رفتن به محتوای اصلی

ژانویه 2018

اعتراض به ادامه سرکوب معلمان در شهرهای مختلف توسط نهادهای امنیتی

در الیگودرز بخش امنیتی شهر اقدام به دستگیری دو نفر از فرهنگیان دلسوز شهر نمود و آنها را نزدیک به دو هفته در بازداشت موقت نگه داشت، سپس با قید وثیقه و کفالت آزاد نمود. اما خط برخورد متوقف نشد و در ادامه یکی از مدیران مدارس، تلفنی، به اداره ی اطلاعات احضار گردید که بنابر اطلاع بعد از مراجعه مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بعد از چند ساعت بازداشت آزاد شده است و در کمال ناباوری اداره ی آموزش و پرورش، به جای پیگیری این هتک حرمت، ابلاغ ایشان را لغو نموده است

حضور زنی در اسناد پنتاگون


فیلم "اسناد پنتاگون" در وحلۀ اول انزجار از جنگ آفرینان و تلاش برای جلوگیری از پیدایش هر نوع جنون مشابه در دولتمردان آمریکا را مد نظر گرفته است. پرده افکندن از چهره های خوش لبخند برابر دوربینها که از قربانی کردن صد ها جوان در جبهه های جنگ به بهانۀ حفظ جایگاه بین المللی کوتاهی نمی کنند از دغدغه های کارگردان است. بفهمی نفهمی سوگواری برای عدم انتخاب هیلاری کلینتون را هم می توان در این میان حس کرد. اما چیز دیگری هم هست، شخصیت زنی بزرگ بنام کاترین گراهام که یادداشت اخیر به این مناسبت زمزمه میشود

سکوت خامنه‌ای در جنایات افغانستان به چه معناست؟

نزدیکترین کشور جهان به لحاظ تاریخ، زبان و فرهنگ به ایران، افغانستان است. این کشور در روزهای اخیر، بارها آماج وحشیانه‌ترین اقدامات تروریستی قرار گرفته و قربانیان تازه‌ترین حمله، تا هنگام نوشتن این یادداشت، به ۱۰۳ کشته و ۲۳۵زخمی رسیده است و بیمارستان‌های افغانستان پر از مجروحان جریان موج جدید بمب‌گذاری‌هاست که طالبان همه آنها را بر عهده گرفته است!

«خنده‌های کنار چادر»: زخم زلزله‌زدگان کرمانشاه تازه است

نمایشگاه «خنده‌های کنار چادر» حاصل سه سفر رضا امیر، شهروند خبرنگار عکاس به مناطق زلزله‌زده‌ استان کرمانشاه است. این نمایشگاه از ٢۵ بهمن تا ٢ اسفند ٩۶ در فرهنگسرای فردوس در تهران دایر است. رضا امیر می‌گوید زخم کرمانشاه همچنان تازه است. او نگران است که با قطع کمک‌های مردمی وضع زلزله‌زدگان به یک وضع پایدار تبدیل شود و می‌گوید امیدوار است که با کمک‌های مردم به مناطق زلزله‌زده اوضاع زلزله‌زدگان به ویژه در روستاها سامان بگیرد.

اگر تامین اجتماعی ورشکست شود!

نام”شستا”یا شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی،نخستین بار زمانی در رسانه‌ها منتشر شد که”سعید مرتضوی”رییس وقت سازمان تامین اجتماعی از سمت خود برکنار شده بود و پرونده قطوری برای او تشکیل شده بود.هر چند مرتضوی نیز دقیقا مانند”سعید طوسی” از یک مصونیت آهنین که سر آن به بیت خامنه ای وصل است،برخوردار است و تا امروز بابت خلاف کاری هایش یک ساعت نیز در زندان نبوده است.

دفاع از شورش

هسته سخت مدعای مخالفان اصلاحات که برای آن شواهد و دلایل بسیار می‌آورند این است که جمهوری اسلامی اصلاً نظامی اصلاح‌پذیر نیست و چون اصلاح‌ناپذیر است تلاش برای اصلاح آن بی‌فایده است. مدعای تکمیلی آنان این است که مسأله فقط بی‌فایدگی نیست بلکه این شیوه زیان‌مند و خسارتبار است چرا که نظام را بیشتر تثبیت و روز تغییر و آغاز دوباره را دورتر می‌کند.