رفتن به محتوای اصلی

کارکنان داروخانه‌ها ملزم به پوشیدن مقنعه مشکی شدند

کارکنان داروخانه‌ها ملزم به پوشیدن مقنعه مشکی شدند

سازمان غذا و داروی ایران در دستورالعملی، کارکنان زن داروخانه‌ها را ملزم به پوشیدن مقنعه مشکی کرده است. در این دستورالعمل از کارکنان داروخانه خواسته شده تا «شئون اسلامی و قانونی» را رعایت کنند و مؤسس داروخانه نیز ملزم به نظارت رعایت این موارد توسط کارکنان شده است.

خبرگزاری فارس گزارش داده است که پیش از راه‌اندازی داروخانه از مسئول آن تعهد کتبی گرفته می‌شود تا مفاد این دستورالعمل را رعایت کند و «کیفیت رعایت آن» در ارزشیابی داروخانه‌ها لحاظ می‌شود.

کاربران در واکنش به این خبر به معضل کمبود دارو اشاره کرده‌اند و می‌گویند مقامات بهداشتی به جای پیدا کردن راه‌حلی برای معضل کمبود دارو در کشور، در مورد پوشیدن مقنعه تصمیم‌گیری کرده‌اند.

در ماه‌های اخیر، شرایط تأمین و توزیع دارو در کنار افزایش قیمت در حوزه سلامت و درمان نگرانی مردم و حتی برخی مقامات را برانگیخته است.
سختگیری در مورد حجاب اجباری در داروخانه‌ها تاکنون منجر به پلمب چند داروخانه شده است.

از جمله این موارد پلمب داروخانه‌ای در منطقه تهرانپارس تهران است که به دلیل «کشف حجاب» مسئول داروخانه برای صاحبش پرونده قضائی تشکیل شد.

همچنین در بازار شهر‌ری تهران داروخانه‌ای به دلیل آنچه «انتشار ضد فرهنگی» توسط یکی از متصدیان و «اقدام خلاف اخلاق عمومی» عنوان شد، پلمپ شد.

فرمانده انتظامی شهر‌ستان ری در این رابطه گفت با صنوفی که «معاندین را همراهی کنند و ارزش‌های‌ دینی و اخلاقی جامعه را زیرپا می‌گذارند» برخورد خواهد شد و تأکید کرده که در این مورد «با هیچکس تعارف نخواهیم داشت.»

در هفته‌های گذشته چندین واحد صنفی از جمله یک کلینیک دندانپزشکی و کافه رستورانی در شیراز نیز به دلیل عدم رعایت حجاب پلمب شدند.

در همین رابطه معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس از «بازرسی‌های محسوس و نامحسوس» از اداره‌ها و اصناف خبر داد و گفت «هنگامی که قوانین و شرع مقدس زیر پا گذاشته می‌شود، حاکمیت جهت صیانت از حریم اجتماعی و فرهنگی جامعه ناگزیر به اعمال قانون می‌گردد.»

فرماندار شیراز نیز تأکید کرد که در صورت «مشاهده زنان بی‌حجاب»، واحد ۱۱۰ و اماکن فرماندهی انتظامی با آنان «برخورد لازم» خواهد کرد و افزود: «شهروندان، چه از پرسنل اصناف و چه مشتریان و مراجعان به واحدهای تجاری، حق کشف حجاب ندارند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
صدای آمریکا

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید