رفتن به محتوای اصلی

خلاصه اخباردو شنبه و سه شنبه یازده و دوازده آپریل در سوئد
12.04.2022 - 23:50
برگردان:
مهرداد سید عسگری

اکثر سوئدی ها انتظار دارند قیمت مسکن افزایش یابد

بر اساس بررسی ماهانه انتظارات قیمت مسکن که توسط بانک SEB انجام شده است، بیش از نیمی از خانوارها در سوئد انتظار دارند قیمت مسکن در آینده افزایش یابد وبرخی معتقد به کاهش قیمت هستند 

حدود 52 درصد بر این باورند که قیمت ها در سال جاری افزایش می یابد، (افزایش پنج درصدی در فوریه، )

حدود 13 درصد معتقدند که قیمت ها کاهش می یابد، (کاهش پنج درصدی در فوریه.)

این نظرسنجی که توسط Demoskop انجام شده است بر اساس مصاحبه های اینترنتی با حدود 1000 نفر است.
نخست وزیر: تصمیم برای پیوستن به ناتو نیازمند 75 درصد اکثریت پارلمانی است

ماگدالنا اندرسون، نخست وزیر سوئد، گفته است که معتقد است تصمیم سوئد برای پیوستن به ناتو باید به حمایت سه چهارم نمایندگان پارلمان ریکسداگ نیاز داشته باشد.

اندرسون در جریان بازدید از پایگاه هوایی سوئد در رونبی گفت: «زمانی که همکاری دفاعی خود را با فنلاند تعمیق کردیم، در نظر گرفته شد که این تصمیم به سه چهارم اکثریت پارلمان نیاز دارد و این سؤال نیز به طور منطقی باید همان روند تصمیم گیری را دنبال کند. ، بلکینگ.

او افزود: "هر چه که باشد، جاه طلبی من این است که به دنبال اجماع گسترده برای تصمیمی که سوئد می گیرد، باشیم." "این سوالی نیست که به اعتقاد من برای یک نبرد سیاسی مناسب باشد."
سوئد جایگزین ناتو را پیشنهاد کرده است

ارکی تومیوجا، نماینده پارلمان فنلاند، به روزنامه Hufvudstadsbladet گفت: پیتر هالتکویست، وزیر دفاع سوئد، جایگزینی را برای عضویت در ناتو پیشنهاد کرده است که شامل یک اتحاد نظامی بین فنلاند و سوئد با حمایت ایالات متحده است.

توومیوجا گفت: «فنلاند قبلاً این موضوع را رد نکرده بود، اما این ایده قبلاً در سوئد از حمایت کافی برخوردار نبود، چه در میان آنهایی که از عضویت سوئد در ناتو حمایت کردند و چه در میان مخالفان ناتو».

تومیوجا گفت که او و هالتکویست در مورد این پیشنهاد گفتگوهای متعددی داشته اند و هالتکویست همچنین با آنتی کایکونن، وزیر دفاع فنلاند، در مورد جایگزین صحبت کرده است.

اریکسون تمام فعالیت های روسیه را به طور نامحدود به حالت تعلیق درآورد

اریکسون، سازنده تجهیزات شبکه سوئدی روز دوشنبه اعلام کرد که تمام عملیات روسیه خود را به دلیل جنگ در اوکراین برای آینده قابل پیش‌بینی به حالت تعلیق در می‌آورد.

این غول مخابراتی قبلاً در اواخر فوریه اعلام کرده بود که تمام تحویل به روسیه را پس از حمله به اوکراین در 24 فوریه متوقف خواهد کرد.

اریکسون در بیانیه‌ای گفت: «با توجه به رویدادهای اخیر و تحریم‌های اتحادیه اروپا، این شرکت اکنون تجارت آسیب‌دیده خود با مشتریان در روسیه را برای مدت نامحدودی متوقف خواهد کرد».

 نشست های دیجیتالی انتشار گازهای گلخانه ای بخش عمومی سوئد را به نصف کاهش داد

بر اساس گزارش جدید آژانس حفاظت از محیط زیست سوئد، افزایش جلسات دیجیتال به این معنی است که انتشار گازهای گلخانه ای از پروازهای سازمان های دولتی سوئد در سال 2021 تقریباً به نصف کاهش یافته است.

این گزارش نشان می دهد که بیش از 15.5 میلیون جلسه دیجیتال در سال 2021 برگزار شده است که 50 درصد نسبت به سال 2020 افزایش داشته است، در حالی که انتشار گازهای گلخانه ای از سفرهای کاری در مجموع 30 درصد کاهش یافته است.

گنج وایکینگ برای فروش در سوئد

گنجینه وایکینگ‌ها شامل 912 سکه و 40 شی نقره‌ای قرار است در حراجی در سوئد فروخته شود که محققان آن را "یک تراژدی بزرگ" محکوم می‌کنند.

این گنج که قدمت آن به سال 1018 بازمی‌گردد، در دهه 1980 در یک میز تحریر پیدا شد، جایی که یکی از بستگان صاحب فعلی سکه‌ها را در آن جا گذاشته بود.

در حالی که اکتشافات باستان شناسی یافت شده در خارج باید طبق قوانین سوئد به دولت منطقه گزارش شود، این مورد در مورد اکتشافات داخل خانه صادق نیست، به این معنی که مالکان حق دارند اشیاء را در حراج بفروشند.

بیرجیتا هارد، استاد بازنشسته باستان شناسی که یافته ها را در موزه تاریخی لوند به نمایش گذاشت، گفت: حراج یک تراژدی بزرگ است. به نظر من این متعلق به دولت است و نباید فروخته شود. اگر این گنج تقسیم شود، بسیار بسیار غم انگیز خواهد بود.»
سوئد کمترین نرخ بیکاری در 2.5 سال اخیر را دارد

آژانس کاریابی دولتی سوئد گزارش داده است که سوئد کمترین نرخ بیکاری در 2.5 سال اخیر را دارد، 

 

نزدیک به 355000 نفر در پایان مارس به عنوان بیکار ثبت نام کردند که کاهش 86000 نفری نسبت به ماه مشابه در سال گذشته است که بیکاری را به 7 درصد رساند که پایین ترین نرخ از سپتامبر 2019 است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

مهرداد سیدعسگری
برگرفته از:
THE LOCAL.SE

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.