رفتن به محتوای اصلی

ایا می شود با کلیت رژیم به یک توافق ضمنی رسید؟

ایا می شود با کلیت رژیم به یک توافق ضمنی رسید؟

ناظر

انتخابات! شرکت یا تحریم ؟ چه باید کرد؟

در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری قبلی، سعی بر این بود که مردم را از تندروها بترسانند. تندروها هم آمدند و "بحران اتمی" ساختگی شان را هم بازی کردند و در خیابانها به زنان و دختران سخت گرفتند. اما به کجا رسیدند؟ توصیه حضور نیروهای سیاسی و مردم در انتخابات، در صورتی که رژیم سنگ نیاندازد به کجا می تواند بیانجامد؟ هدف مردم و نیروهای سیاسی از انتخابات یا هر منفذ دیگری کندن گور رژیم بصورت تدریجی است آیا رژیم می تواند سنگ اندازی نکند؟

اگر نیروهای سیاسی و مردم ایران هدف تغییرات رادیکال و مطالبه دمکراسی و آزادی را کنار بگذارند، این امکان وجود دارد (خوب هم وجود دارد) که با کلیت رژیم به یک توافق ضمنی برسند. بدین ترتیب که مردم فکر تغییرات رادیکال و یا برچیدن جمهوری اسلامی را کنار بنهند، و رژیم نیز با زندگی خصوصی مردم و لباس پوشیدن و سایر آزادی های اجتماعی نرم تر باشد و زیاد اذیت نکند. بهمراه این وضعیت می توان امیدوار بود که مردم دخالت بیشتری در وضعیت اقتصادی کشور داشته باشند و کنترل اقتصاد و درآمدهای ملی را از دست رژیم بیرون کشیده و به جامعه برگردانند. از این دو راه تنها راه دوم فعلا دست یافتنی است. نیروهای سیاسی اپوزیسیون نیازی ندارند خود را درگیر این ماجرا کنند چرا که محلی هم از اعراب نزد مردم ندارند و کسی آنها را نمی شناسد و به مواضع شان وقعی نمی نهد. من فکر می کنم که وقت آن است که آرزوهای حد اکثری در مورد آزادی به کناری نهاده شود و فعلا با شرکت در انتخابات به بهتر شدن وضع اجتماعی بسنده شود.

مزدک

اسلامگرائي ميکشد؟

...اساسأ اسلامگرائي بيان مقاومت شديد در برابر سقوط نظم کهن در خاورميانه است، واين را هم از طريق دست زدن به قتل هر آنکسي که اصول اساسي اسلام را زير سوال ميبرد، انجام ميدهد، و بدينسان سبعيت بنياد گرايان اسلامي، گردن زدنهايشان و قتلهاي فتوائي را شاهديم.

(تا اینجا از شماست.)

آقا شما از اسلام چیزی نمیدونی وبیخود هم سعی در تفکیک مسلمانان به بنیاد گرا وپاچه کوتاه وریشدار و بی ریش و شلوار شرتی نکن!

اسلام همین است که خمینی و بن لادن میگن .هم عربیشون از من و تو بهتر بود وهم خودشون اولاپیغمبر مبدونستن! تمام مسلمانان در هر جنایتی که بدست یک مسلمان انجام شود تازمانیکه با عمل خویش از آن دوری نگزیده اند شریکند.

ساوالان

حق ندارید به مسلمان توهین کنید !

3 - اولاً تاریخ اسلامی که شما و بنده در مدرسه و دانشگاه خوانده ایم به اندازه سر سوزنی اعتبار ندارد . من بعنوان یک مسلمان نمیتوانم با اطمینان بگویم معاویه مسلمان نبود ، حتی به اختلاف بین علی و معاویه هم مطمئن نیستم . تاریخ اسلامی که امروزه مورد استناد است حد اقل یکهزار سال بعد از وقایع صدر اسلام نوشته اند و مطمئن هستم کاملاً هم با غرض و نیت خاص نوشته اند بنابر این خیلی ساده برایتان بگویم که از اسلام فقط قرآن باقی مانده از محمد(ص) برای من قابل قبول است و بس . مابقی را ابزار انحراف ، سوء استفاده ، تفرقه و دشمنی بی اساس و تحجر میدانم . با این وصف اگر مبنا را بر همان تواریخی بگداریم که شما از آن جنگ صفین را انتخاب کرده اید ، تذکراً عرض میشود که اولاً سپاه علی با نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی قابل قیاس نیست ، ثانیاً علی هم گویا به سپاهیان خود گفته بوده است که قرآن ها را با شمشیر بزنید که این یک حیله است ثالثاً اگر در ایران کسی چنین عملی را انجام دهد نه تنها به جرم قیام علیه نظام محکوم به مرگ است بلکه باتهام اهانت به قرآن و استفاده ابزاری از آن به اعدام مجدد محکوم خواهد شد بنابر این از شما خواهش میکنم منبعد از این نسخه ها برای کسی نپیچید که در هیچ داروخانه ای یافت می نشود . براستی که از دور دستی بر آتش دارید و «طرح پیشنهادی " شما خیلی هم خرج دارد و لیکن چون از معرکه دور تشریف دارید خیلی راحت میفرمایید :لنگش کن .

