رفتن به محتوای اصلی

مارس 2019

برای ابتدایی ترین حقوق انسانی!

سی و سه روز است که یک جوان چهل و دو ساله ایرانی در تیرانا مرکز آلبانی دست به اعتصاب غذا زده است. سی و سه روز است که با مرگ دست و پنجه نرم میکند. اما گویا " دنیایی وارونه است با مفاهیم وارونه"! دنیایی که مجید رجبی ها برای اثبات ناچیزترین حقوق خود یعنی حق زندگی، باید با جان خود به صحنه بیایند! براستی چرا مجید دست به اعتصاب غذا زده است؟

برهنگی قلم

سروده ای از شمی صلواتی
ناآشنا دوستی؛
نوشت از دور !
"شعری بنویس -
بدون درد و رنج- بدور از سیاست!
از بوسه و - لب به لب و - عشق عریان
زندگی را تصور کن
بی آنکه دست و دل را بلرزانید"

سیلابها، زمین خواری، پیشگیری اکولوژیکی

رخداد ناگواری مانند سیل منشا اقلیمی بومی و جهانی دارد ولی ابعاد پدیده و درجه ویرانگری آن کاملن به سیاست و ساختارهای موجود جامعه وابسته است. تلفات انسانی و تخریب خانه و کاشانه و پاشیدگی فعالیت اقتصادی و مختل شدن تاسیسات شهری و روستایی ناشی از کیفیت مدیریت و سیاست پیشگیری در جامعه است. نبود بینش زیست محیطی در سیاست و اقتصاد و صنعت و شهرسازی، تخریب و تراژدی طبیعی را بطرز وحشتناکی میگستراند.

زنهار امریکا به سنگاپور و مالزی درباره ایران

به گفته سیگال مندلکر، هدف آمریکا از مذاکره با ﻣقامات بلندپایه مالزیا و سنگاپور حصول اطمینان از هشیاری آنها در برابر ترفندهای گوناگون حکومت ایران برای فرار از تحریمها در زمینه حمل ونقل نفت و عزم جزمشان برای نظارت بر عبور کشتی ها از آبراههای کشورهای متبوعشان و حتی صدور مجوز عبور برای آنها است.