رفتن به محتوای اصلی

آیا خامنه‌ای خطای صدام را که بسوی اسرائیل موشک اسکاد شلیک کرد،مرتکب می‌شود؟

آیا خامنه‌ای خطای صدام را که بسوی اسرائیل موشک اسکاد شلیک کرد،مرتکب می‌شود؟

رژیم اسلامی تحت رهبری  سفیحانه خامنه ای به اوج احتضار  رسیده است و رژیم اسلامی شوربختانه با اتخاذ سیاست های نابخردانه در طول ۴۵سال فقط خود را به نابودی نکشانده است ،بلکه یک کشور تاريخی ۲۵۰۰ساله را نیز بسوی پرتگاه سوق می دهد.
پس از بهار عربی که دامنگیر رژیم سوریه نیز گردید،حکومت مرکزی دمشق در بحران عمیقی فرو رفت و کشور سوریه  با ظهور داعش و  جمهوری اسلامی در آن سرزمین متلاشی شد. اسرائیل از یک دهه پیش بطور دائمی در تعقیب مواضع جمهوری اسلامی در سوریه ، روزی نیست که دمشق و دیگر نقاط سوریه را بمباران نکند.چندین ملیون از جمعیت سوریه در جهان آواره شده اند و ترکیه نیز طمع بلعیدن بخشی از خاک  سوریه را در مخیله حیله گرایانه خود می پروراند.
سوریه  بخاطر اتحاد با رژیم اسلامی ایران از هر سو در حال نابودی است.
کشور تاریخی عراق نیز تحت رهبری صدام حسین نابخرد به نابودی رسید و اینک نقشه محو ایران تحت رهبری خامنه ای طرح ریزی می‌شود.
علت سرنگونی صدام حسین در سال ۱۹۹۱ پس از شلیک ۲۴ موشک اسکاد به اسرائیل بود نه در پرونده سازی دروغین دستیابی به سلاح شیمایی در سال ۲۰۰۳ که هیچگاه کشف نشد.
به صدام حسین تهمت کمک رسانی به القاعده نسبت داده شد که هرگز کشف نشد.
اگر جمهوری اسلامی بسوی اسرائیل موشکی شلیک کند،پرونده اش تکمیل خواهد شد و رژیم ولایت ایران را به ورطه جنگ و تباهی خواهد کشاند.در جریان حمله آمریکا و متحدانش به عراق در سال ۲۰۰۳ کشورهای چین و روسیه هیچ حمایتی از صدام بعمل نیاوردند. 
اما وضعیت کنونی ایران با عراق بسیار تفاوت دارد.ایران در همسایگی روسیه و قراردادهای های دوجانبه نظامی ایران و روسیه از موقعیت  ویژه ای برخوردار است و روسیه دیگر حکومت پس مانده یلسین بی کفایت و میخواره نیست.
رژیم اسلامی مطمئنا تهدیدها و اخطار های امریکا مبنی حمله به اسرائیل را جدی خواهد گرفت و در انتقامجویی خود از اسرائیل تعقل نشان خواهد داد.اما جمهوری اسلامی بالاخره باید یک انتقام حتی صوری را علیه اسرائیل انجام دهد.شاید همچون شلیک به عین الاسد عراق در دوران ترامپ که با امریکا توافق کرده بودند باردیگر رخ دهد و رژیم ایران به ساختمانی در بیابان های امارات متحده عربی بعنوان مرکز نظامی اسرائیل شلیک کند افکار عمومی داخلی و خارج را مبنی انتقامجویی اش راضی نماید. اگر جمهوری هیچ اقدامی انجام ندهددر غیر آن صورت در درون خود و در مقابله‌ با نیروهای درونی خود بی پاسخ و شرمسار خواهد شد.
رژیم اسلامی در دوران پایان جنگ ايران و عراق تحت رهبری لجوجانه خمینی، جام زهر را سرکشید تا به حیات ننگین خویش ادامه دهد اما اینبار نمی تواند جام زهر دیگری رت بدون زمینه سازی براحتی سر بکشد.
عراق، اسرائیل را هرگز به رسمیت نشناخته است اما ایران قبل از انقلاب ۵۷ اسرائیل  را به شکل دوفاکتو به رسمیت می شناخت و هم اکنون ۱۰،۰۰۰ یهودی در ایران زندگی می کنند. عراق در سال ۱۹۴۸ علیه دولت تازه تأسیس یهود اعلام جنگ کرد و از آن زمان به بعد ، این دو کشور از نظر نظامی نسبت به یکدیگر در وضعیت جنگی قراردارند. نیروهای عراقی در سالهای ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ در جنگ علیه اسرائیل شرکت‌کردند.
اسرائیل در سال ۱۹۸۱، با ادعای تهدید برای امنیت ملی خود، راکتور هسته‌ای درحال ساخت عراق را در التویثه تموز، در جنوب شرقی بغداد را بمباران کرد، که عراق هیچ پاسخی نداد چون عراق درگیر جنگ با ایران بود و اسرائیلاز این فرصت بخوبی استفاده کرد. در طول جنگ خلیج فارس (۹۱-۱۹۹۹) ، عراق ۴۲ موشک بالستیک اسکاد به  اسرائیل شلیک کرد که اسرائیل به دلیل فشار ایالات متحده برای عدم تلافی جویی به آن‌ها پاسخی‌نداد اما کینه اسرائیل نسبت به صدام هیچگاه فراموش نگردید و بالاخره با هماهنگی اسرائیل ، امریکا و متحدانش -  صدام حسین سرنگون گردید.هرچند اسرائیل بطور مستقیم در آن جنگ شرکت نداشت اما امریکا و متحدانش به نیابت از اسرائیل در سال ۲۰۰۳ به عراق حمله کردند.تمام بشریت آگاه جهان می داند که جنگ آمریکا علیه صدام فقط در ضدیت با صدام نبود بلکه تمام عراق به ورطه نابودی کشیده شد و تا کنون کشور عراق سامان نگرفته است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید