رفتن به محتوای اصلی

مارس 2018

عدم‌مشروعیت رژیم و پیش‌بینی سقوط آن تا زمین‌لرزه‌های جدید(1)

رژیم جمهوری اسلامی از همان نخستین روز حیات خود هیچگاه دارای مشروعیت ملی و دموکراتیک نبوده؛ رژیمی است از هر جهت ارتجاعی که مؤسس آن تنها با غصب عنوان انقلاب، که جامعه‌ی تشنه‌ی آزادی سال 57 به آن دل‌سپرده‌بود، توانست ضدِانقلاب خود را، که ادامه‌ی همان ضد‌انقلاب شیخ فضل‌الله نوری و توپچیان لیاخوف بود، آن هم به صورتی مخوف‌تر، در جامعه‌ی منقلب آن روز جا‌بیندازد و انتقام مراد ضدِمشروطه‌ی خود را نیز بگیرد

مروری بر کتاب «یخ، مهتاب، کافه» اثر مهرانگیز کار

فرایند آشتی با غربت، حرکت از بیگانگی به یگانگی، و بازیابی صلح درونی با خودی که می‌دانی نه خودش خود پیشین است و نه آنچه در پیرامون خود می‌بیند همان می‌ماند، یا همان می‌گردد که روزی روزگاری بود.او باید بپذیرد که گذشته به راستی گذشته است، و به گفته‌ی خودش «گذشت آن روزگاران که پیاپی از خود می‌پرسیدم این جا چه کار می‌کنم. گذشت!»

سریالی آبکی ترکیه را تبلیغ می کند،جایگاه جاذبه های ایران کجاست؟

دقیقا در تخصص رسانه میلی و برخی سینماگران بی هنر است که یک مجموعه که در یک نوبت با اقبال خوب مخاطب روبرو شده است!به اثر گند زده و با ساخت سری های بعدی موجب ریزش مخاطب شوند.
اصطلاح معروفی در سینماست بنام شلنگ در فیلمنامه که در این سری هم بخوبی نمود دارد،متاسفانه بغیر یکی از هنرمندان که می دانست حضور در این سری از محبوبیت و اعتبار کاری اش می کاهد ،انصراف خود را اعلام کرد.
دلیل نمی شود چون پایتخت یک خوب بود تا سری ده ساخته شود!مجموعه ایی که امسال بدلیل نبود سوژه و خلاقیت نویسندگان

شاهزاده محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی، خواست امریکا در سوریه بماند

شاهزاده محمد بن‌سلمان افزود که حضور آمریکا در سوریه، تنها راه جلوگیری از توسعه نفود ایران در منطقه است.
بنا به گفته وی:« حضور آمریکا در سوریه، به آمریکا اجازه خواهد داد نظر خود را درباره آینده سوریه، بیان کند».

روز مرگبار؛ کشتار فلسطینی ها توسط اسرائیل

در پی کشته شدن شانزده فلسطینی به ضرب گلوله سربازان اسرائیلی، محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی یک روز عزای عمومی اعلام کرده است.سارا لی ویتسون، مدیر بخش خاورمیانه دیدبان حقوق بشر آمار کشته شدگان را تکان‌دهنده خوانده است.
خانم ویتسون گفته است این آمار، "پرسش‌های جدی درباره استفاده سابقه‌دار اسرائیل از گلوله‌های واقعی برای کنترل اعتراض‌ها ایجاد می‌کند."

فدرالیسم؛ کلاهی که برای سر ما ایرانیان گشاد است!

آنچه از نوشته های چنین افرادی برمی آید، منظورشان ملیت های ایرانی در افغانستان، تاجیکستان، هند، پاکستان، عراق، آذربایجان یا خلیج فارس نیست. چون اگر نیروهای اقتصادی و اجتماعی این کشورها با ساروج فرهنگ ایران به هم بپیوندد قدرت بزرگی در برابر تجاوزات جهانخواران میشود. آن ها سخنی از فدراسیون کشورهایی با فرهنگ ایرانی به میان نمی آورند، لهجه ها و گویش های فارسیِ ایرانی، فارسیِ افغانی یا فارسی تاجیکی را دلیل یک پارچگی ملی و قومی ایرانیان نمی دانند، با بهانه ی فدرالیسم می خواهند این گربه را تکه تکه کنند