونی تأکید کرد و هم به اهمیت و ضرورت تقویت و نقش آفرینی یک جنبش جهانی ضدسرمایه داری علیه هر دونوعش یعنی هم نئولیبرالیسم باصطلح جندجانبه گرا که چندین دهه جامعه جهانی طعم آن را چشیده است و هم علیه پارادایم جدید و حارترآن که رهاکردن سرمایه از قیدو بندهای موجود به دست و پایش را هدف گرفته است.

تحریف تاریخ وتحریف سوسیالیزم و نتیجه مبارزه طبقاطی

عدم باورمندی به پیروزی طبقه کارگر برای رهنمون ساختن بشریت به سوسیالیزم به معنی نفی مبارزه طبقاطی نیست. مارکسیستها و تمامی نهادهای منسوب به طبقه کارگر با دادن ویژگی های خیالی خود به طبقه کارگر انها را منجی بشریت معرفی کردند.این بزرگترین تحریف تاریخی صرفا برای کسب قدرت سیاسی و ایجاد مانع برای روند تکامل جوامع بشری صورت گرفته و نتیجه ان توقف ارتجاعی تاریخ تکامل انسان گشت.