رفتن به محتوای اصلی

مردم ایران آماده گسترش خط لوله گاز خود به اروپا هستند
22.08.2022 - 10:55

 

بحران انرژی اروپا و افزایش تورم ، پیامد آشکار حمله پوتین به اوکراین و همچنین جمع شدن کالا‌ وعدم امکان حمل آن‌ها ناشی‌ از ویروس کورونا است. به راستی‌ ، سراسر اقتصاد جهان به علت این دو رویداد به هم ریخته است.

 

اگر جمهوری اسلامی به انگیزه برنامه هسته‌ای‌اش تحریم نبود ، اروپا می‌توانست به شبکه لوله گاز ایران که در نزدیکی دریای سیاه ، در مرزهای ترکیه و ارمنستان موجود است ، بپیوندد . پشتوانه گاز ایران آن اندازه زیاد است که به آسودگی می تواند جایگزین گاز‌ی شود که  روسیه به اروپا می‌‌فروخت و اکنون شیر‌های آن را کم و بیش بسته است . به این سان اروپا میتوانست به اقتصاد توانمند دهه گذشته خود بازگردد. آنچه دسترسی اروپا به این سر چشمه ارزان انرژی را نا شدنی می کند، جنگ ایدئولوژیک ملاها و دست درازی و خشونت آنها در همه جبهه‌های درون کشور و بین المللی است. 

 

دین کاران ایران نماینده مردم مهر ورز و آشتی جوی ایران نیستند ، مردمی که زیر دست فرمانرویان چیره شده و فاسد خود رنج می برند و چندین و چند بار بر آخوندها شوریده و  بپا خواسته ا‌ند . مردم می خواهند رهبرانی که به برون مرز رانده شده ا‌ند به ایران بازگردند و رهبریت یک مجمع انتقالی را با آرمان برگزاری یک همه پرسی آزاد بردوش بگیرند.

 

اگر سیاستمداران اروپایی، سازمان‌های حقوق بشر و رسانه‌های گروهی، سکویی را برای این رهبران فراهم می‌کردند تا پیام خود را بازگو کنند، درست مانند تریبونی که به پرزیدنت زلینسکی داده شد، مردم ایران از حمایت معنوی و امیدی نو برخوردار می‌‌شدند که می‌توان بدون هیچ خشونتی به پایان فرمانروأیی ملاها بینجامد.

 

مردم ایران به پشتیبانی شما در برابر جمهوری اسلامی نیاز دارند . رژیمی که پیوسته ، خط و مرز‌های سرخ رنگ جامعه جهانی را پای مال کرده و از آنها  می گذارد . جمهوری اسلامی به روسیه در سوریه و اوکراین و به گروه‌های تروریستی در سراسر جنوب آسیا یاری می‌‌رساند و در برابر شهروندان خود ، هتا زمانی که برون از ایران زندگی می‌کنند ، تبهکاری و مردم کشی‌ می‌‌کند . مهر کنید قدمگاه هایی برای مخالفینی که مردم ایران به آنها دل بسته ا‌ند  فراهم کنید تا مردم را گرد آورند و سامان دهند.

 

براندازی این رژیم نه تنها برای مردم ایران سودمند است وانگه برای اروپا و سراسر جهان نیز کار آمد خواهد بود. دسترسی به انرژی ایران اقتصاد اروپا را دگرگون خواهد کرد. پایان حکومت ملا ها مایه کاهش تنش میان  ملت‌های عرب و اسرائیل خواهد شد و دیگر نیازی به کوشش آمریکا برای ایجاد ائتلاف ارتشی برای رودررویی با ایران نخواهد بود . ایران مانند سال‌های پیش از سال ۱۹۷۹ زایشی ، کشوری آشتی خواه خواهد شد و برای  بهزیستی  مردم خود و یاری به اقتصاد جهان بازرگانی را توانمند خواهد کرد.

 

مهران مقدس ، کانون فرهنگ پارسی 

  https://kanoonfarhangparsi.com/

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

مهران مقدس

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.