رفتن به محتوای اصلی

یازدهمین سال زندان جواد فولادوند بدون یک روز مرخصی

یازدهمین سال زندان جواد فولادوند بدون یک روز مرخصی
تهیه و تنظیم:
کانون حقوق بشر

زندانی سیاسی جواد فولادوند، از قدیمی ترین زندانیان سیاسی یازدهمین سال محکومیتش را در زندان گوهردشت، بدون یک روز مرخصی آغاز کرد.

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز ۲۱ خردادماه ۱۴۰۲، زندانی سیاسی جواد فولادوند در ۶۱ سالگی، یازدهمین سال زندان خود را در شرایطی آغاز می کند که با وجود بیماری های سخت حتی از یک روز مرخصی محروم بوده است.

زندانی سیاسی جواد فولادوند (ابوالقاسم فولادوند) در تاریخ ۲۱ خردادماه ۱۳۸۲ بازداشت و تا به امروز در زندان های اوین و گوهردشت سال هایی پر از شکنجه و سختی را گذرانیده است.
او هم اکنون در ۶۱ سالگی، ۱۰ سال زندان را پشت سر گذاشته و وارد یازدهمین سال محکومیت خود شد. درحالیکه مبتلا به دردهای شدید گردن، بیماری قلبی و بیماری تنفسی و محروم از رسیدگی مناسب پزشکی است.

ابوالقاسم (جواد) فولادوند متولد ۱۳۴۱ راننده تاکسی متولد تهران ساکن شهریار می باشد. او از زندانیان سیاسی دهه شصت بوده و مدت یکسال و شش ماه در دهه ۶۰ به اتهام هواداری از مجاهدین خلق، در زندانهای قزلحصار و جمشیدیه محبوس بوده است.

ابوالقاسم فولادوند ۲۱ خرداماه ۹۲، توسط هشت مامور مسلح به همراه فرزند ۱۷ ساله اش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند ٢۴٠ اوین منتقل شد. فرزند وی پس از شش ماه بازجویی و حبس در زندان اوین، سرانجام در دادگاهی با قرار وثیقه یک میلیونی آزاد شد. ابوالقاسم فولادوند مدتها در بند ۳۵۰ و ۲۰۹ اوین محبوس بود.

این زندانی سیاسی در تاریخ ۲۳ بهمن ۹۲ در شعبه ١۵ دادگاه انقلاب به رياست قاضی صلواتی با حضور وکيل تسخيری و بدون هيئت منصفه محاکمه شد. پس از دفاعيه وکيل تسخيری، قاضی صلواتی از او در خصوص مصاحبه ای تلویزیونی علیه سازمان مجاهدین، سوال کرد که پس از جواب منفی، به وی اعلام شد که بايد کماکان در زندان بماند.
او به اتهام «بغی از طریق عضویت در سازمان مجاهدین خلق» به ۱۵ سال حبس تعزیری و به اتهام «توهین به رهبری» به ۲ سال حبس تعزیری و به دلیل شرکت در اعتراضات سال ۱۳۸۸ و اتهام «اخلال در نظم عمومی» به یکسال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

بیشتر بخوانید:

زندانی سیاسی ابوالقاسم فولادوند کیست؟

Image removed.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید