Skip to main content

● کامنت‌های پیشین کاربران تا 25 ژوئن 2022 برابر با 4 تیر 1401

نوشته شده توسط: Anonymous

آقای کیانوش توکلی ، یعنی شما متوجه نمیشوی که آقای ایلیار چقدر غلط به هم میبافد و دردش از کجاست؟ متوجه نمی شوی که همه این آیدی های جنجال افکن و بددهن چون ناظر، یوسف آذربایجان و...از یک منبع هستند و هدف شان برگرداندن حاکمیت نژادپرستی به سایت ایران گلوبال است؟ آقای توکلی چرا به این نژادپرست ها قدرت میدهی و نمیگداری سایت شما یک سایت غنی و آزاد بشود؟ چرا امکانات مدیریت سایت را در اختیار این پانترکیست های دروغباف و هزارچهره گداشته ای؟ اینهمه وقت و انرژی باید صرف شود تا حضوراین تحفه ها یکجوری تحمل شود! تأسف آور است.

نوشته شده توسط: Anonymous

آقای ایلیار بعد از کلی بد و بیراه که معلوم نیست خطاب به کی نثار میکند مینویسد: " آنچه در سیاست به من نویی آذربایجانی مربوط است .....میخواهیم پرچم حکومت دموکراتیک آذربایجان را برافراشته کنیم". من به پرچم افرازی ایلیار کاری ندارم، فقط به آقای ایلیار توصیه میکنم کمی مطالعه و سوادآموزی کند تا دیگر "نوعی" را "نویی" ننویسد! آخر زشت است که رهبری که میخواهد پرچم بیفرازد سوادش از کودکان دبستانی هم کمتر باشد!

نوشته شده توسط: مسؤل سابق کامنتها

جمال گرامی، در دوره تصدی من هیچ کدام از اخبارهایی که احیانا شما منتشر کرده اید حذف نشده اند. تنها آن کامنتهایی که شما نوشته بودید و توهین آمیز بودند حذف می شدند.
شما می گویید که عده ای "مدتی است بە کپی خبرهای گو ناز تی وی در این سایت اعتراز میکنم کە گوناز تی وی حقیقتأ دروغ پردازی میکند و بە تنفر ملی قومی دامن میزند و بر علیە مشخصأ 3 ملت کورد ، ارمنی و فارس شانتاژ میکند" و می گویید که "وضعیت کامنت گزاری و آزادی در این صفحە خیلی بهتر و بیشتر از سابق خوب شدە"
اگر نفرت پراکنی و شانتاژ بر علیه ملتها خوب شدن است، تکلیف شما هم مشخص است!

نوشته شده توسط: Anonymous

سالام
کاخ سفید : تورکیه به مبارزه ی خود با داعش شتاب بیشتری داده است
Şənbə, 16.10.2015 03:15

گوناز تی وی : کاخ سفید از حملات تورکیه به گروه تروریستی داعش ابراز خشنودی نمود

به گزارش گوناز تی وی سخنگوی کاخ سفید گفته است :

نیروهای تورکیه در یک عملیات شبانه موفق شدند برای اولین بار "اهداف در حال حرکت داعش" را مورد حمله ی مرگبار خود قرار دهند.

جاش ارنست در مصاحبه ی روزانه ی خود در کاخ سفید افزود :

تورکیه به حملات خود علیه گروه دولت اسلامی سرعت بخشیده است و ارتش این کشور قابلیت های نظامی خود را نشان می دهد.

نوشته شده توسط: مسؤل سابق کامنتها

جناب "به مسئول سابق"، برداشت شما اشتباه است و شاید هم من دقیق توضیح نداده ام. من نوشتم که "در دوره ای، هر کس مسئول کامنتهای مطالب و مقالات خود بوده است که در آن زمان آقای ائلیار می توانست کامنتهای مقالات خودش را کنترل و آنها را تایید و یا حذف کند"
در آن دوره همه گردانندگان سایت این امکان را داشتند و آقای ائلیار استثنا نبودند. کنترل کامنتها هم به این معنا نبود که بتواند کامنتهای مخالف خود را حذف کند. در همان زمان بقیه اعضای گردانندگان سایت همانها را کنترل می کردند و اگر سوءاستفاده ای می شد (که نشده بود) جلو آن را می گرفتند.

نوشته شده توسط: آ. ائلیار

خانم ترابی گرامی،
در این که اسطوره ی من آن نیست، بل این است که با من و ما زیسته؛ کاملا با شما هم نظرم. نوشته ی شما با مثالی که زده اید در مفهوم واژه ی «اسطوره» خلاصه شده است.
درست است. زبان و خط چنین پیچیدگها و زیبایی دارد ، و ارزشمند.
شاید فارسی زبانها از این راه و براین پایه دشواریها را پشت سرگذارند و پیشرفت کنند. و با شما موافقم و آنچه گفته اید دقیقاً درک و احساس میکنم. تصمیم با اهل همین زبان است.
ولی در مورد زبان من مسئله کاملا چیز دیگری ست. من مجبورم بدون گذشته برای حال و آینده ام تصمیم بگیرم.
من از صفر شروع میکنم. دریغا و دردا.
این تنها نظر من نیست. بل نظر بسیاری از قلمزنان آذربایجانی ست.
- شما گفتید «نظر دیگری» هم هست. اگر از چکیده ی آن اطلاع دارید دوست دارم آگاه بشوم. ممنون میشوم که کمی توضیح داده شود.

- بله ، شما درست تشخیص داده اید من گاهی ترجمه و بیشتر دو زبانه نویسی میکنم.
میکوشم تا حد امکان حق در دو مورد نیز ادا شود. اما متأسفانه نیرو کم میاورم و احساس میکنم نوشته های فارسی ام
خیلی بد اند و بهتر بود منتشر نمیشدند. به جز چیزهای اندکی که فقط به فارسی نوشته ام. از جمله داستان« آیجان» و « جان». اولی باز دو زبانه بود که نسخه ترکی اش از بین رفته و تنها نسخه ی فارسی آن که بعد نوشته ام باقی ست .و ترجمه اش به آلمانی. جان را هم فارسی نوشته ام و قرار است ترکی اش هم منتشر شود.اما شتابزده و ... و همه نیازمند به ادیت .
- آیجان- فارسی
http://www.iranglobal.info/sites/default/files/pictures/Document2_0.pdf

آیجان -آلمانی
http://www.iranglobal.info/sites/default/files/pictures/Document1_0.pdf

- "جان" Can (متن کامل)-فارسی
http://www.iranglobal.info/node/10192
در کل از زبان نوشته هایم -چه فارسی و چه ترکی -راضی نیستم. همه بدون ادیتور منتشر شده. ایکاش اینطور نمیشد.
اما چاره ای نیست.

نوشته شده توسط: Anonymous

بە مسئول اخیر کامنتها ، دوست عزیز سپاس از زحماتتان من کە فکر میکنم وضعیت کامنت گزاری و آزادی در این صفحە خیلی بهتر و بیشتر از سابق خوب شدە و همە امکان کامنت گزاری دارند من خودم قبلأ همیشە از سانسور کامنتهایم گلایە داشتم و اعتراض می کردم ولی هیچ وقت جوابی بە اعتراضاتم نمیگرفتم ولی اخیر وضعیت کامنت گزاری خیلی بهتر از سابق شدە این را همینطوری و از روی باد معدە بیان نمیکنم برای این دلیل دارم ، من همە شاهد هستند کە مدتی است بە کپی خبرهای گو ناز تی وی در این سایت اعتراز میکنم کە گوناز تی وی حقیقتأ دروغ پردازی میکند و بە تنفر ملی قومی دامن میزند و بر علیە مشخصأ 3 ملت کورد ، ارمنی و فارس شانتاژ میکند

همین بس کە هیچ وقت بە حرفم گوش نکردند و کماکان خبرهای دروغ پردازی گوناز تی وی پخش میشود و من هم بە نوبەی خودم سعیکردم خبرهائی از کوردستان پخش کنم کە مدتی است از کامنتهای من جلو گیری نمیشود و تیغ سانسور بە آن نمیخورد ، در هر صورت فکر میکنم عدەای پان تورک میخواهند باز بە نفع پان تورکیسم این سایت و صفحە را بە روال سابق و هر چە بیشتر میدان دادن بە پان تورک و سانسور دیگران بر گردانند ، ممنون از زحمات اخیر مسئول کامنتها
نوشته شده توسط: Anonymous

واقعا شرم آور و یک جنجال ژورنالیستی نیست که قبلا شخصی ....؟......را داشته باشد که کمنت های انتفادی از نوشته هایش را حذف و سانسور کند ؟ آیا این حق را همه دست اندرکاران سایت دارند ؟ چرا کاربران این حق را ندارند که کمنت های ضد خود را حذف و سانسور کنند ؟ اینست سایت دمکراتیک پلورالیستی جناب توکلی ؟ آیا این مثل یک فساد اداری سیاسی یک کشور دیکتاتوری جهان سومی مثل ایران و ترکیه و هند نیست ؟من حالا می فهمم چرا از هر 8 کمنت من در آنزمان فقط یکی منتشر میشد . این است فساد و سوء استفاده این شخص از امکاناتی که فارسها و ایرانیان با کمک سایت خود در اختیار ایشان گذاشته بودند تا تجزیه طلبان را حمایت کند و ایرانیان مدافع کشورشان را سانسور کند !

نوشته شده توسط: آ. ائلیار

ممنون از توضیح درست و بجای مسئول سابق کامنتها.
این آقایی که از کاربر مثل بازجویان طلب «صداقت اخلاقی» میکند خود بی در و پیکر از مسایلی که اطلاع ندارد بی دلیل و مدرک
حرف میزند. و بدین طریق وضعیت اخلاقی خود را نشان میدهد. .. سانسور عقیده کافی نبود حالا « نادرست گویی و کذب بافی»
هم پیشه کرده است.
این است عاقبت شونیسم. و از آن گریزی نیست.

نوشته شده توسط: Anonymous

به لاچین:
ائلیار دوزبانه نویسی و ترجمه میان زبانها می کند که به نظر من حرکتی نو و جالب است. در این مورد به یاوه نویسی
پان ایرانیستها توجهی ندارم. بحث من از زاویه ای دیگر است و در جای خودش مطرح شد.

نوشته شده توسط: آ. ائلیار

جناب «محرم راز »
کامنت شما نشان میدهد که اختناق آفرینی پیشه کرده ای خدمت مبارکتان عرض شود که:
ایمیل من همیشه در سایت هست و کاربران مشکل داشته باشند تماس میگیرند و نمی توان عقیده ای را حذف کرد.
امیدوارم قدرت درک این جمله ساده را داشته باشی .

نوشته شده توسط: Anonymous

سالام :


Paylaş:
Share on facebookShare on twitterShare on emailShare on printMore Sharing Services0وزارت دفاع روسیه: هواپیمای منهدم شده توسط تورکیه متعلق به روسیه نیست
Şənbə, 16.10.2015 08:49
گوناز تی وی: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هواپیمای بدون سرنشین منهدم شده توسط جنگنده های تورکیه متعلق به این کشور نیست.
به گزارش گوناز تی وی، به دنبال منهدم شدن یک هواپیمای بدون سرنشین توسط جنگنده های تورکیه در داخل حریم هوایی این کشور، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این هواپیما متعلق به این کشور نمی باشد.
ایگور کوناشنکف سخنگوی وزارت دفاع روسیه در نشست مطبوعاتی به خبرنگاران گفت که تمامى هواپیماهای روسیه پس از انجام مأموریت به پایگاه هوایی برگشته اند.
وی افزود:" تمامی هواپیماهای بدون سرنشین روسیه در سوریه، بر اساس برنامه های طراحی شده در حال مأموریت در آسمان سوریه هستند".
این درحالیست که ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است این هواپیمای منهدم شده از سوی جنگنده های تورکیه احتمالا متعلق به روسیه است.
امروز ستاد مشترک کل ارتش تورکیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد یک هواپیمای بدون سرنشین که در منطقه "دلی عثمان" از توابع کیلیس از مرز سوریه وارد حریم هوایی این کشور شده بود، توسط جنگنده های اف ـ ۱۶ منهدم شد.
نوشته شده توسط: مسؤل سابق کامنتها

مسئول محترم کامنتها، قبل از شما من مسئولیت کامنتها را داشتم و بنابراین مسئولیت تمام کامنتهایی که منتشر شده و یا نشده اند (در مدت مسئولیت من) با من است و نه شخص دیگر.
شما ادعاهایی را مطرح کرده اید که از اساس بی پایه و کذب محض هستند.
- شما ادعا کرده اید که آقای ائلیار "پیش از تصدی من ایشان با یاری شخصی دیگر از طریق سلطه بر کنترل کامنت ها، کامنت های انتقادی از نوشته های خود را حذف می کردند."
همانطوریکه گفتم مسئولیت کامنتها قبل از شما با من بود و در آن دوره احدی غیر از من بر کامنتها سلطه نداشت. البته بعضی اوقات آقای توکلی دخالتهایی میکردند که بعدا برطرف شد. آقای ائلیار با یاری هیچ شخص دیگری سلطه ای بر کامنتها نداشت و کامنتهای انتقادی از نوشته های ایشان هم حذف نمی شد.
قبل از مسئولیت من و در دوره ای، هر کس مسئول کامنتهای مطالب و مقالات خود بوده است که در آن زمان آقای ائلیار می توانست

کامنتهای مقالات خودش را کنترل و آنها را تایید و یا حذف کند.
در دوران تصدی من شما حتی یک کامنت از کامنتهای ادعایی خودتان را نمی توانید پیدا کنید.
- شما ادعا کرده اید که "کامنت های فرستاده شده به دلخواه شخصی دو نفر بدون دلیل حذف و سانسور می شدند"
قبل از تصدی شما کامنتها نه به دلخواه شخصی دو نفر بلکه بر اساس ضوابط سایت و توسط من کنترل می شدند و شما به ندرت می توانید کامنتی پیدا کنید که ضوابط سایت در مورد آنها رعایت نشده باشد و در تایید و یا عدم تایید آنها اشتباه شده باشد. هیچ کدام از آنها هم جنبه نظری نداشته اند و شما مطلقا نمی توانید کامنتی را پیدا کنید که در آن دوران به دلایل نظری تایید یا حذف شده باشند.
کلیه کامنتهای تایید شده و تایید نشده موجودند و قابل کنترل و بررسی.
اتفاقا در دوره شما کامنتهای توهین آمیز تایید می شوند به شرطی که برعلیه اشخاص هم نظر شما نباشند!
نوشته شده توسط: Anonymous

جناب آقای جوادی
جنابعالی مدتهاست که در صفحات دنیای مجازی،خصوصا فیس بوک مطالبی را نشر و باز نشر میکنید.و همیشه سعی کرده اید یا از منابع غیر موثق که موردپذیرش در مجامع و محافل و دپارتمانهای علمی نیست بهره ببرید،یا با کات کردن قسمتی از نوشته،ماموریت خود را انجام داده اید.
چند بار در کامنتهای فیس بوک از جنابعالی سوالتی پرسیده ام در باب مطالبتان که بی جواب مانده است.و در مورد آخری بجای پاسخ علمی و منطقی،بنده را از لیست دوستان خارج و ریپورت کرده اید.
جنابعالی همیشه بجای پاسخ در قبال مطالبی که نشرمیکنید،سکوت پیشه میکنید و افراد غیر همفکر و دگر اندیش را بلاک میکنید.دلیلش هم روشن است،چون نوشته هایتان آنگونه تهی از منطق و سندیت است که حرفی برایگفتن ندارید،و یا مطالبی که به سفارش دوستان ماسونیتان نشر میکنید نوشته شما نیستند که بتوانید پاسخ گویید.
عجبا که در کشورهای اروپایی هم به مدارک ویترینی بها

میدهند .....
نوشته شده توسط: Anonymous

سالام آقای مسئول کامنت ها :
سه یا چهار کامنت من هم در این دو روز حذف شده است لطفا" دلیل حذف را بفرمائید .

نوشته شده توسط: Anonymous

در تاریخ 2 .10 یک کامنت که انتقادی بر این نوشته بود حذف شد. مضمون آن نیز اینطور بود: چه نویسنده‌ای، چه مترجمی، چه ترجمه ای؟ تنها گروتسک!

نوشته شده توسط: Anonymous

سالام :


Paylaş:
Share on facebookShare on twitterShare on emailShare on printMore Sharing Services0تورکیه یک هواپیمای بدون سرنشین را در مرز سوریه منهدم کرد+تصاویر
Şənbə, 16.10.2015 08:12
گوناز تی وی: نیروهای مسلح تورکیه یک پهپاد(هواپیمای بدون سرنشین) که وارد حریم هوایی این کشور شده بود را منهدم کرد.
به گزارش گوناز تی وی، جنگنده های تورکیه امروز جمعه یک هواپیمای بدون سرنشین که هنوز مشخص نشده است متعلق به کدام کشور است را در منطقه "دلی عثمان" از توابع کیلیس در مرز سوریه منهدم کردند.
این هواپیمای بدون سرنشین که از منطقه تحت گروه پ ی د شاخه گروه تروریستی پ ک ک در سوریه به پرواز درآمده بود از طرف جنگنده های تورکیه مورد هدف قرار گرفته و منهدم شده است.شمار زیادی از نیروهای نظامی تورکیه در محل سرنگونی این پهپاد حاضر شده اند.
ستاد مشترک کل ارتش تورکیه اعلام کرده است هنوز مشخص نیست که این پهپاد متعلق به کدام کشور است.
در اطلاعیه صادر شده از سوی ستاد مشترک کل ارتش تورکیه آمده است که جنگنده های ارتش این کشور پس از شناسایی یک هواپیمای بی هویت پس از سه بار اخطار و در چارچوب قوانین تعامل به سمت هدف شلیک کرده و آن را نابود کردند.
در این بیانیه همچنین آمده است که نیروهای مسلح تورکیه به طور مصمم ماموریت‌های خود را در چارچوب قوانین تعامل انجام خواهد داد.
فریدون سینیرلی اوغلو وزیر امور خارجه تورکیه با تأیید این خبر گفت که هنوز هویت این هواپیما مشخص نشده است که پس از معلوم شدن اطلاع رسانی خواهیم کرد.









نوشته شده توسط: آ. ائلیار

چرا این اعتراض آقای یوسف آذربایجان حذف شده:
فرستاده شده توسط يوسف آذربايجان در جمعه, 10/16/2015 - 12:14
نظر:
« ساعتها گذشته کامنت بنده دوباره درج نشده عین کامنت بنده که منتظر درج است ضمن سلام به مسئول کامنت ها باید عرض کنم که اگر توجه فرمائید من عین نوشته ملک الشعرا بهار را در مورد معرفی رضا میر پنجه را فاکت آورده ام یعنی بنده قصد تمسخر و توهین نداشتم بلکه جنابعالی چنین برداشتی کرده ای و ساعتها از انتشار کامنت من جلو گیری کرده ای و عین نوشته جنابعالی « تغییر نام به این شیوه به تمسخر و توهین تعبیر می شود ». قضاوت با دیگران. اما اینکه نوشته ای « ادعای آقای ائلیار که می گوید کامنت شما را آزاد کرده و بعد از آن کامنت منتشر شده غلط است و شما نیز به لحاظ صداقت بجا نبود که ادعای ایشان را تأیید کنید.» خوب اینجا پا را زیادی دراز کرده ای و صداقت کامنت نویس را زیر سوال برده ای یعنی وارد مسائل

اخلاقی شده ای که فکر میکنم اصلا در حد جنابعالی نیست .»
---------
شما کی هستید که برای کاربر «صداقت» تعیین کنید. مگر بازجو تشریف دارد که این اصطلاحات بازجویان حکومت را در مورد کاربران بکارمی برید؟
شما اگر خود صداقت داشتید میگفتید کامنتها را بدون دلیل و بخاطر عقیده و اعتراض سانسور میکنید.
چرا اعمال آزادی کش خود را به دیگران ربط میدهید. چرا دنبال « دیگر ی» میگردید؟ و بدون دلیل به دیگری استناد می کنید.
منظورتان از دیگری کیست؟ رک و راست حرفتان را بزنید. لابد منظورتان مسئول فنی ست.
همه ی حذفیات شما در سایت هست و این بدیهی ست و همه ی مسئولین هم میدانند.
-ایمیل من همیشه در سایت هست و کاربران مشکل داشته باشند تماس میگیرند و نمی توان عقیده ای را حذف کرد.
نوشته شده توسط: آ. ائلیار

حذف کامنت اول آقای یوسف مورد بحث است. این کامنت هنوز هم در سایت وجود دارد و حذف شده است!
-چرا کامنت شماره 1 یوسف قبل از انتشار کامنت 2 حذف شده؟
-چرا کلمه ی «پنجه» حذف شده؟
-چرا پنجه توهین است اما «فریبکار-لافزن و ...» نامیدن آ.ائلیار توهین نیست؟
- آ.ائلیار کامنت 1 یا اول را منتشر کرده و آزاد کرده
کامنت دوم یوسف مورد صحبت من نیست.
-ایمیل من همیشه در سایت هست و کاربران مشکل داشته باشند تماس میگیرند و نمی توان عقیده ای را حذف کرد.
-چرا بسیاری از کامنتها که بدون توهین اند در سایت حذف و سانسور شده؟
مسئول سایت بهتر است به کامنت های عدم انتشار خوده مراجعه کند.
چرا بخاطر عقیده کامنتها سانسور میشود؟

نوشته شده توسط: آ. ائلیار

جناب مارال ، حذف کامنت اول آقای یوسف مورد بحث است. این کامنت هنوز هم در سایت وجود دارد و حذف شده است! در مورد چیزی که اطلاع نداری و نمی توانی تشخیص بدهی بهتر است کمی فکرکنی.
چرا کامنت شماره 1 یوسف قبل از کامنت 2 حذف شده؟

نوشته شده توسط: Anonymous

مردم استن اصفهان باید بدانند یک چهارم اب زاینده رود خرج بیهوده فولاد مبارکه میشود جرا؟ ذوب آهن اسفنجی توسط عده ای دلال و پورسانت خور در قبل از انقلاب که هنوز در هیچ حای جهان حتی در خود ایتالیا احداث وآزمایش نشده بود برای بندرعباس واستفاده از آب خلیچ فارس پیگری شد . این ذوب آهن گازی و برای تولید به اب فراوان نیاز دارد بهمین جهت در کنار دریا باید باشد . و در ابتدای انقلاب مخالفت زیادی توسط مهندسین درجه یک با احاث آن در ایران شد از آنجائیکه پورسانت خورها منافع خود را در خطر میدیدنند واز طرف دیگر شمشیر برای ذوب آهن مظلوم وپرکار اصفهان که تاکنون بیش از جهارده ذوب اهن در ایران بنا گذاشته و مصرف آب آن در پائینترین درجه قرار دارد کشیده وقصد نابودی آنرا داشتن وبدلیل شور بودن خلیج فارس پیشنهاد اصفهان را دادنند وبا ترفند های آنچنانی بلاخره با تمام مخالفت و با پیش انداختن بالاترین مقام فعلی و نه آنز

مان موفق بچپاندن شدند وبا توجه بهزنیه های پرداختی برای ماشین آلات و ده ساله بودن و زمین و سایر هم اکنون بهای شمش آن معادل شمش طلا وبیشترمنهای آب در میآید . مراجعه بمطالب مطبوعات آنزمان و اظهارات متخصصین بدرک موضوع کمک میکند (پورسانت خوردن به از محیط زیست) تعطیلی مبارکه هم اصفهان را از بی آبی نجات میدهد هم مردم ایران را از هزنیه های نجومی
نوشته شده توسط: ماندگار، خبرنگار آزاد

آقای یوسف آذربایجان گرامی،
1 ـ شما مدعی شده اید که من کامنت شما را حذف کرده ام، حال آنکه خود می دانید کامنت شما از سوی من منتشر شده بود و تنها یک واژه ی "پنجه" در آن نقطه چین گردیده بود. این ادعای شما ناصادقانه بود.
2 ـدرباره ی نقطه چین کردن واژه ی "پنجه" ، دلیل من تعبیر توهین آمیز تغییر نام اشخاص است. شما می توانید به رضا شاه یا هر کس دیگری نقد کنید. ولی تغییر نام آنان بگونه ای که به توهین تعبیر شود درست نیست.
3 ـ اگر می گویید که نام "میر پنجه" را درست به کار برده اید و منظور توهین کردن نداشته اید، می توانیم در این مورد گفتگو کنیم. من ادعای بی اشتباهی ندارم. تا جایی که من می دانم شهرت رضاشاه پیش از پادشاهی همه جا "میرپنج" ذکر شده، نه "میر پنجه". در جستجو در اینترنت نیز همه جا به "رضاخان میرپنج" برمی خورید. اگر دلیل مستندی بردرستی "میر پنجه" دارید لطفاً ارائه کنید. بردن نام

نوشته شده توسط: Anonymous

روز 15 اکتبر هر سال روز لباس ملی ملت کورد است در تمام کوردستان روز 15 اکتبر مردم با پوشیدن لباس ملی خود لباس کوردی هویت ملی خود را ارج می گزارند ،، بە عکسهائی از نقدە نگاه کنید .

روز لباس کردی در شهرهای مختلف کردستان گرامی داشته شدروز لباس کردی در شهرهای مختلف کردستان گرامی داشته شد
به دنبال فراخوان جمعی از فعالین مدنی و فرهنگی در کردستان ۲۳ مهرماه برابر با ۱۵ اکتبر با نام روز لباس کردی نامگذاری شده است، در این روز در شهرهای کردستان اکثر مردم با لباس کردی به خیابان و پارک ها آمده و با گرفتن عکس فرهنگ و لباس کردی منطقه خود را به معرض نمایش می گذارند.
عکس شهرهای مختلف کردستان امروز ـ شبکه های اجتماعی

http://haje.ir/%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AE%D8%AA%D9%84%D9%81-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%DA%AF/
نوشته شده توسط: Anonymous

چرا همیشه آوالیار در اینجا مدعی افشای رازهای درون گردانندگان این سایت میشود ؟ من به عنوان یک کاربر دوست ندارم ایشان از فعالیتهای کامنت گذاری ام در این سایت خبر داشته باشد . چرا مسئول سایت ایشان را از مدار امنیتی سایت محروم نمیکند تا هر وقت دلش خواست مراجعین و کامنت گذاران را تهدید کند . قبلا بارها اسامی مستعار فارسها و ایرانیان را در اینجا منتشر کرده در صورتیکه این کار را در مورد تجریه طلبان آذری هیچگته انجام نداده . ایشان یک فرد نامحرم هستند و اجازه ندارند از مسئولیتهای گردانندگان سایت و کاربران اطلاع داشته باشند ، همانطور که ما کاربران نیز افراد را نمی شناسیم . ایشان که با اسم و عکس مستعار در اینجا فعال هستند و شاید به ایران رفت و آمد دارند ، نباید اطلاعات درون تشکیلاتی از افراد و مهمانان این سایت داشته باشند . بارها من کامنتی فرستاده ام و پیش از انتشار آن ، این شخص در آن مورد موضع گیری

کرده اند . آیا نباید قدری مسئول سایت قدری هوشیاری بخرج ندهد و نگذارد ایشان از قدرت و اطلاعات قبلی و سوخته اش سوء استفاده کند ؟مرسی . تیله خ..سی
نوشته شده توسط: Anonymous

بە دروغ های شاخ دار و عجیب و غریب و شانتاژ گوناز تی وی نگاه کنید ... این 2 خط از سخن پراکنی یا پهترە تنفر پراکنی گوناز تی وی نگاه کنید ،،

از گوناز تی وی ،،،،،،در حملات جنگنده های تورکیه به مواضع گروه تروریستی پ ک ک در کوههای قندیل واقع در شمال عراق، یکی از مخفی ترین انبار مهمات این گروه تروریستی نیز منهدم شده است که در این انبار زیرزمینی سلاحهای ارسالی آمریکا برای گروه پ ی د برای مبارزه با گروه داعش در سوریه قرار داشته است.

از جمال سوأل خوب اگر تورکیە پایگاه را تمامأ منهدم کردە گوناز تی وی از کجا فهمیدە کە در آنجا سلاحهای آمریکا کە بە هد پ دادە بودە است ؟؟

نوشته شده توسط: Anonymous

جناب مسئول کامنتها ،، آ الیار بە نظر من فقط دنبال خود مطرح کردن هست و شیفتەی قلم زنی خود از اشتراک زبانی سومری و تورک بعد بە آل فا بیت لاتین تورکی رسید و زمانی هم بە نظر خودش کامنتهای جالب را بە خورت مقالە منتشر میکرد کە 90٪ این بە اصطلاح کامنتهای جالب کامنت خودش آ الیار بود سخصی چند روز پیش نوشتە بودند کە آ الیار خود شیفتە هست واقعأ ایشان همینطور هست و فکر میکند تافتەی جدا بافتە هست و باید همگی را بە چپ چپ و بە راست راست کند من قبلأ هم شخصأ برای آ الیار همین را نوشتە بودم و در سایە نیز بە اهداف پان تورکها در این سایت کمک میکند

نوشته شده توسط: Anonymous

جان دوندار روزنامە نگار مشهور تورکیە میگوید ما کشور و ملتی هستیم کە 25 میلون تروریست داریم جان دوندار میگوید ما منتظر انتخابات اول نوامبر هستیم ایشان میگوید یکی در آسانسور تورکیە زیادی است و میگوید اگر عصر روز انتخابات فراخوانی دادە شود و بگویند در این آسانسور وزن اضافی دارد و یکی از آسانسور باید بیرون برود من مطمئن هستم همەی کسانی کە در آسانسور هستند نگاهشان بروی اوردغان بر می گردانند کە ایشان در آسانسور زیادی است و برای متعادل کردن وزن در آسانسور اوردغان باید بیرون برود

جان دوندار مینویسد در انتخابات قبلی 47 میلون شهروند تورکیە رأی دادند 18،8 میلون نفر بە آ ک پ حزب اوردغان رأی دادند و 25 میلون نفر نیز بە 3 حزب دیگر رأی دادند ج ه پ 11،5 میلون نفر و م ‌ه پ 7،5 میلون نفر و ‌ ه د پ 6 میلون نفر این 3 حزب هر 3 برای اینکە حکومت و دولت اوردغان برای تظاهرات آنکارا امنیت تظاهرات کنند گان و راهای امنیتی و دفاع از مردم را در پیش نگرفتە بود و منجر بە کشتار وسیعی از مردم شد در بمب گزاری آنکارا حکومت و دولت اوردغان را مقصر میدانند و اوردغان نیز گفتە هر کس کە من یعنی اوردغان و حکومت تورکیە را مقصر بداند انها یعنی حکومت و سخص اوردغان انها را تروریست میدانند یعنی 3 حزب مذبور با 25 میلون رأی و نمایندگی 25 میلون انسان تروریست هستند بنا بر این ما ملتی هستیم با 25 میلون تروریست در تورکیە بە همین خاطر آسانسور تورکیە با وزن اضافی اوردغان توانائی بالا رفتن و حرکت ندارد
نوشته شده توسط: Anonymous

قابل توجه آقای کیانش توکلی .حذف قسمتی از کامنت و یا درج نکردن کامنت در عهده مسئولیت مسئول کامنتهاست منتها حذف کامنتها بایدضوابط با مشخص انجام گیرد نه دل بخواهی ! ولی برخورد اخلاقی مسئول کامنتها با نویسنده کامنت نه تنها در حد مسئولیت مسئو ل کامنتها نیست بلکه اصلا چنین حقی را ندارد و گرنه فرق بین بازجویان و حاکمان رژیم با ما چگونه قابل توجیه خواهد بود این عین نوشته مسئول کامنت سایت در رابطه با آقای علیار و من است که مرا متهم به نا صداقتی میکند ‌عین نوشته اش « « ادعای آقای ائلیار که می گوید کامنت شما را آزاد کرده و بعد از آن کامنت منتشر شده غلط است و شما نیز به لحاظ صداقت بجا نبود که ادعای ایشان را تأیید کنیدی . یعنی مسئول کامنت گذاری برای نویسنده کامنت حکم صداقت صادر میکند . لازم به تذکر است که ایشان این کامنت مرا درج نکردند و من با مخاطب قرار دادن آقای کیانوش و کمی تغیر فرستادم به نوشته

نوشته آقای علیار .
نوشته شده توسط: ماندگار، خبرنگار آزاد

در نوشتار بالا مطالب نادرستی آمده است که توضیح می دهم:
1 ـ کامنت مربوط آقای یوسف آذربایجان هرگز از سوی من حذف نشده است. ایشان یک کامنت را 2 بار فرستاده بودند که یکی منتشر شد و دیگری به علت تکرار عدم انتشار خورد.
2 ـ در کامنت مذکور تنها یک واژه ی "پنجه" نقطه چین شد، زیرا نام درست "میرپنج" بود و تغییر آن به "میر پنجه" به توهین به نام اشخاص تعبیر می شود که زیبنده ی یک رسانه ی جدی نیست. این قاعده در موارد دیگر هم عمل می شود و ربطی به گرایش سیاسی ویژه ای ندارد. نقد آزاد، ولی توهین و تمسخر و تهدید ممنوع است.
3 ـ آقای ائلیار باز به غلط مدعی شده که من کامنت آقای یوسف آذربایجان را حذف کرده و آقای ائلیار آن را منتشر کرده است. با نگاه به ترتیب کامنت های ایران گلوبال در "صفخه شما"، که بطور خودکار به ترتیب زمانی تنظیم می شوند، می توان به سادگی به این ناراستی ادعای آقای ائلیار پی برد. کامنت

منتشر شده از سوی من با فاصله ی جندین کامنت پیش از کامنت منتشر شده از سوی آقای ائلیار قرار دارد، که نشان دهنده ی تقدم زمانی کامنت منتشر شده از سوی من می باشد.
4 ـ علت اصلی ناراحتی نویسنده ی نوشتار بالا، درج کامنت های انتقادی از نوشته های ایشان است. پیش از تصدی من ایشان با یاری شخصی دیگر از طریق سلطه بر کنترل کامنت ها، کامنت های انتقادی از نوشته های خود را حذف می کردند. این وضع دیگر برقرار نیست و من امتیاز ویژه ای برای ایشان یا هرکس دیگر نمی پذیرم. به این علت آقای ائلیار بر من برآشفته و با تکاپوی فراوان می کوشد دوباره خود یا شخص مورد نظر او کنترل کامنت ها را در اختیار گیرند. بهانه گیری های بی پایه ای چون موضوع نوشتار بالا نیز از این دست است.
5 ـ خوانندگان ایران گلوبال، بویژه کامنت گزاران، آگاهند که پیش از تصدی من استبداد ناخوشایندی بر بخش کامنت های این تارنما حاکم بود و کامنت های فرستاده شده به دلخواه شخصی دو نفر بدون دلیل حذف و سانسور می شدند. همچنین کامنت هایی حاوی توهین و تحقیر شخصی یا قومی منتشر می شدند، که به هیج وجه با ماهیت یک رسانه ی جدی و نیز با اخلاق انسانی سازگار نیست. این وضعیت امروز دیگر برقرار نیست و بررسی کامنت ها بر پایه ی اصل آزادی و انتشار همه ی کامنت ها بجز موارد توهین و تهدید انجام می گیرد. همین وضع تازه موجب خشم آقای ائلیار شده، بگونه ای که مستبدان دیروز به بهانه ی "آزادی" به میدان آمده اند تا بساط سلطه ی پیشین خود را دوباره بگسترانند.
نوشته شده توسط: Anonymous

یکبار پیش نیامد یک زنی در این سایت چیزی بنویسد و این شاعر ... بدون قافیه عروضی نیاید و زیرش یا رویش یا در ادامه اش یا در تایید و تاکید و رد و قبولش چیزی ننویسد . روانشناسان این سایت کجا رفتند ؟ دیروز خط و الفبای پارسی را طاعون میدانست و امروز احساسات لطیفش را به این زبان بیان میکند . فارسی شکر است جناب جمالزاده ! اینها میخواهند خط و الفبای شرق الاوسط را برای ترکان عوض کنند .

نوشته شده توسط: Anonymous

آقای توکلی! چرا کامنت مرا در پاسخ عباس آقا نشر نمی دهی؟ ممکن است دلیل آنرا برای خوانندگان نیز توضیح دهید؟

نوشته شده توسط: Anonymous

در روز های اخیرتاریخ نشر و جای کامنت ها دستکاری میشود. به این صورت: وقتی من کامنتی ارسال میکنم اصول باید در بالای کامنتهائی درج شود که در موقع فرستادن کامنت من , آنها در صفحه شما درج شده بودند . حالا چطور میشود که کامت من به وسط آنها چپانده میشود؟

نوشته شده توسط: Anonymous

آقای بهنام متأسفم که شما را نا امید کردم. متأسفانه شما هم مرا بسیار نا امید کردید. اما صرفنظر از این نکته، این دیدگاه من است و برای خوشایند شما و هیچکس دیگر منتشر نشده است. البته از اینکه کامنت نویسی به نام "تورک اوغلی" را، یا ترک ستیز
پان ایرانیستی چون "همایون سنجری" را، نا امید می کنم، خشنودم. معلوم می شود که آنها نکته های اصلی حرفم را درست می گیرند.

به تجربه ها و فاکتهائی اشاره کردم که از کنارش گذشتید، چرا به آنها نمی پردازید؟ از شما گذشته، آدمکهای ماشینی فاکت و استدلال هم سرشان نمی شود، تنها به برنامه ریزی نیاز دارند. کسی که درک و خرد را از احساس جدا می بینند، یک جای مغزش معیوب است. این نگاه مردانه است که معیوب است. چقدر جالب است که ببینی روح مازیار تپوری/ گیله مرد/همایون سنجری فارس محور در خود مردهای ترک ایران گلوبال هم ظاهر می شود. آنها هم این نوشته ها را "رمانتیک" می خوانند. منظورم شخص شما نیست آقای بهنام، منظور یک رویکرد غیر علمی و غیر انسانی است. احساس و تجربه پایه درک و خرد است. این را علم ثابت کرده است. پیشتر هم گفتم، من یک بحث مشخص فرا منطقه ای می کنم درباره سیاست پیاده کردن الفبای لاتین در زبانهائی که تاریخی دراز با الفبائی دیگر دارند. به تجربه های ترکیه و تاجیکستان اشاره کردم.
می نویسید: "ولی چه خوب خواهد بود اگر ما خطی داشته باشیم که هیچ اشتباهی در نوشتن و خواندن صورت نگیرد!" شما بروید چنین خطی را برای خود برگزینید، مبارکتان باشد! اما خطی که هیچ اشتباهی در آن صورت نگیرد، وجود ندارد، شاید همفکران شما معجزه کنند؟!
و لازم نیست یادآوری کنید که فینگلیسی نوشتن به فارسی تفاوت دارد با سیستم نگارشی لاتین در زبان ترکی. همین فینگلیسی را هم می شود سیستماتیک کرد اما برای من الفبای فرهنگی زبان فارسی نمی شود. گاهی اما می توان پاسخ برخی ایرادهای غیرجدی و سطحی را با الفبای فینگلیسی داد.

نوشته شده توسط: آ. ائلیار

خط
-----

-نه!
کوچه ی من این نیست
کوچه ی من
کوچه ی خاطره هاست
کوچه ی زیبایی ها.

با دیوارهایی از آجرهای قرمز
با سنگهای آبی فرش شده
با درهای قدیمی و کوبه های آهنی
که رویشان دخترکان و پسرکان عاشق
با ذغال حرفهای عاشقانه نوشته اند .

نه!
کوچه ی من
این کوچه ی بتی
با آسمانخراشهای آهنی نیست.

همه چیز تغییر کرده ، دود شده
اینجا همه چیز خاطره است
حتی سنگها...

- اما من
من نه کوچه ای داشتم ، و نه دری
نه عشقی ، ونه عاشقی
من همه چیزام به یغما بود و ، در یغماست

من فاقد خاطره ام
فاقد زیبایی
من همه ی خاطره ها و زیبایی هایم را
هم اکنون میسازم
بتنی
آهنی
ماشینی

هر چند که زمخت و خشن باشند...

نوشته شده توسط: Anonymous

سالام
هفتمین ماهواره ی تورک ست:


Paylaş:
Share on facebookShare on twitterShare on emailShare on printMore Sharing Services0تورکیه امشب یک ماهواره ی دیگر خود را از بایکونور قزاقستان به فضا پرتاب می کند
Şənbə, 16.10.2015 03:31



گوناز تی وی : تورک ست 4 ب امشب به فضا پرتاب می شود

به گزارش گوناز تی وی فریدون بیلگین وزیر ارتباطات ، دریاداری و ترابری تورکیه ابراز داشت که امشب ماهواره ی تورک ست 4B به فضا پرتاب می شود. این ماهواره قرار است راس ساعت 23.40 به وقت تورکیه از بایکونور قزاقستان پرتاب شود.

پس از جا گیری آن در مدار و انجام تست های مربوطه در دسامبر امسال این ماهواره وارد خدمت دهی می شود این ماهواره برای ارایه ی خدمات اینترنتی بکار برده خواهد شد. از این رو نیز استفاده از اینترنت ماهواره ای ترویج خواهد یافت.

این ماهواره خواهد توانست تا اروپا ، آفریقا ، خاورمیانه ، آسیا و جماهیر تورک را تحت پوشش قرار دهد. این ماهواره موجب خواهد شد تا سرعت اینترنت افزایش و قیمت آن نیز کاهش یابد. از سوی دیگر جا برای ارایه ی خدمات بیشتر به کانالهای تلویزیونی در ماهواره های دیگر تورک ست تورکیه باز خواهد شد.

گفتنیست این هفتمین ماهواره ی تورک ست است که به فضا پرتاب می شود بعد از این قرار است سری جدید ماهواره های تورک ست از سال 2018 به بعد به فضا پرتاب شوند. تورکیه سال گذشته نیز یک ماهواره ی خود را از بایکونور به فضا پرتاب کرد و هم اکنون تنها سه ماهواره ی تورک ست فعال هستند.

نوشته شده توسط: Anonymous

الحمدللاه جد ایرانی 7000 ساله هم داشته ایم که خبر نداشته ایم. اسم جد 7000 ساله من را هم بنویسید, بنظر من اسمش بایستی چاخانوفسکی یا همچون چیزی بوده باشد

نوشته شده توسط: Anonymous

من ردیف ‍‍‍‍‍کامنت ها رو به دقت نگاه کردم. کامنت یوسف آذربایجان قبل از اینکه آ. الیار منتشر کنه در سایت منتشر شده بود . خیلی باعث تاسف است که اقای الیار برای نفع شخصی خودش اینطور خلاف واقع حرف بزنه و بگه که کامنت نشر نشده و او منتشر کرده. دروغ باین بزرگی بخصوص برای کسی که مسول سایت هم هست خیلی زشته.

نوشته شده توسط: Anonymous

آقای توکلی! منتظر چه چیزی هستی ! برای نشر کامنت من!

نوشته شده توسط: Anonymous

سالام مدعیان دروغین باصطلاح نسل کشی ارامنه بشنوید :
حقیقتا" که چه انسانهای با شرفی به مانند این آقای پرینجک کمونیست وآن ده نفر ازدادگاه حقوق بشر اروپا در این دنیای قاراشمیش وجود دارند بسی جای خوشحالی و فخر است بالیدن بنام بشریت با وجدان فعال . یاشاسین کی یاشایاخ .

دادگاه حقوق بشر اروپا تایید کرد : ادعای "نسل کشی ارامنه" یک دروغ ساخته ی امپریالیسم است
Şənbə, 16.10.2015 03:03
گوناز تی وی : دوغو پرینجک ادعای خود را بر کرسی نشاند

به گزارش گوناز تی وی دادگاه حقوق بشر اروپا رای خود در مورد سخنان دوغو پرینجک در باره ی اینکه "ادعای نسل کشی ارامنه ساخته و پرداخته ی امپریالیسم است" را صادر کرد.

دوغو پرینجک رهبر حزب وطن تورکیه در کنفرانسی در سوئد این ادعای خود را مطرح کرده بود و در پی آن دولت سوئد به دادگاه حقوق بشر اروپا شکایت کرده بود.

9 ماه بعد از جلسه ی تجدید نظر که در تاریخ 28 ژانویه ی 2015 برگزار شده بود دیروز برابر با 15 اکتبر رای دادگاه صادر شد و بر اساس آن دادگاه حقوق بشر اروپا از آقای پرینجک دفاع کرد و وی را محق دانست.

در رای نهایی دادگاه با 10 رای موافق در مقابل 7 رای مخالف در مورد نقض آزادی بیان بر اساس ماده ی ده منشور حقوق بشر اروپا توسط دولت سوئد دوغو پرینجک را محق دانست. از سوی دیگر در این رای نهایی بر اینکه حوادث سال 1915 ، به هیچ وجه مشابه حوادث "نسل کشی یهودیان" نیست تاکید شد.

رای دادگاه در این مورد هم برای تورکیه و هم برای اتحادیه ی اروپا دارای اهمیت فراوان می باشد.

محل دادگاه حقوق بشر اروپا در استراتزبوگ فرانسه می باشد

نوشته شده توسط: Anonymous

آقا اسماعیل آن کردستانی که شما ادعا می کنید باید ترک ها ترکش کنند با وجود زاد وولد مور ومورچه مانند کرد ها(هرخانواده حداقل 7-8 فرزند) 47% جمعیتش کرد هست پس به نظر شما دمکراسی این است که اکثریت از آن منطقه خارج بشه واقلیت هزچی دلش خواست انجام بده. آقا اسماعیل حالا در آذربایجان جنو بی که 95% ترک هستند وضعیت باید چطور بشه؟

نوشته شده توسط: Anonymous

به نظر من آزادی کمنت نویسی فعلی بیش از گذشته است و قابل تشویق میباشد . کمنت های بنده کلاه کنده در گذشته بطور نصف حذف و سانسور میشدند و اکنون این خشونت کاهش یافته و فقط یک چهارم آنان منتشر نمیشوند . نتیجه اینکه بقول شاعر شیرین سخن کلاسیک ما - کافر همه را به کیش خود می خواند - در گذشته تجزیه طلبان آذری در هر کمنتی فارس و ایرانی را فاشیست و راسیست و خونخوار و فاعل قتل عام مینامیدند و روزانه دهها دروغ و جعل و تحریف و تهمت و افترا در باره جغرافیا و تاریخ و فرهنگ و مشاهیر و دین و آیین ایران و ایرانی و فارس و پارس و کرد و ارمنی در اینجا منتشر میکردند و اکنون این امکان به ایرانیان نیز داده شده یا برای هر دو گروه کاهش یافته . این جناب منتقد خودش یکی از عوامل این رفتار راسیستی فاشیستی است چون اشعار ضد انسانی ضد ایرانی و ضد فارسش در آرشیو همین سایت هنوز وجود دارد . غالب نوشته جاتش کپی برداری و ربودن

نظرات دیگران است . نمونه خط لاتین ایشان دهها سال است که از طرف دیگران مطرح شده و ایشان اکنون خود را کاشف و مخترع الفبای لاتین برای ترکان جهان جا میزند .
نوشته شده توسط: Anonymous

از همان خلخالی شروع کنیم که این جنایتکار حرفه ای این پیرو شیطانی بنام محمد این یهودی زاده مجنون و خود گمارده ختمی مرتبت این گشنده انسانهای بیگناه در ایران از سوی حزب توده حزب طراز نوین طبفه کارگر نامزد ریاست جمهوری شد. در یک برنامه پرسش و پاسخ با رادیو صدای ایران خلخالی گفت همه جنایت صورت گرفته بدستور خمینی این گجستک اهل تشیع بوده است و ایشان دستور کتبی داشته است. نگارنده سطور بالا در همان زمان به عوامل شناخته شده حزب توده به این انتخاب ننگین اعتراض کردم که با توهین و بر چسپ و عامل امپریالسم غرب و تفاله ضدد انقلاب روبرو شدم . جای تعجب نداشت که ان توده ای شناخته شده خود حتا از اخرین دیدار پدر محروم ماند و از رفتن به ایران ضد امپریالیستی و به خاک سپاری پدر طفره رفت. انشا الله که دیدار در قیامت روی دهد.

نوشته شده توسط: Anonymous

با سلام,
اگر تمامی تمدنها و اقوام بشری ریشه ترکی دارند پس این هویت طلبان ترک میخواهند خود را از چه کسی و از کجا جدا کنند. بهتر نیست که بگذارند همه در این ترکستان بزرگ به وسعت کره زمین با هم برادر وار ببخشید قارداش کیمین زندگی کنیم.

نوشته شده توسط: Anonymous

نوشته آقای عباس جوادی! نوشته ای تهی از استدلال و بیمصرف و فاقد ارزش علمی است. و از نظر زبان شناسان و تاریخ دانان و افراد متخصص هیچگونه ارزش تحقیقی ندارد. ایشان چون نه تاریخ دان، نه سومرشناس و نه تورکولوگ و نه سواد علمی آنرا دارد، پس لازم است که به چیزی که در حوضه آگاهی ایشان نیست، نپردازند. چون در چنین صورتی خود را بازیچه و ملعبه دست خوانندگان آگاه قرار میدهد. و این به معنای ورشکستی و کم سوادی ایشان را میرساند. در ضمن آقای عباس جوادی وکیل مردم آذربایجان نیست که از طرف ما صحبت میکند. ایشان که مخالف حقوق زبانی، فرهنگی و کسب اختیارات حق تعیین سرنوشت مردم آذربایجان می باشد، و خود را در مصاحبه های تلویزیونی بعنوان حامی پان ایرانیسم، پان فارسیم و حکومت مرکز گرای رژیم تهران معرفی میکند، اجازه ندارد، از طرف مردم آذربایجان روده درازی بکند. رفتار وشخصیت آقای جواد به آن مثل معروف می ماند

که گویا؛ میرزا ملک خان از فرنگ بر میگردد! این آقا باید این را درک بکند، که تمام گفتار و رفتار ضد آذربایجانی وی از نظر سیاستمداران، نخبه گان و فعالان حرکت ملی و مخصوصا مردم مظلوم آذربایجان پنهان نمی ماند.....ایشان با توجه به گفته هایش دیگر نمی تواند خود را از انظارعموم پنهان کند. اگر یادش باشد، رژیم منحوس پهلوی نیز با مردم آذربایجان چنین کرد، اما همین مردم قهرمان! جل و پلاس و کاسه کوزه های دربار منحوس پهلوی را به زباله دان تاریخ سپردند. اگر آقای عباس جوادی برای خوش آیند پانفارسیم و پان ایرانیسم با چنین حرفهای عوام فریبانه برای خود مشغله درست کرده است، دیری نخواهد پائید، که در اثر ساده لوحی، سبکسری، و مهره بودن در دست عوامل شونیسم فارس، یاس و تاسف و سرخوردگی وجودش را فرا خواهد گرفت. و در پیش وجدان خود برای همیشه شرمسارخواهد بود.

نوشته شده توسط: اژدر بهنام

خانم ترابی گرامی،
وقتی مقاله شما را مشاهده کردم، ابتدا خوشحال شدم زیرا تصور کردم بحثی جدی و منطقی و تا حدی علمی را در این باره و در حاشیه این مقاله می‌توان پیش برد. ابتدای مقاله هم مرا دلسرد نکرد و باز تصور کردم که این مقاله می‌خواهد خود را صرفا به جنبه‌های سیاسی قضیه و نتایج این سیاست و خوبی‌ها و بدی‌های آن بپردازد. ولی با خواندن ادامه آن، بسیار ناامید شدم زیرا مقاله‌ای پیش من چهره گسترد مملو از احساسات و بدون مطالعه در زمینه مورد بحث و با برخی پیشداوری‌ها. بحث با احساسات و پیشداوری‌ها نیز بسیار مشکل است.
با این وجود می‌خواهم چند نکته را بازگو کنم. شاید این سخنان بارها و بارها در جاهایی گفته شده باشند.
خط موجودی مقدس نیست. از نشانه‌هایی قراردادی برای نشان دادن آواها و کلمات تشکیل می‌شود. در برهه‌هایی از تاریخ این یا آن شکل را به خود می‌گیرد. گاهی با تبادل فرهنگی و گاهی در اثر جنگها و

خونریزی‌ها، گاه به فرمان دیکتاتورها و گاهی نیز با تبادل نظر و مطالعه و پژوهش و تصمیمی جمعی. از هر یک نیز می‌توان نمونه‌هایی آورد.
خط فارسی کنونی پس از تسلط مسلمانان عرب بر ایران رایج شد. گرچه برخی معتقدند که این خط ادامه خط پهلوی بوده است.
بحث اصلاح و یا تغییر این خط نیز تاریخی دیرینه دارد. گویا اولین بار "ابو اسود دوئلی" بوده است که با قرار دادن نقطه‌هایی در کنار حروف – که خود به رنگ دیگری غیر از متن اصلی نوشته می‌شدند تا از دیگر نقطه‌ها متمایز باشند – حرکات را نمایش داد. این نقطه‌ها بعدها به نشانه‌های حرکات (ـُ ـِ ـَ) تبدیل شدند.
اصلاح بعدی افزودن حروف (پ، چ، ژ، گ) به آن بود. پس از آن و تاکنون اصلاحی در این خط صورت نگرفته است و تنها بحثها و نتیجه‌گیری‌هایی در مورد پیوسته‌نویسی و جدانویسی انجام شده که آنها نیز در زمینه رفع اشکالات این خط کارآمد نبوده‌اند.
ایده تغییر خط به زمان قاجار برمی‌گردد و بعدها نیز چندین بار مطرح گشت و به دلایل سیاسی از ادامه آنها جلوگیر شد.
زبان ترکی آذربایجانی در ایران نیز همین روند را طی کرد و در زمان جمهوری اسلامی، برخی محافل "اصلاحاتی" در آن انجام دادند که به هیچوجه نیازمندیهای این زبان را برنمی‌آورد.
تا آنجایی که اطلاع دارم، در جمهوری آذربایجان مسیر دیگری طی شد. ابتدا در اثر بحث و تبادل نظر و مطالعه و تصمیم جمعی، از حروف لاتین استفاده شد که کاملا منطبق بر نیازهای این زبان بود. بعدها خط کریل (سیریلیک) به آن "زورچپان" شد. در ترکیه هم استفاده از حروف لاتین برای زبان ترکی "زورچپان" شد.
اکنون ما این تجارب را پشت سر داریم. امروز کسی نه می‌خواهد و نه قدرت آن را دارد که حروف لاتین را به زبان فارسی "زورچپان" کند. عقل سلیم هم از چنین راهی پرهیز می‌کند. آنچه امروز طرفداران تغییر خط مطرح می‌کنند، جایگزینی تدریجی و برنامه‌ریزی شده و درازمدت این خط است. آشکار است که "زورچپان" کردن این تغییر در زمان حال به معنی محرومیت میلیونها ایرانی از خواندن و نوشتن است و کسی چنین قصدی ندارد مگر اینکه دیکتاتوری باشد دیوانه!
اگر این تغییر تدریجی صورت گیرد، نسل حاضر قربانی نخواهد شد. نسلهای آینده با الفبا و خط جدید پرورش خواهند یافت و با سطح کنونی و پیشرفت سریع علم و تکنولوژی می‌توان گسست با گذشته را نیز به حداقل رسانید.
نوشته‌اید: "در زبان فارسی هنگام خواندن و نوشتن اشتباه پیش می‌آید؟ پیش بیاید! املای زبان انگلیسی‌ هم بسیار مشکل است..."
ولی چه خوب خواهد بود اگر ما خطی داشته باشیم که هیچ اشتباهی در نوشتن و خواندن صورت نگیرد!
در ادامه نوشته‌اید: "خطی که یک تاریخ دیرپا در یک زبان دارد، تنها یک سیستم الفبائی ساده نیست، بخشی از تاریخ، فرهنگ، هویت، نگاه و زیبائی‌‌شناسی آن زبان است"
من هم با شما موافقم. ولی آیا نمی‌توان فرهنگ و هویت و زیبایی‌های نوینی ساخت و فرهنگ و هویت و زیبایی‌های کهن را به موزه‌ها سپرد؟
در ادامه همین نوشته پرسیده‌اید: "می‌گویند این بخش حذف می‌شود و بجایش برنامه‌های کامپیوتری می‌آید و مشکلات را حل می‌کند. آخر این منطق از آن آدمیزاد است یا از آن آدمکی ماشینی؟"
می‌توانم به شما بگویم که این منطق آدمیزادی است که می‌خواهد از ماشین و تکنولوژی برای پیشرفت خود و نسلهای آینده استفاده کند.
شنیده‌ام که در دانمارک بخشی از درآمد کشور را در حساب ذخیره‌ای برای نسلهای آینده پس‌انداز می‌کنند تا از همین حالا رفاه آنها را تامین کنند. چرا ما نباید به فکر فرزندانمان باشیم؟
در پایان متنی را با "الفبای لاتین" نوشته اید. بله اینها الفبای لاتین هستند ولی آنچه که شما نوشته‌اید امروزه به خط "فینگلیشی" مشهور است و آن چیزی نیست که مورد نظر من و یا دیگر طرفداران تغییر خط است. خط مورد نظر ما برای هر آوایی، تنها یک نشانه دارد.
نوشته شده توسط: Anonymous

سالام تله کانال فاکس نیوز خبر داد که بعضی از نیروهای کوبائی قبلا"با هماهنگی روسیه در سوریه مستقر شده بودند .
این هم انسان دوستی سبک کاسترو ئیسم که به کجا رسیده اند
آیا خطر پان شیعیسم در منطقه بیشتر است یا پان سنیئیسم
جواب هردوپس چرا اینها یکی را تقویت دیگری را میکوبند ؟

نوشته شده توسط: Anonymous

سالام این هم تصمیم عاقلانه اتحادیه اروپا به ترکیه :

اتحادیه اروپا ۳میلیارد یورو و ویزای شینگن را برای حل بحران پناهجویان به تورکیه پیشنهاد داد
Şənbə, 16.10.2015 01:33
گوناز تی وی: اتحادیه اروپا برای حل بحران پناهجویان به تورکیه ۳ میلیارد یورو و همچنین ویزای شنگن را پیشنهاد داد.
به گزارش گوناز تی وی، سران اتحادیه اروپا روز گذشته نشستی را برای حل بحران پناهجویان تشکیل دادند که تورکیه موضوع اصلی این مذاکره بود.
سران اتحادیه اروپا در این اجماع به یک توافق اولیه مبنی بر اینکه برای تورکیه ۳ میلیارد یورو پرداخته، ویزای این اتحادیه برای شهروندان تورک آسان گرفته شود و همچنین روند پیوستن تورکیه به اتحادیه اروپا سرعت بخشیده شود، دست یافتند.
در این نشست، سران اتحادیه اروپا همچنین برای جلوگیری از ورود پناهجویان به تورکیه، خواستار تدابیر کنترل بیشتر در مرزهای تورکیه را شدند.
پس از این نشست آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت که درخواست ۳ میلیارد یورو از طرف آنکارا برای مصرف رفاه پناهجویان قابل قبول است.
مرکل که روز یکشنبه به تورکیه سفر خواهد کرد تأکید کرد که بدون کمک آنکارا جلوگیری از سیل پناهجویان امکان پزیر نمی باشد.
سران اتحادیه اروپا همچنین در مورد اعطای ویزای شینگن برای شهروندان تورکیه یک دیدگاه مشترک دارند و خواستار سرعت بخشیدن به این مسئله را شدند.
گفته می شود در مرحله اول ویزای شینگن به تمامی شهروندان تورکیه تعلق نخواهد یافت بلکه به تاجران و دانشجویان اعطا خواهد شد.
فرانسا اولاند رئیس جمهور فرانسه نیز گفته که به شرطی به شهروندان تورکیه ویزای شینگن اعطا شود که دولت تورکیه نیز در روند صدور ویزا به شهروندان پاکستان و افغانستان تغییرات دهد.
نوشته شده توسط: Anonymous

سالام :
این هم شاهکار کمونیسم جدید روسیه :

جنگنده های روسیه مواضع گروههای مخالف در سوریه را بمباران کردند/۳۲ تن جان باختند
Şənbə, 16.10.2015 00:44
گوناز تی وی: در اثر حمله جنگنده های روسیه به مواضع گروههای مخالف رژیم اسد در سوریه ۳۲ تن کشته شدند.
به گزارش گوناز تی وی، در پی حمله هوایی روز گذشته جنگنده های روسیه به مواضع گروههای مخالف در منطقه حمس در سوریه ۳۲ تن جان باختند.
خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع خود از سوریه گزارش داده است در این حمله جنگنده های روسیه، ۳۲ تن از جمله دو زن و کودک کشته و دهها تن دیگر زخمی شده اند.
جنگنده های روسیه چند روز پیش نیز به مواضع گروههای مخالف بشار اسد در شمال منطقه حمس حمله کرده بودند که در نتیجه این حملات ۱۵ غیر نظامی از جمله یک کودک و دو زن جان خود را از دست داده بودند.
پس از ورود روسیه به سوریه، جنگنده های روسیه مناطق حمس که در کنترل گروههای مخالف رژیم اسد میباشد را بمباران کرده و نیروهای بشار اسد نیز به سمت مناطق حلب حمله کرده اند.
این درحالیست که سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه روز گذشته در گزارش خود گفته که تا کنون ۱۰۴ غیرنظامی از جمله ۲۵ کودک و ۱۵ زن بر اثر حملات جنگنده های روسیه در سوریه جان باختند.
روسیه گفته که اهداف داعش را در سوریه بمباران می کند اما مخالفان می گویند که جنگنده های روسیه مواضع و کمپ های آموزشی آنها را مورد هدف قرار می دهد.
نوشته شده توسط: Anonymous

از قبل هم میشد پیش بینی کرد که سلاحهای آمریکائی ارسالی به پ ی د تروریست تحویل پ ک ک تروریست خواهد شد و حال اینچنین شد خبر :

تورکیه: سلاحهای ارسالی آمریکا برای پ ی د به دست پ ک ک افتاده است
Şənbə, 16.10.2015 00:10
گوناز تی وی: تورکیه اعلام کرد سلاحهای ارسالی آمریکا برای گروه پ ی د در سوریه در دست گروه تروریستی پ ک ک قرار گرفته است.
به گزارش گوناز تی وی، دولت تورکیه اعلام کرد که سلاحهای ارسالی ایالات متحده آمریکا برای گروه پ ی د (شاخه گروه تروریستی پ ک ک در سوریه) برای مقابله با گروه داعش در سوریه، در دست گروه پ ک ک قرار گرفته است.
در حملات جنگنده های تورکیه به مواضع گروه تروریستی پ ک ک در کوههای قندیل واقع در شمال عراق، یکی از مخفی ترین انبار مهمات این گروه تروریستی نیز منهدم شده است که در این انبار زیرزمینی سلاحهای ارسالی آمریکا برای گروه پ ی د برای مبارزه با گروه داعش در سوریه قرار داشته است.
روسیه و آمریکا خواهان کمک تسلیحاتی به گروه پ ی د هستند اما دولت تورکیه برای این منظور که سلاحهای ارسالی در دست گروه تروریستی پ ک ک قرار میگیرد، مخالف کمک تسلیحاتی به پ ی د است.
تورکیه با استفاده از پهپاد و ارسال نیروهای ویژه خود به کوه قندیل، وجود سلاحهای مدرن و پیشرفته در انبار مهمات پ ک ک را تثبیت کرده و این انبار مهمات توسط جنگنده های اف ـ ۱۶ منهدم شده است اما بعد از انفجار اصلی، ۳ انبار مخفی دیگر در کنار آن منفجر شده است.
بنا بر این گزارش داوود اوغلو نخست وزیر تورکیه اعلام کرده بود در صورت اثبات اینکه سلاحهای ارسالی آمریکا برای پ ی د به دست پ ک ک بیافتد و این سلاحها بر علیه تورکیه استفاده شود، ارتش تورکیه انبار مهمات و خود پ ی د را نیز مورد هدف قرار خواهد داد که با فراخواندن سفرای روسیه و آمریکا توسط وزارت خارجه تورکیه به صورت جدی به این دو کشور هشدار داده شد.
نوشته شده توسط: Anonymous

سالام همانطور که پیش بینی میشد تروریست ها با هم همکاری خواهند کرد سلاحهای آمریکائی فرستاده شده به پ ی د تروریست تحویل پ ک ک تروریست شده است :

تورکیه: سلاحهای ارسالی آمریکا برای پ ی د به دست پ ک ک افتاده است
Şənbə, 16.10.2015 00:10
گوناز تی وی: تورکیه اعلام کرد سلاحهای ارسالی آمریکا برای گروه پ ی د در سوریه در دست گروه تروریستی پ ک ک قرار گرفته است.
به گزارش گوناز تی وی، دولت تورکیه اعلام کرد که سلاحهای ارسالی ایالات متحده آمریکا برای گروه پ ی د (شاخه گروه تروریستی پ ک ک در سوریه) برای مقابله با گروه داعش در سوریه، در دست گروه پ ک ک قرار گرفته است.
در حملات جنگنده های تورکیه به مواضع گروه تروریستی پ ک ک در کوههای قندیل واقع در شمال عراق، یکی از مخفی ترین انبار مهمات این گروه تروریستی نیز منهدم شده است که در این انبار زیرزمینی سلاحهای ارسالی آمریکا برای گروه پ ی د برای مبارزه با گروه داعش در سوریه قرار داشته است.
روسیه و آمریکا خواهان کمک تسلیحاتی به گروه پ ی د هستند اما دولت تورکیه برای این منظور که سلاحهای ارسالی در دست گروه تروریستی پ ک ک قرار میگیرد، مخالف کمک تسلیحاتی به پ ی د است.
تورکیه با استفاده از پهپاد و ارسال نیروهای ویژه خود به کوه قندیل، وجود سلاحهای مدرن و پیشرفته در انبار مهمات پ ک ک را تثبیت کرده و این انبار مهمات توسط جنگنده های اف ـ ۱۶ منهدم شده است اما بعد از انفجار اصلی، ۳ انبار مخفی دیگر در کنار آن منفجر شده است.
بنا بر این گزارش داوود اوغلو نخست وزیر تورکیه اعلام کرده بود در صورت اثبات اینکه سلاحهای ارسالی آمریکا برای پ ی د به دست پ ک ک بیافتد و این سلاحها بر علیه تورکیه استفاده شود، ارتش تورکیه انبار مهمات و خود پ ی د را نیز مورد هدف قرار خواهد داد که با فراخواندن سفرای روسیه و آمریکا توسط وزارت خارجه تورکیه به صورت جدی به این دو کشور هشدار داده شد.