رفتن به محتوای اصلی

سپتامبر 2017

دفاع ده‌ها وکیل دادگستری ایران از همه‌پرسی استقلال در کردستان

جمعی از وکلای دادگستری در ایران در بیانیه‌ای برگزاری همه‌پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق را «حق اساسی و منطبق بر اصول حقوق بین‌الملل» دانسته و تاکید کردند که «کشور کردستان» برای ایران «آثار زیانبار نخواهد داشت».

زادروز و بزرگداشت مولانا، شاعر نامی ایرانی

پارسی گو گرچه تازی خوشتر است
عشق را خود صد زبان دیگر است
بگذر از گفت ترکی و رومی
که از این اصطلاح محرومی
آثار مولانا به علاوه مناطق فارسی زبان، تأثیر فراوانی در هند و پاکستان و ترکیه و آسیای میانه گذاشته است.

همایش "جنبش جمهوری خواهان دمکرات و لائیک ایران -شاخه بلژیک"

"جنبش جمهوری خواهان دمکرات و لائیک ایران -شاخه بلژیک" به منظور یادبود و گرامی داشت جانباختگان راه آزادی، مراسمی در بلژیک برگزار می کند. نسیم خاکسار نویسنده سرشناس میهن مان و بانو مرسده محسنی در باره فاجعه ملی قتل عام دگراندیشان در حکومت اسلامی سخن خواهند گفت.

رزمایش نیروهای مسلح اسلامگرایان ایران و عراق

همه پرسی ایرانی تباران عراق، خشم جبهه اسلام سیاسی را در ایران، ترکیه و عراق برانگیخت. حکومت اسلامی ایران در راستای قدرت گیری اسلامگرایان همواره مانند دستمال نظافت از سوی ترکیه، لبنان، فلسطین، عراق و .. مورد استفاده قرار گرفته است و همچنان بدین منظور در منطقه حضور دارد. اکنون اسلامگرایان ایران آماده اند تا همسو با عثمانی گراها و حکومت وارفته عراق نمایش "اقتدار" برگزار کند.
غافل از اینکه ماهیت نظام اسلامی برای ایرانیان آشکار گشته و اجازه نخواهند داد، بنام ایران، ایرانی تباران حق طلب سرکوب شوند.

فراخوان همبستگی با تجمع آموزگاران و بازنشستگان ایران در 13 مهر

در حالی که کنش های سندیکایی در کشور ما پیشینه ی صد و ده ساله دارد، امروز نمایندگان معلمین، کارگران و کارمندان را به اتهام خواستن حقوق خود در شکنجه گاه های حکومتی به بند کشیده اند.ـ
در اعتراض به این ستم ها، شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران به همراه تشکل های صنفی بازنشستگان کشوری و لشکری، برای روز سیزدهم مهر، روز جهانی معلم، به برگزاری اجتماعاتی در سراسر ایران فراخوان داده اند

رفراندوم پیشمرگەها در اقلیم دیکتاتورها!

مردم اقلیم کوردستان با اعلام برگزاری رفراندوم استقلال کوردستان، گامی تاریخی برداشتەاند و همە هست و نیست خود را در گرو آزمایشی گذاشتەاند، کە فقط می تواند از یک پیشمرگ سر بزند، آنها پیشمرگان دمکراسی در این منطقە دیکتاتور زدە باقی خواهند ماند. هر فرد صلح خواە، حق خواە، دمکراسی طلب و نیک اندیش می بایست در کنار این پیشمرگان قرار گیرد!

طلب آزادی برای دیگران، آزادی برای خویشتن خویش نیز هست!


در اوائل قرن بیستم پدیدە ناسیونالیسم و تجدد، کە انعکاسی از تفکرات غرب بود، در میان اعراب، ترک و فارس نضج گرفت، کە تشکیل حکومت " ترکیە"و "ایران" نمادی از آن تلقی می شود. تمامی حکومتهای برآمدە از این ناسیونالیسم، در دولتهای سکولار بازتاب یافتند، کە لاجرم دمکراسی و عدالتخواە نبودند و دیکتاتوری فردی- نظامی- پلیسی وجە عمدە آنان بود.

یک جنگ می تواند جنگ دیگری را استتار کند

در حالی که ارتش عرب سوریه، نیروی هوائی روسیه و حزب الله آمادۀ پایان بخشیدن به داعش شده اند،پنتاگون جنگ جدید دیگری را علیه سوریه طراحی کرده، و این بار با گروه های کُرد. به همان گونه کهمأموریت خلیفه ایجاد سنی–ستان (کشور سنی مذهبان) به شکل نعل اسبی روی عراق و سوریه، امروزمأموریت «روژاوا» ایجاد کردستان نعل اسبی ست که باید روی عراق و سوریه قرار بگیرد. پنتاگون این طرحرا از چهار سال پیش رسماً پیشبینی کرده بود.