در نهایت امیدوارم کمی با واقعیات آشنا شده باشید و لازم نباشد به «مقدسات" و «خود"و «ناموس" ما و ... توهین بفرمایید ، خصوصاً که توهین اولاً نشانه ضعف منطق و ثانیاً نشانه ضعف شخصیتی انسان است و انشاءاله شما از این نوع شخصیت بدور هستید .

Masoud p

اسلامگرائي ميکشد؟

اسلام گرایان انحصار طلب !

چرا شما اعتقاد دارید که هیچکس نباید دین و مذهب مردم را نقد کند؟ آن هم نقدی که بر پایه استدلال است ونه شعار و توهین. مگر کاریکه همه پیامبران ادعایی مانند عیسا و محمد میکردند، چه بود؟ آیا آنها هم اعتقادات و دین و ایمان مردم زمان و جامعه خود را نقد نمیکردند؟ آیا عیسا اعتقادات و کردار یهودیان را نقد نمیکرد؟ آیا محمد اعتقادات و دین

بت پرستان مکه را نقد و رد نمیکرد؟

چرا دینکاران و دینداران حق دارند که با انتشار میلیونها کتاب و مجله و مقاله مذهبی، میلیونها ساعت پخش برنامه های مذهبی در عبادتگاه ها ، و در زمان ما از طریق رادیو و تلویزیون ،به تبلیغ اندیشه های خود بپردازند ولی مخالفین با انتشار حتا

یک کتاب و ایراد چند سخنرانی باید مورد مواخذه و تهدید و قتل قرار گیرند؟

به گمان من نقد منطقی مذهب و همه هنجارها ی اعتقادی و رفتاری ما ایرانیان، مهمترین وظیفه همه روشنفکران متعهد

است که باید عمومیت یابد تا که عنصر شک و تردید، به همه چیزرا، در مردم پدید آورده و تقویت کند.

همه گرفتاریهای ما ریشه فرهنگی دارد. فرهنگ خود را در همه جزئیات ، باید نقد کرد و تابو ها را باید شکست.

سام قندچي

اسلامگرائي ميکشد؟

دوست عزيز اقاي مزدک،

ببينيد بين مسلمان و اسلام تفاوت هست. ولي همه مسلمانان اسلامگرا نيستند هرچند رسماً من هم آرزو داشتم که قوانين جنايت بار اسلامي مثل قتل مرتد و قطع دست و پا و سنگسار را رد کنند. من يادم ميايد مادر مرحوم خودم که اوائل دولت رضا شاه به مدرسه رفته بود و فقط شش کلاس درس خوانده بود و سياسي هم نبود و نه هوادار شاه بود و نه مخالف وقتي در خيابانها تظاهرات به نفع خميني بود به من ميگفت که شما نميدانيد طرفداري از انقلاب يعني اين اسلامي ها ميايند سر کار و دست قطع ميکنند و سنگسار ميکنند و تلويزيون را ميکنند آخوندي. مادر من همه زندگي اش نماز و روزه اش ترک نميشد و هميشه هم چادري بود با اينکه زمان رضا شاهبي چادر به مدرسه رفته بود. خواهرش هم يکي حزب اللهي بود و يکي توده اي و با هردو مخالف بود. خب اين يک مسلمان که حتي از ما روشنفکران هم درست تر وضعيت را ميديد.

ardeshir-20

سلا م كيا نوش جان٠

آ قا باز هم به شما يك تشكر ديگر بدهكار شدم و اين بار بده كاريم بابت چيست؟ اين بار از اينجهت به شما تشكرى بدهكارم بخاطر درسى كه از بخش اطهار نطر ها آموختم چرا كه بسيارى در اين قسمت بيشتر اظهار نظر به نوشته اى را با توهين و فحاشى و حتك حرمت يكى مدانند و عمل ميكنند٠ از ايجا بود كه پاد گرفتم اگر بحثى را جالب و آموزنده دانستم و يا با موضوع مطرح شده هم راى هستم بقول شما كامنتى همراه با سپاس بنويسم در غير اين حالت وقتى مطلبى كه به هر دليلى غير دقيق و يا با آن نوشته توافق ندارم فقط پيش خودم مى گويم كه اين آقا يا اون خانم به نظرم اشتباه ميكند و ديگه هم چون من فكر مى كنم كسى اشتباه مى كند به خودم اجزه نمي دهم فحاشى كنم٠ به همين خاطر كسى را كه مثلا مسلمان است يا نيست احترام و يا بى احترامى نمكنم چون از برخورد درصد بسيار بالائي از نويسنده گان اين بخش از سايت ياد گرفتم تا مانند آنها برخورد نكنم است كه به شما تشكر بده كار شدم٠شاد باش

سام قندچي

اطلاعيه درباره سايت آينده نگر

نه آقاي آرمان 2000 يا هر کسي که هستيد من به ايميل شما علاقه اي ندارم. شما با وزارت اطلاعات تماس بگيريد که مزدتان را دريافت کنيد. من اگر به چيزهائي که نوشتيد جواب داده بودم که چه کساني دو سه سال اخير بدون مشکل قانوني به ايران رفته اند کمک بيشتر به وزارت اطلاعات بود بعد از درفشاني هاي شما. بله وقاحت هم حدي دارد. ولي التبه درفشاني هاي شما همان کارهائي اشت که سالها امثال شما در اينطرف و آنظرف درگوشي ميکنيد. اتفاقاً خوب است که مردم قضاوت کنند. درباره احبار روز و ايران امروز هم که گفتيد آنه را هم مردم در اينجا تجربه خود را دارند. به هر حال من هم ديگر حرفي با مشا ندارم.

ضمناً آقاي آرمان 2000 و بقيه دوستانتان،

به آن يکي مأمور ديگر امنيتي که در يکي از ليست هاي من داريد و چند بار فرموده اند که اخرين خبري که من ارسال کردم چه بود بدون آنکه خود اين آقايان حوصله دريافت صدها ايميل را داشته باشند بگوئيد که آن آقا که قبل از تشکيل رژيمي از سوي جمع شما، من را مثل جنابعالي دنبال ميکند که در تظاهرات بوده ام يا نه يا کي به ايران سفر کرده ام که شما نوشتيد خوب ميدانيد، بله بگوئيد که به شغل شريف خود در ليست من بدون معرفي خود ادامه دهد و آخر سر هم خود را آرمان 5000 معرفي کند و مثل بسياري همقطاران ايشان از وزارت اطلاعات هم سالها همينگونه در ليست ها فعالند به شغل "شريف" خود ادامه دهد و ... همه اين ها هم ما را از کار باز نداشته است.

خانم مهين،

خير من دروغ نگفتم. شماره هاي سالهاي اول که خط مشي و نام دو مدير بنياد آينده نگري در آنها درج بوده است ديگر در اينترنت نيستند. البته من دليل عدم وجود آن ها را آقاي مولا نميدانم چون سيستم عوش شده . ميرور هاي قديمي swipnet.se غير از شماره اول ديگر پاک شده اند.

ولي اگر آقاي مولا ميخواست آن آرشيوهاي قبلي را در سايت تازه حفط کند ميتوانست.

بحث من شخصي نبود. بحث من روشن اين بود که سايت آينده نگر از ابتدا داراي خط مشي روشن بود و تدوين آن را هم خود من کرده بودم و مديران آن هم روشن بودند. ولي بعد از تصاحب آن توسط آقاي مولا ديگر هنوز که هنوز است خط مشي بنياد آينده نگري معلوم نيست.

آنها هم که از درج مقالات من تا زمان معيني حرف ميزنند مثل اين است که کسي خانه شما را بردارد و حتي ننويسد قبلاً صاحب اين خانه که بوده است و کي آن را شساخته است و بعد بگويد که هي مات يک روز هم شما را مهمان کرديم

به هر حال من هم ديگر اين بحث ها را ادامه نخواهم داد.

