رفتن به محتوای اصلی

مجرمان خارجی اخراج شده از دانمارک به زندانی در کوسوو منتقل می شوند!
27.04.2022 - 11:17
برگردان:
کیانوش توکلی

مجرمان خارجی  اخراج شده از دانمارک قرار است به جای زندان در خاک دانمارک در زندانی در  کوسوو بگذرانند ؛  بنابر گزارش رسانه های دانمارک ؛  نیک هکروپ  وزیر دادگستری دانمارک ؛ معاهده ای را امضا کرده است که این کشور می تواند 300 مکان را در یک زندان در کوزوو اجاره کند. توافقی که او آن را پیشگامانه می نامد.

- من فکر می کنم بسیار عالی است که بتوانیم مجرمان خارجی  را در اسرع وقت بیرون برانیم. هکروپ می‌گوید: انتظار این است که بتوانیم در سه‌ماهه اول سال 2023 این قرار داد را عملی نماییم .

 این زندان باید با استاندارد  دانمارک مطابقت داشته باشد

اگرچه زندانیان دور از خاک دانمارک خواهند ماند، اما حق دارند در شرایطی مشابه شرایط زندان دانمارک بگذرانند. بنابراین، زندان جیلان در جنوب شرقی کوزوو باید بازسازی شود تا با استانداردهای دانمارکی سازگار شود و مقامات کوزوو باید در زمانی که زندانیان در بازداشت هستند، به تعهدات بین المللی دانمارک عمل کنند.

قبلاً توضیح داده شده بود که پناهجویان ویا خارجی های مجرم  اخراجی دانمارکی در کوزوو ممکن است خود مجبور به پرداخت هزینه های درمانی خود در زندان با پرداخت هزینه بیمه درمانی خصوصی شوند.

این بخشی از توافق نیست که اکنون وجود دارد. اما وزیر این واقعیت را پنهان نمی‌کند که مایل است این لایحه به محکومان اخراج ختم شود.

- به عنوان نقطه شروع، ما می خواهیم محکومان اخراج شده ای که در دانمارک مرتکب جرم شده اند و کاری در دانمارک ندارند، خودشان هزینه آن را بپردازند، اما این چیزی است که ما باید با آن کنار بیاییم. 

برای تایید این قرار داد در پارلمان دانمارک مشکلی نخواهد بود

این معاهده که توسط آلبولنا هاجیو، وزیر دادگستری کوزوو نیز امضا شد، اجرای تعهدنامه ای است که کوزوو و دانمارک در دسامبر سال گذشته امضا کردند.

این باید در نهایت توسط مجلس ملی دانمارک  و پارلمان کوزوو تصویب شود. اما وزیر دادگستری انتظار مشکلاتی در این زمینه ندارد.

او می گوید این قرار داد  در پارلمان دانمارک  تصویب خواهد شد ولی  در رابطه با کوزوو، کمی نامشخص است.

نیک هکراپ می گوید: من مطمئن هستم که موفق خواهند شد.

مجرمان خارجی اخراج شده از دانمارک به زندانی در کوسوو منتقل می شوند!

کوزوو یا کوسوو با نام رسمی جمهوری کوزوو کشوری در مرکز شبه‌جزیره بالکان در اروپای جنوب شرقی است. کوزوو در سال ۲۰۰۸ از صربستان اعلان استقلال کرداما صربستان این استقلال را به رسمیت نشناخته و آن را بخشی از خاک خود می‌داند. ۱۱۰ کشور دنیا تا ۲۷ فوریهٔ ۲۰۱۷ کوزوو را به رسمیت شناخته‌اند و این کشور به عضویت نهادهای بین‌المللی همچون بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول درآمده‌است. اما روسیه و چین دو عضو دائم شورای امنیت استقلال کوزو را به رسمیت نشناخته‌اند و این کشور به عضویت سازمان ملل درنیامده‌است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.