رفتن به محتوای اصلی

بازدید نخست وزیر سوئد از شهر نورشوپینگ، یکی از شهرهای آشوب زده سوئد
21.04.2022 - 04:57
برگردان:
علی یعغوب وند

بازدید نخست وزیر سوئد از شهر نورشوپینگ، یکی از شهرهای آشوب زده سوئد

امروز با پلیس نورشوپینگ درباره شورش آخر هفته دیدار و گفتگو داشتم. همچنین نمایندگانی از شهرداری و جامعه مدنی این شهر که در زمینه مددکاری اجتماعی فعالیت می کنند را ملاقات کردم.

در این دیدارها همگی در مورد عملکرد تحریک آمیز این فرد راستگرای افراطی با هدف ایجاد نفرت که شایسته سوئد نیست توافق نظر داشتیم. کتابسوزان عمل زشتی است که متعلق به زباله دان تاریخ است. شما مخالفین حق داشتید به این کار اعتراض کنید اما چیزی که ما در این چند روز شاهد آن بودیم اعتراضی نبود. این یک جنایت جدی بود که توسط باندهایی که از جامعه ما نفرت دارند، سازماندهی شده بود.

گزارشات پلیس از نفرت و خشونت وحشتناکی حکایت می کند. انها هنگام انجام وظیفه در معرض شدید اصابت سنگ و بمب های آتشین قرار گرفته بودند در حالی که در کمال آرامش برای حفظ امنیت شهروندان و نظم عمومی تلاش می کردند. در طول این شورش ها چند افسر پلیس مجروح شدند، خودروها دزدیده و سوزانده شدند‌ و ما شاهد صحنه هایی بودیم که همه را متاثر کرد.
در اینجا لازم است تاکید کنیم که ما حمله به پلیس را حمله به کل سوئد، به دموکراسی و حاکمیت قانون خود تلقی می کنیم. پلیس سوئد با تمام قوا برعلیه خشونت، بدون استثنا، در سراسر کشور ماموریت خود را انجام خواهد داد. گروه های جنایتکار گمان نکنند ما عقب نشینی خواهیم کرد. ما هیچگاه این کار را نخواهیم کرد.

ما قوانین را سختگیرانه تر، اعمال بیشتری را جرم انگاری و نیروهای پلیس را به سرعت تقویت و افزایش داده ایم. ما آنچه در توان داریم را به کار خواهیم بست تا باند های تبهکار نتوانند نیروهای جدید جذب کنند. شورش هایی که در روزهای اخیر روی داد در شان و مقام سوئد نیست.

هم افراط گرایان راستگرا و هم باندهای جنایتکار می خواهند در سوئد ناآرامی و تفرقه ایجاد کنند. در اینجا، همه ما، اکثریت قریب به اتفاق که عاشق سوئد هستیم، باید در کنار هم باشیم و در مقابل مقاصد آنها مقاومت کنیم.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.