رفتن به محتوای اصلی

مجلس دانمارک و حجاب اسلامی

مجلس دانمارک و حجاب اسلامی

 حجاب اسلامی و بنیاد گرایی نه تنها موضوع و یا مشکل خاورمیانه بلکه همچنین در اروپا یی که بیش از 12 میلیون مسلمان زندگی می کنند ؛ می باشد . متاسفانه موج گرایش به اسلام بعضا از نوع بنیاد گر ا یی در بین جوانان خاورمیانه ای در اورپا هر روز رشد بیشتری می یابد.

در دانمارک نیز وقتی مشخص شد که خانم اسما حمیدی فلسطینی تبار با حجاب اسلامی و عضو اتحاد چپ دانمارک از سوی این حزب کاندایای نمایندگی مجاس شد ؛ موجی از اظهار نظرهای موافق و مخالف در جامعه دانمارک را بر انگیخت .

حزب مردم دانمارک؛ یک حزب ناسیونالیست که به خارجی ستیزی و درست تر بگویم به اسلام ستیز ی شهرت دارد ؛ با ورود آسما حمید با حجاب اسلامی به محلس دانمارک مخالف است وا ستدلال می کنند که حجاب اسلامی مثل صلیب نازسیست هاست .

از سوی دیگر نظر سنجی نشان می دهد که بیش از50% مردم موافق ورد آسما حمید با حجاب اسلامی است والبته احزاب دیگر موضعی نگرفته اند و خانم الیزابت از حزب رادیکال دانمارک با چادر مشکی و روسری سفید در مرکز شهر کپنهاک ظافر شد که نوعی اعتراض به حزب مزدم دانمارک بود و دولت پس از جریان کاریکاتورها محمد تلاش کرده اند ؛اصلاح طلبان دینی و امامان معتدل دانمارک را تقویت کنند و یک حزب دمکراتیک مسلمان را برای مسلمانان ایجاد کرده اند و در این راه هزینه های زیادی به این امر اختصاص داده اند که تلاشی از پیش شکست خورده بود .

از سوی دیگر با نا باوری جهان غیر ایرانی شاهد این است که بخشی از اپوزیسیون برای تغییر رزیم و دمکراتیک کردن حکومت ایران، بدنبال استراتژی ناببودی "اسلام " است و در حالی که بخشی از نسل دوم ایرانیان به دلیل راسیسیم در جوامع اروپایی و دوستی با هم سن و سالان مسلمان خود در این جوامع نظراتی متفاوت با" بزرگتر ها" دارند .

اما واقیعت جهان کنونی این است که وزن کشور ها ی اسلامی در جهان پس از جنگ دوم جهانی تغییریافته است و بیناد گرایی اسلامی( شیعه و سنی) چشم بر شکاف دیجتالی ایجاد شده در جهان گلوبال دارد ومدتهاست سوار بر موج مخالفین جهانی شدن از امریکا لاتین تا اسیا شده و قصد دارد، رهبری مبارزه با جهان غزب را بدست گیرند و از این رو بجاست اپوزیسیون ایران تجدید نظری در تاکتیک و استراتزی خود بعمل آورد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید