Skip to main content

● کامنت‌های پیشین کاربران تا 25 ژوئن 2022 برابر با 4 تیر 1401

نوشته شده توسط: آ. ائلیار

1-جناب «با اخلاق » ، که هنوز نتوانسته ای برای دیالوگ نامی برای خودت انتخاب کنی، که نشانه ی فرهنگ دیالوگ شماست- و با عبارت « به بی اخلاق » نیز به مخاطب خود که من باشم « توهین » میکنی . و جناب مسئول کامنت هم توهین را تأیید میکند. از سوی دیگر کلمه ی «وابسته» را از خودت اضافه میکنی که مال شماست. اضافه کردن آن هم دلیل «با اخلاقی» شماست ، بله؟
و استعمال کلمات توهین آمیز دیگر« لاف زدن » هم شایسته ی خودشمانیست؟

2-جناب «به...» ، که هنوز نتوانسته اید اسم خود را انتخاب کنید ، منظور جمع هنگام تصویب از« ارتباط مستقیم به مطلب»، یعنی «محتوا»ی مطلب . خود اصل را من ذکر کرده ام. نگفته ام کلمه ی «محتوا» در اصل آمده. جعل را خود شما انجام داده اید.
3- جناب «به...» ، ذکر عبارت خود ساخته ی عدم « تربیت خانوادگی» هم جعل خود شماست. و آنچه به مخاطب نسبت میدهید هم شایسته ی شمانیست؟
-------

نوشته شده توسط: lachin

آقای مراد .. متنی که دوست عزیز ائلیار نوشته است الفبای روسی نیست. الفبای لاتینی است که زبان ترکی با آن نوشته میشود. درست بعد از استقلال آزربایجان شمالی در سال 1991, اولین کاری که « این کشور نو پا » کرد همان پایان دادن به الفبای روسی « سیریلیک » در آزربایجان بود. متاسفانه زبان ترکی را با خطّ عربی نمی توان نوشت. چون تلفظ خیلی لغت ها به وسیله خطّ عربی خیلی دشوار است.

نوشته شده توسط: Anonymous

جناب آقای ایلیارـ من به مقررات ایران گلوبال نگاه کردم و متوجه شدم که شما آن را نادرست نقل و تفسیر میکنید. شما در کامنت خود در شرح قانون ایران گلوبال نوشته اید: " کامنتی که به «محتوای مطلب» -اینجا داستان- پرداخته......" در صورتیکه در مقررات ایران گلوبال ایتطور آمده : " کامنتهایی که بدون ارتباط مستقیم با مطلب....". میبینید که این کلمه "محتوا " در مقررات نیست و شما از خودتان اضافه کرده اید و به مقررات نسبت داده اید. به این میگویند جعل واقعیت. حالا سوال این است که آیا یک نظر درباره نوع خط یک مقاله با مقاله ارتباط مستقیم ندارد؟!! این هم قابل ذکر است که شما خودتان منتقدان خود را مورد حمله شخصی قرار میدهید و مثلا مینویسید "تربیت خانوادگی" ندارند و بعد از آنها طلبکار میشوید که از شما انتقاد شخصی کرده اند! بهتر است صبور تر و منصف تر باشید.

نوشته شده توسط: Anonymous

ایشان منقدین خودرا به آخوندها وابسته میدانند و این دلیل بی اخلاقی وی است . دوم اینکه همیشه با سایر کاربران طوری برخورد میکنند که گویی در این سایت دارای قدرت خاص مدیریت و حذف و درج نوشته ها و کمنت ها هستند و از این طریق دیگران را غیرمستقیم تهدید و Erpressung کرده و لاف قدرت در اینجا میزنند . این موضوع را مسئول سایت و مسئول کمنت ها باید مد نظر داشته باشند .

نوشته شده توسط: lachin

کاربر گرامی (( به لاشین))... از اینکه مرا «وکیل کم سواد » خطاب کردید بی نهایت متشکرم .اگر راستش را بخواهید من شایسته ولیاقت وکیل کم سواد بودن را ندارم چون حقیقت این است که من نه وکیل هستم و نه کار وکالتی می کنم و نه تحصیل من در باره حقوق است. اگر مرا « وکیل بیسواد» خطاب میکردید خیلی برازنده بود ..امیدوارم مرا بیشتر از این درجه افتخاری مفتخر نکنید. بهترین ها را برایتان آرزومنم..

نوشته شده توسط: Anonymous

گوناز تی وی تا کنون در مورد پاکسازی های قومی و نقض حقوق بشر در سایت خود تحت عنوانین زیر خبر رسانی نموده است به چند مورد از این اخبار توجه فرمایید :
آماده باش نیروهای مسلح تورکیه در مرز عین العرب
200 هزار کُرد از عین العرب به ترکیه پناه برده اند
اکراد عین العرب به دلیل کمک های تورکیه سرپا ایستادند

همکاری اکراد با داعش در عین العرب (کوبانی)
شبه نظامیان کرد سوریه به ارتش اسد ملحق می شوند!
کردهای سوریه هم نازیزم آلمان را وارد خاورمیانه کردند
عفو بین‌الملل: پ‌ی‌د حقوق بشر را نقض می‌کند
سازمان ملل متحد : پ ی د در سوریه حقوق بشر را به شدت نقض می کند
تقلب انتخاباتی پ ی د در عفرین سوریه
سیاستمدار کرد سوریه ای : ایران از پ ک ک بر علیه تورکیه حمایت می کند
پاکسازی قومی ی پ گ در شمال سوریه ادامه دارد
بی بی سی فارسی پاکسازی قومی شمال سوریه به دست کردها را ستود
تورکیه در مورد پاکسازی قومی در تل ابیض نگرانی خود را به آمریکا ابراز داشت
فاجعه ی بزرگی که بدست ی پ گ در سوریه به وقوع می پیوندد
مشروع نمایی پاکسازی قومی در بی بی سی فارسی ادامه دارد
کردهای عراق در حال پاکسازی قومی منطقه هستند
استخبارات تورکیه : در ازای ده هزار دلار و وعده ی اعطای زمین کردها به شمال سوریه کوچانده می شوند + ویدئو
کوبانی گراها چرا در مورد پاکسازی قومی شمال سوریه سکوت کرده اند؟
تورکمانان سوری در خطر هستند
تعدادی از تورکمانان ، کردها و عرب های سوری خواهان تشکیل منطقه ی خودمختار شدند
پاکسازی قومی پ ی د ادامه دارد
آمریکا ادعای کمک تورکیه به تروریستها را به شدت تکذیب کرد
عفو بین الملل : کردها در سوریه مرتکب جنایات جنگی شده اند
این در حالیست که هیچ کدام از رسانه های فارسی زبان تا کنون در مورد آلام ملل دیگر بویژه تورکمانان در سوریه و عراق مطالب قابل تقدیری را منتشر ننموده اند. از سوی دیگر گوناز تی وی را به خاطر مشی خود در مورد جنگ عین العرب مورد انتقاد قرار داده اند جنگ بر سر شهری که همه ی ساکنان غیر نظامی آن به تورکیه پناه برده بودند و رهبری داعش در حمله به این شهر نیز بر عهده ی فرماندهان کرد عضو این گروه بود امری که توسط رسانه های طرفدار پ ک ک به زبان رانده نمی شد.
حال به این دو نوشته از حزب کمونیست کارگری ایران توجه فرمایید که چگونه گوناز تی وی را محکوم می نمودند و ی پ گ را به عنوان "آزادیخواه" می ستودند :
سیاست ناسیونالیسم افراطی آذربایجان در کنار داعش
مقاومت کوبانی و تحریکات فاشیستی ناسیونالیسم ترک!
باید پرسید که آیا این نژادپرستان خاموش جرات دارند تا حمایت خود از نژادپرستان کرد در سوریه را "وقیحانه و عجولانه معرفی کنند" آیا جرات آنرا دارند تا به اشتباهات خود اعتراف کنند و از جنایات جنگی پ ک ک و پ ی د و کوبانی گران ابراز انزجار کنند؟ یا آنکه آنان خود دانسته دست به چنین کارهایی می زنند تا با مظلوم نمایی ، و سینه زنی ، تمامی ملت های منطقه را قربانی نژادپرستی شوم خود و "کردستان بزرگی" کنند که بر روی اجساد میلیونها قربانی تورکمان و عرب و سریانی ساخته می شود. کردستانی که در نقشه های موهوم آن بیش از 50 درصد از اهالی کنونی آن سرزمین ها غیر کرد می باشند.
(در خاتمه متذکر
نوشته شده توسط: Anonymous

هاشمی اولین دزد بعداز انقلاب است که سرمایه داری (ارباب ورعیت )را بوجود اورد ولکه ی ننگی برای انقلاب است.تمام دزد های گردن کلفت مملکت به دست این اقا بزرگ شدند. دزدی هاش داشت افشا میشد . مملکت رو با سو استفاده از احسا سات جوانان بهم ریخت. خدا نکنه ایران هرج ومرج بشه . این دزد وسگ طوله هاشو خودم به جهنم میفرستم

نوشته شده توسط: Anonymous

نوشتن زبان ترکی با حروف لاتین هیچگونه ناهمسانی و ناسازگاری با زبان فارسی ندارد. اگر ایشان زبان فارسی را با لاتین مینوشت، میتوانستیم در باره اش گفتگو کنیم. برای من، خواندن زبان فارسی با الفبای لاتین مشگل برانگیز است و موجب چشم درد میشود. اما من همچنین نمیتوانم باور کنم که یک ترک زبان ساکن ایران بتواند زبان ترکی را بآسانی با الفبای لاتین بخواند.

نوشته شده توسط: Anonymous

سالام خبریداغ : جنایات جنگی گروههای نظامی کرد و سکوت محافل منتقد گوناز تی وی
Çərşənbə, 13.10.2015 09:16
گوناز تی وی : نظامیان کرد عضو گروه تروریستی پ ک ک و شاخه های آن همچنان به پاکسازی قومی و جنایت علیه بشریت در سکوت کوته بینان ایرانی ادامه می دهند

به گزارش گوناز تی وی در حالیکه حرکت ملی آزربایجان و رسانه های وابسته به آن و بویژه تلویزیون ملی آزربایجان جنوبی(گوناز تی وی ) بارها در مورد فعالیت های تروریستی و ضد بشری گروههای نظامی کرد هشدار داده بودند این رسانه ها از سوی "سوسیالیست نمایان ایران" و برخی گروههای کرد و غیر کرد طرفدار پ ک ک محکوم شده بودند.
خط مشی گوناز تی وی همانگونه که بارها بر آن تاکید شده است "دوری از هرگونه خشونت ، ترور و دهشت افکنی و نامشروع خوانی آن" می باشد. از این رو نیز گوناز تی وی هیچگاه تحت تاثیر جریانهای افراطی کرد و رسانه های فارسی زبانی که تحت تاثیر آنان قرار دارند قرار نگرفته است و سر بلند و روسفیدانه بر خط مشی خود در دفاع از حقوق بشر و برابری انسانها و ملت ها با هر تیره و تباری تاکید می کند.
نوشته شده توسط: Anonymous

مصاحبه اردک سخنگو با آقای پرچمی
جناب پرچمی، چنانکه بخاطرتان است، چندی پیش آقای توکل بخدا پرسیدند که، چرا شما هیچگاه مقاله ای در باره مافیای دولتی ترکیه و یا کشتار مردم در پارک نمینویسید. و گفتند که آیا این نشانه موافقت بی شرط شما با دولت ترکیه نیست. شما در پاسخ به این پرسش تنها گفتید که سکوت شما دال بر موافقت شما نیست.
اکنون، من از شما میپرسم چه نظری شما در مورد مسائل جاری در ترکیه و کشتار تظاهرکنندگان دارید؟
- بله شما خیلی دیر رسیده اید و میخواهید زود هم بروید. چرا دیروز از من سئوال نکردید لره؟
دیروز با امروز چه تفاوتی میتواند داشته باشد؟
- من از یک هفته پیش سعی کردم مقاله خودم را به سرور ایران گلوبال بفرستم ولی موفق لره یوختی.
چگونه ممکن است که نتوانسته اید شما مقاله خود را بفرستید؟
- این را از آقای توکل بخدا سئوال گلدی. وقتیکه آقای لاشین از

صبح به اسم الا تا شب خلق والا وکیل وصی دیگران میشود، خوب جای خالی توی سرور نمی ماند.
خوب، اکنون میتوانید نظر خودتان را درباره پرسش طرح شده بدهید.
- حالا که دیگه وقتش گذشته و مسئله قدیمی شده. من یک مقاله دیگر چند روز دیگر برای آقای توکل بخدا میفرستم.
میتوانید بما بگوید در چه موردی میخواهید بنویسید؟
- من فقط تیترش را میگویم « چگونه زنجانی بدام آریایها افتاد»
چقدر زیبا!
نوشته شده توسط: Anonymous

آقا افسانی! ما به همت و اوامرمبارکتان در ایستگاه قطار تهران ـ اویغورستان برای تبعید به ترکستان شرقی انتظار میکشیم. استدعا دارد، بنا به فرمایشات ملوکانه تان ترتیبی اتخاذ فرمائید، تا قطار تبعیدیان به اویغورستان زودتر دست بکار شود، تا به همت ملوکانه تان بیش ازاین ما را در ایستگاه قطار منتظر نفرماید. خداوند تبارک به همت امداد های غیبی، در معیت حضرت احمدی نژاد رئیس جهور پرافتخاراسبق تان صلوات الله علیه، زیارت چاه جمکران را نصیبت بکند! آمین یا ربی!

نوشته شده توسط: Anonymous

دو سردار سپاه ایران دیروز در سوریه کشته شده اند.
این بشار الاسد به ایران خیلی گران تمام میشود.

نوشته شده توسط: Anonymous

سالام :

شته شدن 12 تروریست دیگر پ ک ک
Çərşənbə, 13.10.2015 02:55


گوناز تی وی : ارتش تورکیه در مبارزه با تروریسم مصمم به نظر می رسد

به گزارش گوناز تی وی بر اثر حملات ارتش به مواضع تروریست های پ ک ک 12 تن از آنان در استان حاککاری کشته شدند

این حملات در منطقه ی یوکسک اووا در استان حاککاری به وقوع پیوسته است. دیروز نیز در نزدیکی همین منطقه 17 تروریست دیگر کشته شده بودند.

همچنین فرماندهی ارتش تورکیه اعلام کرده که بار دیگر جنگنده های این کشور توسط قفل رادار نیروی هوایی سوریه مورد تعرض قرار گرفته اند.

در حملات ارتش 5 موضع پ ک ک ، انبار مهمات و مخفیگاههای آنها منهدم شده است

گروه پ ک ک پس از تلفات سنگین خود در مقابل ارتش تورکیه یکشنبه ی گذشته اعلام آتش بس یکطرفه به شرط عدم حمله ی نیروهای دولتی را کرده بود. با اینحال دولت تورکیه ابراز داشته بود که مصمم هستند تا ریشه ی تروریسم را بخشکانند.

پ ک ک از سوی جلمعه ی بین المللی به عنوان گروهی تروریستی شناخته می شود این گروه موجب مرگ بیش از 7 هزار غیر نظامی شده است و بر اساس داده های پلیس اتحادیه ی اروپایی سالیانه نزدیک به 2 میلیارد دلار از منبع قاچاق مواد مخدر تنها در داخل اتحادیه ی اروپا در آمد دارد.

نوشته شده توسط: Anonymous

سالام اگر از ابتدا نظر ترکیه را میپذیرفتند کار به اینجا نمی کشید ولی چه کنیم که ضد منطق زیاد است :


Paylaş:
Share on facebookShare on twitterShare on emailShare on printMore Sharing Services0اتحادیه ی اروپایی مخالف تشکیل منطقه ی حایل در سوریه است
Çərşənbə, 13.10.2015 03:10



گوناز تی وی : اتحادیه ی اروپایی رسما اعلام کرد که نسبت به ایجاد منطقه ی حایل در سوریه دیدگاه مثبتی ندارد

به گزارش گوناز تی وی علیرغم آنکه تورکیه بر ایجاد منطقه ی حایل در شمال سوریه اصرار و تاکید دارد غرب با ایجاد چنین منطقه ای مخالف می باشد. رجب سیب اردوغان رییس جمهوری تورکیه هفته ی پیش در سفر خود به بروکسل از اتحادیه ی اروپایی خواسته بود تا از وی در ایجاد منطقه ی حایل در شمال سوریه حمایت نمایند.

دیروز در بروکسل پس از تشکیل جلسه ی وزرای خارجه ی این اتحادیه ، خانم فدریکا موگرینی مسئول روابط خارجی اتحادیه ی اروپایی گفته است :

ما مساله ی تشکیل منطقه ی حایل را در سوریه مورد بحث قرار دادیم در مورد این خواسته ی دوستان تورکیه ای ما نیاز به صحبت بیشتر داریم. علیرغم حظور نظامی روسیه و داعش در شمال سوریه ایجاد چنین منطقه ای کار ساده ای نمی باشد. باید این مطلب را در روزهای آتی با دوستان تورکیه ای دوباره مذاکره کنیم.

مئگرینی با اشاره به قتل عام سربرنیتسا خاطر نشان کرد که اروپا در مورد تشکیل مناطق حایل خاطره ی بدی دارد.

وی همچنین گفته است که "همکاری با رژیم اسد را رد نمی کنند"

تورکیه خواهان تشکیل منطقه ی حایل در شمال سوریه از غرب جرابلس تا کانتون عفرین می باشد این کشور بیش از دو میلیون آواره ی سوری را در خود پناه داده است و از موج جدید آوارگان سوری بیمناک است.

گوناز
نوشته شده توسط: Anonymous

سالام خبر دست اول :


Paylaş:
Share on facebookShare on twitterShare on emailShare on printMore Sharing Services0عملیات انتحاری نیروهای پ ک ک لو رفته است
Çərşənbə, 13.10.2015 03:33



گوناز تی وی : پ ک ک قصد داشته تا در مراسم تشییع جنازه ی شهدای تورک حملات انتحاری انجام دهد

به گزارش گوناز تی وی سه روز قبل از حمله ی انتحاری در میتینگ صلح در آنکارا پایتخت تورکیه ، قرار بوده است که نیروهای پ ک ک در استانبول و آنکارا در مراسم تشییع جنازه ی شهدای ارتش حملات انتحاری انجام دهند این افراد دستگیر شده و به سیستم عدالت تورکیه تسلیم شده اند.

گروه پ ک ک قرار بود این حملات انتحاری را در پاسخ به حملات هوایی ارتش تورکیه به گورستان های پ ک ک انجام دهد ارتش تورکیه حمله به این گورستان ها را به دلیل پناه گرفتن نیروهای پ ک ک در آنها عنوان کرده بود.

در خیابان وطن در مقابل پلیس امنیت در آنکارا یک بمبگزار انتحاری منسوب به پ ک ک دستگیر شده بود.

یک ضارب پ ک ک نیز سه روز قبل از حمله ی انتحاری آنکارا در هنگام آغاز عملیات تروریستی علیه یک قاضی در مقابل ساختمان قوه ی قضاییه دستگیر شده است.

در استانبول و آنکارا افراد عضو گروه تروریستی چپ افراطی DHKP-C قصد انجام عملیات تروریستی در مقابل قوه ی قضاییه را داشتند که دستگیر شده اند.

روزنامه ی یئنی شفق همچنین در مورد دستگیری چهار فرد منسوب به پ ک ک خبر داده که در صدد انجام عملیات تروریستی در مراسم تشییع جنازه ی شهدا بودند.



نوشته شده توسط: Anonymous

سالام بخوانید :


Paylaş:
Share on facebookShare on twitterShare on emailShare on printMore Sharing Services0شرکت شبکه ی اجتماعی تویتر آدرس مظنون های حمله ی انتحاری آنکارا را نداد
Çərşənbə, 13.10.2015 03:46



گوناز تی وی : شبکه ی اجتماعی تویتر آدرس افرادی که حمله ی انتحاری آنکارا را یک روز قبل خبر داده بودند را به تورکیه نداد

به گزارش گوناز تی وی در پی حادثه ی تروریستی آنکارا مشخص شده بود که دو نفر حملات تروریستی به "میتینگ صلح" در انکارا را یک روز قبل خبر داده بودند.

دادگاه جمهوریت آنکارا از این شرکت درخواست کرده بود تا آدرس آی پی این افراد را سریعا به این دادگاه ارایه کنند اما تویتر از این کار امتناع کرده است.



شرکت تویتر در اینباره گفته است :

این اطلاعات مربوط به زندگی شخصی افراد می باشند و ما نمی توانیم آدرس آی پی انان را فاش کنیم.

گفتنیست حادثه ی تروریستی آنکارا منجر به مرگ 97 نفر و زخمی شدن دهها نفر شده است و شرکت های تویتر و فیس بوک با تورکیه قرار داد بسته اند تا در موارد تروریستی اطلاعات لازم را در اختیار تورکیه قرار دهند. دولت تورکیه پیشتر بدلیل عدم افشای آدرس افرادی که با حوادث تروریستی در ارتباط هستند فعالیت دو شرکت تویتر و فیسبوک را ممنوع کرده این سایت ها را فیلتر نموده بود.

مطبوعات تورکیه تصاویری از تویت های دو فرد را منتشر نموده بودند که در روز قبل از حادثه از وقوع انفجار در میتینگ آنکارا خبر داده بودند.



نوشته شده توسط: Anonymous

سالام اگر سیاست را در نظر نگیریم باز انسان منصفی است که عذر خواهی میکند .:

حزب دموکراتیک خلق ها : اشتباه کردیم عذر خواهی می کنیم
Çərşənbə, 13.10.2015 05:48
گوناز تی وی : حزب دموکراتیک خلق ها به دلیل ابراز نادرست رقم کشته شدگان عذرخواهی کرد
به گزارش گوناز تی وی در پی انفجارهای آنکارا دولت تورکیه رسما اعلام کرده بود که 97 نفر در این حملات تروریستی جان خود را از دست داده اند. با اینحال صلاح الدین دمیرتاش رهبر همصدر حزب دموکراتیک خلق ها بارها دولت را به دروغ گویی متهم کرده بود و گفته بود :
آمار کشته شدگان بیش از رقمی است که دولت ابراز می دارد و آنان می خواهند تا پنهان کاری کنند.
در همین راستا حزب دموکراتیک خلق ها تلاش می کرد تا جوانان طرفدار خود را به غلیان آورده مانند شورش سال پیش در تورکیه ، کشور را به سوی تنش سوق دهد.
اما با تحقیقات دقیق دولت تورکیه و آزمایشات دی ان ای برای تشخیص هویت افراد جان باخته مشخص شده است که ارقام کشته شدگان با احتساب دو فرد عامل این بمبگزاری به 97 می رسد.
حزب دموکراتیک خلق ها با صدور بیانیه ای ابراز داشت :
آمار کشته شدگان که از سوی دمیرتاش رهبر همصدر این حزب به صورت 127 و 128 بیان داشته می شد نادرست است و ما به خاطر این اظهارات نادرست دمیرتاش عذر خواهی کرده رقم کشته شدگان را تصحیح می کنیم.
لازم به ذکر است که در مورد حادثه ی عین العرب این حزب که شاخه ی سیاسی پ ک ک در پارلمان تورکیه محسوب می شود و پ ک ک علنا از انان حمایت کرده است جوانان کرد را با اطلاعات نادرست به غلیان آورد در حوادثی که به وقوع پیوست حزب کردی اسلامگرای حوداپار(حور داوا پارتیسی) و حزب کردی دموکراتیک خلق ها با هم درگیر شدند در درگیری طرفداران دو حزب در جنوب شرق تورکیه نزدیک به 40 نفر جان خود را از دست دادند. حزب دموکراتیک خلق ها و گروه پ ک ک سعی کرده بودند تا در تورکیه جنگ داخلی ایجاد کنند تا کردها بتوانند از فرصت ایجاد شده برای نفرت افکنی بین تورکها و کردها استفاده کنند تا بتوانند با مداخلات خارجی و کلنگی شدن وضعیت امنیتی کشور از تورکیه جدا شوند.
با اینحال اینبار جوانان کرد پس از حادثه ی تروریستی اخیر در خانه ها ماندند و حتی تحریکات بی بی سی فارسی هم نا کام ماند این شبکه ی خبری در گزارش خود از زبان خشایار جنیدی کارمند سابق سازمان صدا و سیمای ایران در شبکه ی چهار ایران و سیاوش اردلان تاکید می کرد که "مشخص نیست سوگ خانواده های قربانیان حادثه ی تروریستی آنکارا کی به خشم علیه دولت تبدیل می شود"
بسیاری از گزارشات و نوشته های تحریک آمیز کارمندان طرفدار پ ک ک در بی بی سی فارسی در سرویسهای دیگر زبانهای بی بی سی نیز منتشر می شود. در پخش زنده ی بی بی سی فارسی نیز افرادی چون ناجیه غلامی مرتبا بر اصطلاح "خشونت علیه کردها" استفاده می کرد. بی بی سی فارسی علنا تورکیه را "دولتی تروریستی" و "پ ک ک را گروهی مشروع" جلوه می دهد. سازمان پ ک ک به عنوان گروهی تروریستی در لیست سیاه اتحادیه ی اروپایی و ایالات متحده قرار دارد دبیر کل سازمان ملل و دبیر کل ناتو نیز این گروه را "تروریست" عنوان کرده است
به یکی از گزارشات مغرضانه و تحریک آمیز بی بی سی فارسی از اینجا گوش دهید



نوشته شده توسط: Anonymous

افسانه جون مطمئنی سلجوقیها ماله 400 سال پیشن؟ فکر کنم یه 500، 600 سالی تلورانس داریها!
...

نوشته شده توسط: lachin

آقای توکلی...انتخاب مقاله از من است ولی نویسنده مقاله که بدرستی منتشر کردید از آقای عادل ارشادی فر است... بهترین ها را برایتان و مسئولین عزیز آرزومندم..

نوشته شده توسط: Anonymous

با انحلال دولت مافیای ملا حسن و سازمان امینت و مافیای سپاه پاسداران آرامش و صلح به ایران بر میگردد.

نوشته شده توسط: Anonymous

افسانه جون, بنابر توصیه شما, همین الان به بابا و مامانم در آذربایجان زنگ زدم تا تمام اساس خانه را جمع بکنند تا برگردیم اویغورستان. بشون گفتم آذربایجان متعلق به ما نیست, بلکه از ان پارسیان هست. ما تا بحال به صورت مهمان در سرزمین پارس زندگی کرده ایم. که دیگر بس هست. اویغورستان هم هتل ۵ ستاره نبود, دو ستاره اش رو براتون گیر آوردم. عجله کنید و گرنه پارسیان عصبانی میشوند و به زور بیرونمون میکنند.

نوشته شده توسط: Anonymous

آقای عیوض! ممکن است بفرمائید شما که اینهمه ادعای تمدن میکنید، و پز تمدن تان گوش دنیا را کر کرده است، کجا را فتح کرده اید؟ و صاحب چه تمدنی هستید؟ سلاطین و پادشاهان ترک اعم از اشکانیان، غزنویان، سلجوقیان، افشاریان، صفویان و پادشان و سلاطین قاجار، با تشکیل دولت و ارتش، وعمرانی و آبادی، و شهرسازی که اغلب شهرهای بزرگ ایران ساخته اند، بیش ازهزار سال است که به جغرافیای موسوم به ایران حکومت کرده اند؟ و شهر نشینی را به شما آموخته اند. حال سئوال این است که در طی این مدت شما ها کجا بودید؟ این تمدن که شما ها از آن دم میزنید کجاست؟ هنوز که هنوزاست یک آخوند مانقورد و روضه خوان ترک بر شما حکومت میکند، و در مقابلش نفس ندارید. پس کو این تمدن درخشان تان در قرن 21 یکم؟ آیا وقت آن نرسیده است که تمدن تان را بعد از 2500 سال بقول خودتان غایب بودن، اکنون آنرا نشان دهید؟! مردم ایران منتظر دیدن تمدن تان هستند!

بفرمائید نشان بدهید تمدن تان را؟ همه منتظریم!

نوشته شده توسط: Anonymous

آقا محمد! آیا شما معنای زبان مادری خود را میدانی ...؟ آیا شما معنای وطن را بلدی؟ وطنی که بدست راسیسم نژاد پرست فارس غارت و چپاول شده است؟ اگر شما معنای آن را بلدی چه خدمتی به وطنت کرده ای؟ شما که مبلغ تروریسم اکراد شده ای؟

نوشته شده توسط: کیانوش توکلی

دوستان گرامی / طبق آئیننامه کامنت نویسی سایت ایران گلوبال ، کلیه کامنت هایی که ربطی به موضوع نوشته ندارد، می بایست به صفحه شما منتقل شود برای همین منظور دگمه ای در بخش مدیریت سایت موجود است که این کار را براحتی انجام می دهد . بنابراین انتقاد ایلیار کاملا درست است.

نوشته شده توسط: آ. ائلیار

جنابی که با نام «ایسنا» ی شناخته شده کامنت می نویسید و از چندین نام استفاده میکنید بهتر است از این کارها دست بردارید . همانطور که قبلا هم به شما تذکر داده شده است.
- قانونی که برای کامنت ذکر شده بعد از بحث در جمع تصویب شده که شما تشریف نداشتید. مستقیم یعنی «محتوای متن». نه
- اخلاق نویسنده
-نه خط نوشته که دوتا ست.
خظ متن فارسی عربی ست. و برای فارسی زبان
خط لاتین برای ترکی زبان است.
به فارسی زبان ربطی ندارد. خط لاتین خط رسمی ترکی زبان هاست.
------
متن اصلی ، انگلیسی،آلمانی،فرانسه،اسپرانتو،ترکی و... باشد به خط اصلی میاید و متن ترجمه به خط زبان ترجمه.
این کار استاندارد جهانی ست و در سایت هم تازه نیست قدمت چندین ساله دارد. خواننده ی فارسی زبان باید هم زبانی را
که نمی داند نتواند بخواند. متن اصلی برای کسی ست که آنرا بلد است .

نوشته شده توسط: Anonymous

"" بحث تاریخ بدون پرداختن به تاریخ پیشرفت و توسعه پشیزی نمی‌‌ارزد "" ابتدا باید دید کدام جوامع در خاورمیانه قادر به تولید "" طبقه متوسط "" شدند و کدام جوامع "" تیشه به ریشه طبقه متوسط "" زدند. ابتدا از اقلیم کردستان عراق شروع کنیم که طبقه متوسط از این اقلیم فرار می‌کند چونکه ذهنیت قادر به جذب طبقه متوسط نیست. دوم از ارمنستان شروع کنیم، جمهوری آزربایجان با وجود پیامد‌های بسیار منفی‌ اشغال ۲۰ درصد خاکش توسط ارمنستان، قادر به کسب اقتصاد رقابتی‌ با رتبهٔ ۴۰ شد، در جمهوری آزربایجان نیز، طبقه متوسط حاضر به ماندن و سرمایگذاری است. در ایران جنبش مشروطیت توسط ترکان پاا کرفت، رضا خان به محض رسیدن به قدرت، ۷ هفت هزار روستا را از خورده مالکان دزدید، پسر رضا خان نیز، با اصلاحات ارزی، کمر طبقه متوسط را شکست. امروز لوکوموتیو اقتصاد منطقه را، دو کشور ترکیه و جمهوری آزربایجان به جلو میرانند،

کشور ترکیه، تنها کشور خاورمیانه است که دو نفر در ادبیات و شیمی‌ جایزهٔ نوبل گرفته اند، فیزیکدانی از آزربایجان نیز، تا این مرحله پیش رفته بود. برای تضمین این روند، (( باید ارمنستان ۴۰۰ چهار صد بیلیون دلار بابت خسارت و اشغال اراضی‌ آزربایجان، به جمهوری آزربایجان به پردازد، جوامع‌ای که اشغال گر هستند، عاشق توپ و تفنگ هستند، باید در شرایط بی‌ ثبات خاورمیان، منزوی شوند.
نوشته شده توسط: Anonymous

این چه منطقی است که میگویید خط یک نوشته به آن نوشته ارتباط مستقیم ندارد؟ این چه جور تفسیری است که از ارتباط میکنید؟ حالا اگر یکی نوشته ای با خط میخی منتشر کند کسی جرات ندارد کامنت بنویسد که این چه جور خطی است ما نمیتوانیم بخوانیم؟ اینجور که آقای ایلیار تفسیر میکند میشود هر کامنتی را یک جوری بی ارتباط با مقاله قلمداد کرد و پرتش کرد به صفحه شما.

نوشته شده توسط: آ. ائلیار

1- متن فارسی نوشته برای فارسی زبان تهیه شده
2- متن ترکی برای ترکی زبان. این متن می تواند با بیش از 200 میلیون ترکی زبان که با خط لاتین آشنا هستند خواننده داشته باشد.
واضح است که برای فارسی زبان تهیه نشده.

نوشته شده توسط: Anonymous

ایشان از یک طرف میگویند این داستان است و از طرف دیگر مینویسند اینگونه مقولات ! نتیجه اینکه ایشان معنی مقوله را نمیدانند گرچه خود را عالم در تمام علوم بحریه ارضیه سماویه میدانند . داستان یک ژانر ادبی است که با خط بیگانه از زبان ایرانی و با زبان التقاطی ترکی عربی فارسی نوشته شده . این دو در رابطه با ادعای هویت طلبی آذری های تجزیه طلب در تضاد است چون فرهنگ ترکی ایرانی فارسی عربی خود را با فرهنگ روسی مغولی عربی عوض نموده اند . حالا چرا مترج اینجا چانه میزند بجای اینکه از انتقاد چیزی بیاموزد و موجب گمراهی قوم آذری نشود . پان ترک تجزیه طلب در این سایت همیشه بیش از سواد و توانایی هایش در موارد گوناگون هندوانه برمیدارد چون در اینجا تئوریسین شدن در سیاست و تاریخ و فرهنگ و زبان و جغرافیا و «زاد شناسی خرجی ندارد . یک سایت آنارشیست ایرانی فارسی زبان بطور مفت و مجانی در اختیار اینها قرار گرفته تا 24

ساعت توهین به یک ملت بکنند و به جعل و تحریف و دروغ و تهمت بپردازند . نام ایران و ایرانی را گذاشته اند فارس و فارسی و - نام آذری و آذربادگان را گذاشته اند ترک و ترکستان تا خود را بزرگ ،و رقیب را کوچک کنند که از ابهت و سوابق تاریخی آن وحشت نکنند . اینها که بقول خود 1000 سال با اجداد توران و مغول در ایران حکومت کردند و نتوانستن اتوریته ای در فرهنگ و تمدن ایرانی شوند ، حالا به راسیسم پناه آورده اند تا تقصیر را بقول خودشان بگردن 3 میلیون فارس بیندازند و از برخورد با حکومت شاه و شیخ شرم دارند چون نیمی از مهرههای سرکوب دولتی را خود این آذری ها تشکیل میدهند و حالا یادشان افتاده در اروپا که ترک هستند .چون این گروه فاقد صداقت و اخلاق سیاسی و دانش اجتماعی است ، در نهایت خانه ابدی شان آرامستانهای اروپا و امریکاست . مردم و اقوام ایرانی برای اینجا گردو هم خشک نمیکنند .
نوشته شده توسط: آ. ائلیار

دوستان عزیز ، کامنتی که به «محتوای مطلب» -اینجا داستان- پرداخته معنی اش این است که «مستقیم» مربوط به موضوع ست.
کامنتی که به :
1- اخلاق نویسنده پرداخته یا
2- به خط نوشته پرداخته
مستقیم به محتوای مطلب مربوط نیست.
و جایش اینجا نیست.
-------
من آماده ام در مورد دو مسئله ی یاد شده در جای خودشان با انتقاد کنندگان صحبت کنم.
- وقتی که مقاله ای در مورد خط نوشتم
- وقتی که قرار گذاشتیم اخلاق نویسنده را بحث کنیم.
اما اینجا موضوع بحث خود «محتوای داستان» است نه چیز دیگر.
بنا بر این آنچه خارج از موضوع ست، بر میگردانم به «کامنت نویس و تأیید کننده» . که مالک اصلی این چیزهای مطرح شده اند.
اینها ربطی به اینجانب ندارد.ارزانی خودشان.
--------

نوشته شده توسط: Anonymous

سالام روسیه :

سفارت روسیه در سوریه توسط دو موشک مورد حمله قرار گرفت
Çərşənbə, 13.10.2015 03:24
گوناز تی وی: سفارت روسیه در دمشق امروز مورد هدف دو موشک قرار گرفت.
به گزارش گوناز تی وی، امروز سفارت روسیه در دمشق پایتخت سوریه، مورد حمله دو موشک قرار گرفت.
این حمله پس از آن صورت گرفت که جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه خواستار حمله انتقام گیرانه علیه رژیم اسد را شده است.
پس از این حمله، شماری از طرفداران رژیم بشار اسد در اطراف سفارت روسیه تجمع کردند.
روسیه دو هفته پیش به منظور آن چه که مبارزه با گروه تروریستی داعش نامیده است، اما در اصل برای جلوگیری از سرنگونی بشار اسد، حملات هوایی خود را در سوریه آغاز کرد.
روسیه اعلام کرده بود که مواضع گروه داعش را مورد هدف قرار داده است اما برخی منابع خبری گزارش دادند جنگنده های روسیه مواضع برخی گروههای مخالف بشار اسد را بمباران کردند.
مجلس تورکمانان سوریه نیز اعلام کرده بود که جنگنده های روسیه منطقه باییربوجاک در نزدیکی مرز تورکیه که بیش از ۳۰۰ هزار تورکمان در این مناطق زندگی می کنند را بمباران کرده است.
منطقه باییربوجاک دو سال پیش توسط تورکمانان سوریه از وجود شبه نظامیان داعش به طور کامل پاکسازی شده است.
گوناز
نوشته شده توسط: Anonymous

سالام تصحیح میکنم فراموش کرده بودم الفبای اسلاو همان کریل است

نوشته شده توسط: Anonymous

۲۱ مهر ۱۳۹۴
عفو بین‌الملل شبه‌نظامیان کرد سوریه را متهم به جنایت جنگی کرد

به‌گفته سازمان عفو بین‌الملل، شبه‌نظامیان کرد «یگان‌های مدافع خلق» (YPG) هزاران غیرنظامی را در شمال سوریه از روستاها بیرون کشیده و خانه‌های آن‌ها را ویران کرده‌اند. شبه‌نظامیان کرد این اتهامات را رد کرده‌اند.
«یگان‌های مدافع خلق» در سال جاری میلادی موفقیت‌هایی در جنگ با گروه «دولت اسلامی» (داعش) داشته‌اند.

«یگان‌های مدافع خلق» در سال جاری میلادی موفقیت‌هایی در جنگ با گروه «دولت اسلامی» (داعش) داشته‌اند.

به‌گزارش رویترز، سازمان عفو بین‌الملل روز سه‌شنبه ۱۳ اکتبر / ۲۱ مهر در بیانیه‌ای «یگان‌های مدافع خلق»، نیروی نظامی کردها در سوریه را به نقض حقوق بشردوستانه بین‌المللی و «جنایت جنگی» متهم کرده است.

«یگان‌های مدافع خلق» که به حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) نزدیک‌اند در جنگ با گروه «دولت اسلامی» (داعش) نقش مهمی ایفا می‌کنند و در سال جاری میلادی موفقیت‌هایی نیز در این زمینه داشته‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل «یگان‌های مدافع خلق» را متهم می‌کند که پس از تصرف روستاها، به‌ویژه ساکنان غیرکرد را از روستاها اخراج کرده‌اند. دلیل این اقدام ظن به این افراد در همکاری با داعش بوده است.

این سازمان مدافع حقوق بشر می‌گوید در این‌باره با ۳۷ نفر از ساکنان شهرهای حسکه و رقه در سوریه مصاحبه کرده است.

شبه‌نظامیان کرد پس از آن تهدید کرده‌اند که از ائتلاف بین‌المللی ضدداعش به رهبری آمریکا درخواست حمله هوایی کرده‌اند.

یک سخنگوی «یگان‌های مدافع خلق» اتهامات عفو بین‌الملل را رد کرده است.

«یگان‌های مدافع خلق» به‌تازگی با چندین گروه سوری ـ عرب از شورشیان یک اتحاد نظامی علیه داعش تشکیل داده‌اند. آن‌ها می‌خواهند در آینده تحت نام «نیروهای دمکراتیک سوریه» فعالیت کنند.

آمریکا با جنگنده‌های خود از نبردهای شبه‌نظامیان کرد و عرب پشتیبانی کرده است. اکنون به‌نظر می‌رسد که آمریکا این حمایت‌ها را گسترده‌تر کرده و ۵۰ تن مهمات برای شورشیان در شمال سوریه ارسال کرده است.

مطلب را به بالاترین بفرستید
http://www.radiozamaneh.com/240876
نوشته شده توسط: Anonymous

سالام افسانه واقعا" که انسان در انتخاب لقب ذات خود را بیرون میدهد افسانه یعنی گفته هایتان افسانه است
در ضمن یاد فیلم (ئوزیر عمری ) افتادم در صحنه ای که یک تعداد انسن آواره از همه جا بیخبرو باصطلاح منقد کارهای ارزنده وجاودانی (ئوزیر حاجی بی لی) در کارهای غیر تخصص خود دخالت کن برای خود لقب ها انتخاب کرده بودندیکی خاطرم است از قبیل : بوش بوغاز .

نوشته شده توسط: Anonymous

حرفهای شما درست ولی دلیلی برای تجزیه طلبی نیست. همین شهر اسلامبول زمانی رومی نشین بود و اکنون ترک نشین و ما نمیتوانیم عثمالر را از ترکیه امروز بیرون کنیم . واقعیت این است که فرهنگ پایدار است و دولت های ترک چه در ایران دوران صفووی و یا قاجار و یا دولت عثمانی از زمان خود عقب ماندند و اساسن نقشی در ارایش جهان امروز از فرهنگ و هنر و فننون گرفته تا حقوق بشر نداشته است. بله زمانی دولت عثمانی بیش از 5 ملیون کیلو متر مربع وسعت داشت ولی امروز ؟زمانی سرخ پوستان مالک امریکا شمالی و جنوبی بودند و امروز مهاجران شرقی و غربی امریکا را اداره میکنند. عنصر ترک در عصر ما بیشتر دین خو است و تا زمانی که دین رهبری یک ملت را داشته باشد وضع به همین روی خواهد ماند. 154 سال تجربه قاجار فرصتی بود برای باز سازی کشور به دلخواه خود ترکان .

اما دیدیم که سرزمینهای زیر سلطه ترکان در ایران و قفقاز و عثمانی ومردمان ان از همه نظر از غرب عقب ماندندو توانائی برابر ی و هماوردی را با اندیشه غربی ندارند.. همه تاریخ و ادعاهای ترکان و دیگر مدعیان نژادی را میتوان در این شعر خلاصه کرد که.. گویند پدر تو بود فاضل / از فضل پدر تورا چه حاصل ؟
نوشته شده توسط: کیانوش توکلی

بنظر من ایلیار درست میگه، کامنت بی ربط با موضوع نوشته به صفحه شما منتقل می شه، بعبارت دیگر ،هیچ کامنت حذف نمی شود

نوشته شده توسط: Anonymous

محضر معظم اقبال آقا! شما که یک لر هستی! و بظاهر از تمامیت ارضی ایران دفاع میکنی، انسان از ادعا و گنده گوئی های حامی تروریست ها "آقای دمیرداش" به خنده می افتد وقتی که ایشان بعنوان یک حامی تروریست از دمکراسی صحبت میکند مردم هاج و واج میمانند. حامی تروریستی که با نفرت علیه بشریت، و بعنوان ستون پنجم بیگانه گان کمر به نابودی و پاکسازی مردم ترک و عرب از سرزمین هایشان بسته است. تروریستهائی که با سو استفاده از دمکراسی موجود در ترکیه با اعمال خرابکاری، و اعلان جنگ بمردم و دولت ترکیه، و کشتار و ترور و تهدید مردم ترک، ادعای دمکراسی هم میکنند و این در واقع خیلی خنده دار است! از نظر این آقا باید میلیونها مردم ترک و عرب ... و امثالهم در کشورعراق ، سوریه، ایران و ترکیه قتل عام و منطقه از سکنه خالی شود تا آقایان به خیال خام خود کشور بزرگ کردستان ایجاد کنند. انسان از شنیدن چنین داستانهای تخیلی

خنده اش میگیرد. و معلوم میشود که شما آقای اقبال طرفدار موجودیت تمامیت ارضی ایران نیستی. و در عمل تجزیه ایران را پیش میبری.

نوشته شده توسط: کیانوش توکلی

لاچین گرامی، نوشته از آن شماست ویا گرد آو ی توسط شما انجام گرفته است ؟که در هر دو مورد گزینه موجود است

نوشته شده توسط: Anonymous

طبق شواهد علمی، ترکها از زبان سلجوقی یعنی حدود 400 سال پیش وارد قفقاز و آسیای صغیر و اران شدند . نام ترکیه تا زمان آتاتورک ، آسیای صغیر بوده . قفقاز تا زمان استالین نام این منطقه بوده . ترک هیچگاه در ایران وجود نداشته مگر به شکل موقت و میزبان . آذری ها اکثرا توسط نیروهای اشغالگر ، ترکزبان شده اند که در دراز مدت باید ترکزدایی گردند . هر کش که خود را ترکی میداند باید مدارک و اسناد هویت ایرانی خودرا تحویل دهد و روانه ترکستان و مغولستان و سیبریه گردد چون در ایران هیچگاه وجود ترک رسمیت نداشته ونیافته .ادعای طلبکاری زمین ایرانی برای ترک نژادان باید پاسخی درخور بیابد . 4 تجزیه طلب راسیست آذری اگر خواهان ترکستان هستند باید روانه باکو و آنکارا و اویغورستان و مغولستان شوند و اروپا و اداره سوسیال را ترک کنند و در میان مردم خود زندگی کنند و نه در فرنگستان .

نوشته شده توسط: Anonymous

چيزى كه شما جناح هويت خواه اكثريت مى خوانيد ما مانقورد خطابشان مى كنيم كه هنوز بعد از اينهمه سال نفهميدند كه اصولاً مسله ملى در ايران قابل حل بدست اكثريت پان ايرانيست نيستند،در واقع كسانى كه كنگره هاى حزبى شان را با پان ايرانيستها برگزار مى كنند همان بهتر كه هويت طلب سرزمين پارسه باشند وانگهى اين مانقوردها را پيشكش عزيزان سرزمين پارسه مى كنيم تا وقتى به چاه تازه كشف شده ذولقرنين نامه مى اندازيد اينها را هم همراه با نامه به چاه پرتاب كنيد تا با عشقى كه به پارسه دارند واسطه شده دعاهايتان را پيش ذولقرن مستجاب كنند!اين نكته را هم بگويم كه هويت طلب مى دانند كه اين آقايان سلاح روز مباداى پان ايرانيست هستند پس سعى نكنيد كه گنجشك را رنگ كرده جاى بلبل قالب كنيد.اگر تابحال اين را متوجه نشديد بهتر است كار سياسى نكنيد،اين آقايان مگر بغير از اينكه پان ايرانيسم را تبرئه كنند و يقه فعالين هويت طلب را

بگيرند آيا كار ديگرى كرده اند؟
نوشته شده توسط: Anonymous

سالام جمال خان با نوشتن پاسخ دستت رو تر شد که طرفدار مبارزه مسلحانه هستی یعنی همان مبارزه ای که رهبران و روشنفکران (ملت محترم ومظلوم کرد) برای داغ نگهداشتن تنور و برای کشاندن ملت مظلوم خود به صحنه و اهداف پلید خویش یعنی قاچاقچی گری و تروریست بازی و جیب خود پر کردن و دختران یزیدی را دزدیدن وآنها را بی آبرو کردن و انها اجبارا" به پ ک ک تروریست پیوستن وسیاهی لشکر ساختن ونمایش دادن و....... جمال خان برایت متاسفم .

نوشته شده توسط: Anonymous

سالام مراد خان اولا" الفبای روسی نداریم الفبای اسلاو داریم و ثانیا" مردم آذری باز هم نداریم ثالثا" هر زبانی برای خود قوانینی دارد که با توجه به آن قوانین و سهولت الفبا انتخاب میشود مثلا" الفبای عربی برای زبان عربی که تلفظ ها از داخل گلو ادا میشود بسیار مناسب است ولی برای زبان فارسی و ترکی که با تکان دادن زبان کافی است تلفظ شود نیاز به آن الفبا نیست بلکه به الفبائی نیاز است کههر یک از حروفش برای تلفظ یک حرف کافی است واز تکرار حروف تقریبا" هم تلفظ خبری نیست مثال در عربی : ت ط - ث س ص - ز ذ ض ظ - و نیز حرکه ها ..

نوشته شده توسط: Anonymous

سالام به لاشین نمیدانم خانم یا آقا یا ..... بی سوادی عاید شماست

زیرا نوشته به لاتین lachin لاچین را لاشین یا لاکین میخوانی .
نوشته شده توسط: Anonymous

جناب آیلیار شما هم خودتان در همان کشور آخوندها زندگی کرده اید و از تاثیرات خوب وبد آن نیز چیزی در روان خود جا داده اید. اگر از کانتی خوشتان نمآید، نباید زمین . زمان را زیر و روی کند.

نوشته شده توسط: Anonymous

متأسفانه شما وکیلی کم سواد تشریف دارید.

نوشته شده توسط: lachin

در جواب به آقا و یا خانم ( به لاکین..لاشین ) بایستی گفته شود که در کامنت ( اردک سخنگو) هم پرسشگر و هم مصاحبه شونده خود آقای ( کامنت گذار یعنی .. اردک سخنگو) است نه کسی دیگر .. هر چند که ایشان نقل قولی از Anonymj می کند و لی آن اشتباهات گرامری از خود ایشان است که از طرف Anonymj می نویسد. این کاربر یعنی Anonymj در هیچ جائی مرتکب از این « غلط ها» نشده است...اگر شده است کپی کرده و در اینجا منتشر کنید. مشتاقانه منتظریم

نوشته شده توسط: Anonymous

سالام
مژده به منطقه که مرگ رژیم بصورت جدی نزدیک است

چرا که ابتدا دور وبر خالی میشود سپس فرصت طلبها جا خالی میکنند وتنهائی مسلط میگردد بعد .......
نوشته شده توسط: Anonymous

جوابی کوتاه بە سوأل یک نفر ، ملت آذربایجان هیچ مبارزەای نمی کند چە مسالمت آمیز و مدنی چە مسلحانە ملت آذربایجان در ایران ملت خفتەای است کە فعلأ در فاز بی عملی و خفتگی قرار دارد این چند نفر کامنت نویس در این سایت و تلویزیون اوبالی گوناز تی وی در خارج مبارزات ملت آذربایجان بە حساب نمی آید ملت آذربایجان در ایران با اکثریت خیلی زیاد در رکاب نایت امام زمان حلی خمینی قرار دارند کە در محرم با سینە زنی و خود زنی و آش نظر فعلأ روزگار می گزرانند ،، اگر مبارزەی مدنی منظور این چنف نفر کامنت نویس سایت باشد کە طرفدار فاشیزم علنی اقدامات تورکیە و ملا حسنی هستند ، شواهد خیلی علنی و قوی وجود دارد کە توانائی مبارزەی مسلحانە بر ضد اشغالگری سرزمین خود را ندارند

و سوهد کاملأ آشکار است این کامنت نویسان سایت اگر زمانی دست رسی بە اسلحە داشتە باشند و توانائی سازمان دادن یک مبارزەی مسلحانە داشتە باشند بدون هیچ تزلزل و واهمە و شرم و خجالتی بلا فاصلە بە پاک سازی و کشتار ملتهای دیگر از قبیل ، ارمنی ، کورد ، فارس می پردازند اینها نشان دادەاند کە کوچکترین سمپاتی بە مبارزەی مدنی ندارند کسانی کە از اقدامات فاشیستی تورکیە ملاحسنی قاضی زادە داود اغلو ووو دفاع میکنند نمیتوانند در صف مبارزان صلح و مدنی باشند کامنتهایتان کە هیچ نشانی از مبارزەی مدنی ندارد کامنتهایتان نشان از تنفر و جنوساید و پاک سازی ملی قومی دارد ولی فعلأ توانی ندارید در بسیج همفکرانتان چون اکثریتی از ملتی کە شما بە آن تعلق دارید بە قول خود شماها مانقورت تشریف دارند

کوردها در ایران 10 یا 12 تلویزیون ماهوارەای دارند شما بە برنامەهای آنها نگاه کنید یک کلمە این تلویزیونها در گرم کردن آتش تنفر ملی و قومی سخن نمیگویند ولی بە خودتان نگاه کنید بە کار گزار تورکیە تبدیل شدید در سرکوب همساتگان خودتان
نوشته شده توسط: Anonymous

سالام اگر رسانه آزادی است که من هم قبول دارم چرا سه چهار تا کامنت من را پخش نکردید .

نوشته شده توسط: lachin

آقای نخجوانی...اگر کلمه ساده « است» را که در ترکی (Əst) و تنها یک نوع نوشته می شود را « زشت» می پندارید لطفاََ برایمان بنویسید که از 12 نوع نوشتن این کلمه ساده (( 1-اثت=ا ث ت..2-اثط=ا ث ط ..3- عثت=ع ث ت...4- عثط= ع ث ط.. 5- اصت = ا ص ت..6- اصط = ا ص ط...7- عصت = ع ص ت.. 8- عصط = ع ص ط.. 9 است= ا س ت..10- اسط= ا س ط.. 11 عست= ع س ت.. 12- عسط = ع س ط )) کدام ذیبا تر -ضیباطر - ذیباطر , همگون..حمگون , و طوی ذوق نه ظن - توی زوق نه زن عست؟ احورا پشط و پناه شما باشد...