آقاي محمد اميني با نام آرمان 2000،

يادتان رفت آدرس خانه من را هم اعلام کنيد. خوب است که اينترنت براي شما امکان بوجود آوردن اسم مستعار راحت را ساخت تا نشان دهيد که با درگوشي حرف زدن هايتان چگونه با زندگي آدم ها بازي کرده ايد. صدها نفري را مه با اتهام هاي درگوشي مشکوک و امثالهم طي سالها زندگي شان را نابود کرديد. شما نه مسأله تان آينده نگري است نه آمريکا نه تماميست ارضي ايران نه مردم ايران همانطور که در گذشته هم مسأله تان نه کمونيسم بود نه کارگر و دهقان. مسأله شما رهبر ر رئيس بودن است و حالا که دوباره ياد جنبش افتاده ايد مسأله تان رهبر جنش بودن است دنبال رياست هستيد به هر قيمت. من کجا نوشتم آقاي مولا در اداره پست سؤئد کار ميکرد که آن را بهانه کرديد تا حرف هاي خصوصي نوشتنتان را توجيه کنيد. آن يک مسأله خصوصي است. آنچه من نوشتم پاي] گذاري يک سايـ *عمومي* بود که شما هم در آن نقشي نداشته ايأ و ميخواهيد از مسأله سؤو اتفاده کنيد. شما خيلي در ظاهر مؤدب هستيد ولي در واقعيت همان چيزي است که در اينجا نشان داديد. بله بازي کردن با زندگي ديگران براي رسيدن به هدف خود.

آرمان 2000

iraniarman2000@yayoo.com

اطلاعيه درباره سايت آينده نگر

آقای قندچی گرامی:

چرا اتهام می زنید؟ من البته آقای محمد امینی را می شناسم و به ایشان ارادت خاصی دارم. اما من آدمی دیگرم و حق دارم که به نام خودم به کار شما ایراد بگیرم. هر خرده حسابی با ایشان دارید به خودتان مربوط است. اما خواهش می کنم تهمت نزنید که من نام دروغی ایشان هستم. من ایمیلم را ضمیمه کرده ام. کاری که بسیاری دیگران نمی کنند. اگر مایل بودید به من ایمیل کنید و شماره تلفنتان را بدهید تا به شما زنگ بزنم و ببینید که من اقای امینی نیستم. بیش از این نیز در باره شما نخواهم نوشت. موفق باشید.

محمد گودرزی

اطلاعيه درباره سايت آينده نگر

آقای قندچی سلام

چرا شما نمیتوانید بفهمید که صاحب امتیاز سایت " ایران امروز" آقای قنبری " اخبار روز" آقای ف تابان "ایران گلوبال" آقای کیانوش توکلی و " قندچی" آقای سام قندچی "ایرانسکوپ " سام قندچی وبلاخره

" آینده نگر" آقای حسین مولا هستند .

بنابراین این افراد با فکر واندیشه خود کار میکنند . مقاله ای که نمیخواهند در سایت خود به چاپ رسانند

آنرا چاپ نه میکنند . این را میگویند " حق فرد"

شما اگر باور به این دارید که " سایت آینده نگر" اشکال تئوریک و سیاسی در حوضه آینده نگری دارد بفرمائید

بنویسید و در " ایران گلوبال" که هیچ کس را سانسور نمیکند منتشر کنید .

به این باور بیاورید که زمان این گونه کار ها بسر رسیده است .

بااحترام محمد گودرزی

کریم

حق ندارید به مسلمان توهین کنید !

من آی پی ساولان را دنبال کردم، آنچه در زیر می آید، از شیعه نیوز، یکی از سایتهایی است که او به آن سر میزند و منبع "علمی" او برای اثبات اسلام است. مثلا این یکی از بحثهای علمی در این سایت، و نظیر همان گونه "استدلال تراشی" است که پوپیراها و ساولان ها به آن توسل می جویند ؛

چگونه یک حدیث، اینشتین را شگفت‌زده کرد؟

هیچ جا در هیچ مذهبی چنین احادیث پر مغزی یافت نمی‌شود و تنها این مذهب شیعه است که احادیث پیشوایان آن نظریه ی پیچیده «نسبیت" را ارائه داده ولی اکثر دانشمندان آن را نفهمیده‌اند.

«آلبرت اینشتین" فیزیکدان بزرگ معاصر، در آخرین رساله‌ علمی خود با عنوان «دی ارکلارونگ Die Erklarung" (به معنای بیانیه) که در سال 1954 در آمریکا و به زبان آلمانی نوشت، اسلام را بر تمامی ادیان جهان ترجیح داده و آن را کامل‌ترین ومعقول‌ترین دین دانسته است... ادامه این بحث "علمی تاریخی مستند" را در آدرس زیر بجویید؛

http://www.shia-news.com/ShowNews.asp?Code=86100304

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید