رفتن به محتوای اصلی

حق ندارید به مسلمان توهین کنید!

حق ندارید به مسلمان توهین کنید!

رامین

رابطه چکمه خواهران با تورم و بیکاری

جناب مزدک، حالت خوبه قربان؟ از یک طرف حضرت علی علیه السلام را به خشک مغزی متهم می کنی و از یک طرف به مسلمانان ایرانی امروز می گویی که برای مبارزه با رژیم قرآن بر سر نیزه کنند؟ و رژیم جرات ندارد که در مقابل این عمل بایستد؟ حضرت آقا... تو نه آخوند را میشناسی و نه روانشناسی مردم صدر اسلام و ایرانی امروز را! آن مسلمان سرباز علی در آن روز در جنگ صفین، خشک مغز بود اما اعتقادی سخت همراه با تعصب مرسوم در بادیه عرب هم داشت. ایرانی امروز همچه خری نیست!! از طرف دیگر، قرآن برای حکومت چیان آن روزگار ارزش داشت نه حکومتگران جمهوری اسلامی. اینها حاضرند برای حفظ بیضه اسلام شان که چیزی بجز حفظ قدرت برای چپاول مردم و غارت ثروت نیست، اگر لازم باشد آن قرآنها را که مردم در خیابانها بر سر نیزه می کنند برداشته و کون شان را با آن پاک کنند!! کجایی حضرت آقا؟؟ خیلی ساده لوح تشریف دارید جناب.. خیلی!! آخوند اگر قرار بود از این ترفندها بخورد که سی سال سر تو آقایی نمی کرد!

ناصر کرمی

اطلاعيه درباره سايت آينده نگر

خوانندگان سایت ایران گلوبال، با سلام:

من بسیاری از صحبتهای آقای قندچی را در رابطه با چکونگی گردش کار و عملکرد مدیریّت سایتِ: [آینده نگر] تأیید میکنم. حدود 3 تا 4 سال پیش که همکاری خود را با سایت "ایران گلوبال" شروع کردم، همزمان مقالات من از طریق جناب آقای"احمد تقوایی" در این سایت گذاشته میشد. که این نوشته ها هم اکنون در آرشیو این سایت وجود دارند که اگر شما در قسمتِ "جستجو" نام مرا دهید: [ ناصر کرمی] 12 مقاله که [ تحقیقی و تئوریک] هستند از من را در آنجا مشاهده خواهید کرد. بعد از مدّتی با اختلال در گذاشتن مقالات در سایت، احتمالأ آخرین مقاله هم دیگر در سایت گذاشته نشد. که من پی گیری نکردم و خبری از مسئولین هم دریافت نشد، در نتیجه رابطه ها باز ماند.

دموکراسی این اجازه را به مسئول هر سایت اینترنتی میدهد که نوشته و نویسندگان خود را انتخاب کند که این مرز انتخاب را وسعتِ دیدگاهِ مسئول سایت و با اهدافی که دنبال میکند تعیین میکند، از سویی دیگر، فرهنگ اجتماعی و اصول دموکراسی هم حکم میکند که اگر مسئول سایتی از گذاشتن نوشته ای در سایت خودداری و یا مایل به ادامهء همکاری با نویسنده ای نباشد، دلایل خود را بیان دارد و یا حداقل اطلاع دهد

علّت عدم همکاری سایت آینده نگر با من چه میتواند باشد ؟؟: 1- رقابت بین دو سایت آینده نگر: [ایران گلوبال و آینده نگر] این دو سایت که مکمل یکدیگرند !! پس چرا رقابت ؟

2- شاید کمک مالی کم کرده بودم !! که امری پیش پا افتاده می باشد و در حدّ توان قابل حلّ بود، بنا براین از آنجا که من نمیدانم علّت عدم همکاری چه بوده است، آنرا به حساب تغییر دیدگاه و با کنار گذاشتن امر سیاسی این سایت و تبدیل شدن آن به سایت [دانستنیها] و با جدی نگرفتن مسئولیّت نام " آینده نگر" که بر خود گذاشته اند، همچنین سانسور آنها میگذارم،

امروز میشود از ماهنانه های مختلف علمی مطالب پیچیده و مدرن، و آخرین دست آوردهای تکنولوژی و نظرات اندیشمندانِ نظریه پرداز بر جسته و پیشتاز را برداشت و ترجمه کرد و همراه با عکسهایی فضایی در سایتی بنام آینده نگر گذاشت، ولی آن چیزی که مشکل هست و نیاز اساسی فرهنگِ ماست، تربیّت و رفتار دموکراتیک با فرهنگ اجتماعی مسئولیّت پذیر و پرداختن به مسائل ضرورتِ جامعهء امروز میباشد. که متأسفانه اغلب مسئولین سایت های ایرانی به این فاکتورها توجهی ندارند.

هر سایت اینترنتی و هر فردِ مدعی سیاسی ایرانی در هر شاخه ای که فعالیّت داشته باشد اگر امروز خود را با مشکلات بنیادی و روزمرهء جامعهء ایران مشغول نکند و در حلّ آنها نکوشد، مسلمأ برنامه و کنسبت درستی برای آینده کشور هم نمیتواند داشته باشد.

شهلا سپانلو

اطلاعيه درباره سايت آينده نگر

اقای آرمان لطفا بر افروخته نشوید!!! موضوعی که اقای سام قندچی طرح کرده اند یک موضوع عمومی است یعنی سانسور در سایت های اینترنتی سکولار که با پسوند دمکرات خود را مزین نموده اند.

و اینکه آیا مسئولین چنین سایت هایی می توانند سر خود قانون درست کنند؟مگرمی شود ؛ هر کسی معیار شخصی را جایگزین پرنیسیب دمکراسی خواهی نمود یعنی اینکه مسئول سایتی با یکی در می افتد فورا او را در لیست سیاه قرار می دهد بطور مثال سالها مقالات سام قندچی در سایت اینده نگر چاپ می شد به چه دلیل دیگر مقالاتی از ایشان چاپ نمی شود؟

شما ظاهرا به نمایندگی از انجمن اینده و سایت اینده نگر را به عهده گرفته اید باید تا اخر خط بیائید ....

_به دلیل اینکه از یک خانواده بهایی هستم نمی توانم به ایران سفر کنم وگرنه مثل 98% ایرانی ها ازادنه به کشوری که در ان متولد شده رفت و آمد می کردم همانطور یکی از اعضای اصلی انجمن اینده به ایران رفت و آمد می کنند

_ چرا مقاله ای که سام قندچی در دفاع از بهایی ها نوشته در سایت اینده نگر چاپ نشد|؟ چرا اخبار مربوط به همجنسگریان ایرانی در سایت های ایران امروز و اینده نگر ودیگر سایت ها... سانسور می شود؟ چرا نقد مقالاتی که دراین سایت ها چاپ می شود ؛ حاضر نیستید چاپ کنید ؟چه پاسخی برای اقای ناصر کرمی که به شما کمک مالی هم کرده بود دارید آیا ناصر کرمی هم به ایران سفر می کرد

نکته بین

اطلاعيه درباره سايت آينده نگر

نوشته آقای قندچی:

"در بعد از 18 تير دانشجوياني بخاطر نمايش امام زمان در معرض قتل به دست رئيس پليس تهران بودند که علناً تيمسار نقدي در مطبوعات آن زمان اعلام کرد. من به عنوان يک آينده نگر در مطبوعات انگليسي و گروه هاي خبري با آن مقابله کردم و از سوي مأمورين رژيم که در سالهاي پيش از 11 سپتامبر راحت در خارج همه فعالين را هدف ميگرفتند، خود و خانوده ام با تهديدهاي متعدد مرگ روبرو شديم و حتي به خانه ام اين مأمورين تلفن ميزدند و تهديد ميکردند."

----------

نوشته آقای آرمان :

سرکارخانم شهلا سپانلو و دیگر کسانی که در پشت این نام هستند:

(ادامه)

حرف آخر اینکه من هر دوسه مقاله یکبار از قلم ایشان خوانده ام که اراذل و اوباش جمهوری اسلامی در پی آسیب رساندن به ایشان اند و ایشان زندگی خودشان را هم در راه آزادی فدا کرده اند. از این جهت خوشحالم که ماموران احمق جمهوری اسلامی در سفری که ایشان دو سه سال پیش به ایران کردند متوجه این وجود ذیقیمت نشدند و جنابشان با تردستی به ایران رفتند و بی گزند باز گشتند. خداسایه ایشان را از سر ما کم نکند.

ساوالان

قاتلا ن واقعی بی نظیر بوتو کیستند؟

آقای مزدک

شما محق هستید مسلمان، مسیحی ، بودایی و ... باشید و یا اصلاً لامذهب تمام عیار . اما حق ندارید به مسلمان توهین کنید . از یک طرف بخاطر ایران و ملت ایران سینه چاک می کنید و از سوی دیگر همان ملت ایران را که حد اقل 98 درصد آنان مسلمان هستند با عناوین زشتی مانند اراذل و اوباش توصیف می کنید . آقای محترم نمیدانم انگیزه شما از حضور در این سایت چیست و معمولاً در پای هر مقاله ای اسم شما بعنوان کامنت گذار وجود دارد و کمتر مورد پیش می آید که در آنها مسلمانان را اراذل و اوباش خطاب نکنید . این حضور مستمر و یکنواختی اظهار نظر ( در باره مسلمانان) ، شبهه ماموربودن حضرتعالی را بشدت تقویت می کند . بنده بعنوان یک مسلمان و ایرانی ترک ، از شما میخواهم دست از این کار بردارید ، در غیر اینصورت از پاسخ های متناسب با متن نوشته خود گله مند نباشید .

مزدک

تیتر مقاله

جناب ساوالان بنده برای کامنتهام از خود اسلام فاکت میآورم و مثل شما اراجیف تحویل نمیدهم.اگر میدانی آنچه به اسلام نسبت میدهم افترا یا دروغ است لطفا باسند و مدرک ثابت کن.الله و اسلام و قران و مسیحیت...ملک خصوصی و میراث پدری کسی نیستند که بتوانند مردم را از انتقاد و ناسزا و یا هرچه که فرد میخواهد به آنها بگوید منع و یا مجبور کنند.مگر الله ادعا نمیکند که تمام آدم و عالم و هستی را آفریده؟پس من بنده الله دلم میخواهد هرچه که میخواهم به اسلام ومحمد و قرآن بگویم.مگر شما مسلمانان بخود اجازه تعرض و تجاوز به حقوق دیگران را نمیدهید؟من که بحقوق کسی تجاوز نکردم.در ضمن بنده در مورد فاطمه سؤال کردم که آیا دختر محمد هست یا نیست ولی نه تو و هیچ مسلمان دیگر جوابی نداد.بجز چند نفر شهرنوی که همه را من حواله فاطمه و زینب و محمد کردم.

سوداگری نمیکنند و جامه ابرار نپوشند و لقمه ادرار نفروشند.دست تمام مسلمانان بهر خونی که بنام اسلام ریخته شود آلوده است چون آنها چه باسکوت خود وچه باعمل خود مهرتایید براین جنایات میزنند.همانطوری که هیچ تحلیلی از وقایع در ایران و خاور میانه نمیتواند بدون در نظر گرفتن نقش آمریکا و غرب درست باشد هیچ برخورد حامیان اسلام رانمیتوان بدون برگشتن به قرآن و سنت محمد و تاریخ اسلام تجزیه و تحلیل نمود.واتفاقا طریقه مبارزه با آنها نیز از همین کانالها میگذرد.

شما غیر مسلمانان را متهم به بی احترامی به اسلام و مقدسات خود میکنید ولی در برابر این همه خونریزی و جنایاتیکه بنام اسلام میشودیامهر تایید میزنید و یا سکوت نموده وبا این عمل زشت وغیره انسانی (هم تایید و هم سکوت که خود نشانه تایید است)بر تنفر مردم از خود و اسلام می افزایید.با این کار تک تک مسلمانان در این جنایتها شریکند و باید خود چاره ای بیندیشند.این ارازل و اوباش مسلمان را جز شما کس دیگری نمیتواند با مبارزه ای صلح امیز از قدرت براند.نقش نیروهای غیر مسلمان میتواند بعنوان کسانیکه طرفدار صلح و دوستی هستند مؤثر واقع شود.شما در تاریخ اسلام نمونه هایی از این خشک مغزی و تعصبات کور را دارید.برای نمونه نگاه کنید به حکومت علی و نبرد صفین بین معاویه و علی!مشکل امروز ما با اسلامیان حاکم درست از همین زاویه حل خواهد شد و مسلمانانیکه در این راه پیشگام شوند بزرگترین خدمت را باسلام و مسلمین و تمام ایرانیان و سابر مردم جهان خواهند کرد.

چرا جنگ صفین؟...

در این جنگ علی انسانی معتقد و خشک مغز با مقدسینی که جز به خون و خونریزی درراه الله فکر نمیکردند و به چیزی جز پیروزی و نابودی ویا تسلیم کامل دشمن نمی اندیشیدند(مقایسه کنید با حزب الله و ...) و با مشاوری متعصب وبقول شیعیان ساده لو بنام ابوموسی اشعری!

در طرف دیگر معاویه انسانی زیرک و خردگراپسر ابوسفیان که در حقیقت جز بازور و استفاده از اسلام اعتقادی به اسلام نداشت.مشاوری زیرک وکاردان و سیاستمداری ورزیده بنام عمرو عاص....دارد.

نبردی سخت و سهمگین و امید پیروزی علی تقربیا صد در صد و معاویه را چاره ای باید!اینجاست که راه اصولی مبارزه با خشک مغزان را نه از طریق سلاح که بابر سر نیزه کردن قرآنها می یابند و نتیجه اش را نیز خود بهتر از هر کس دانید.

حال سخن من نا مسلمان با شما مسلمانان!

چنانچه شما درد دین خود دارید برای نجاتش و نجات خود و آینده فرزانتان قرآنها را بر نیزه کنید و مسالمت آمیز در خیابانای ایران بچرخید و تنفر خود را از اینهمه جنایت و کشت و کشتار به دنیا نسان دهید.

با این کار شما :

1.حکومت دوراه بیشتر ندارد یا باید شمارا سرکوب کند که گور خود را کنده است و کافیست که یک برگ فرآن در خیابانی بیفتد و تمام رشته های رژیم پنبه شود.زیرا علی نتوانست این کار بکند اینها که دیگر کسی نیستند ویامجبور بعقب نشینی مسالمت آمیز خواهد شد که درآن صورت هم شما وهم مردم ایران از دست این ارازل و اوباش نجات یافته ایم و برادرانه و دوستانه در کنار هم و در صلح و دوستی زندگی کرده و جامعه ای نوین میسازیم.و شما بعنوان انسانهای صلح دوست نه تروریست شناخته خواهید شد...

بنابراین شما نمیتوانید از زیر بار این مسؤلیت شانه خالی کرده و هم از تبره بخورید و هم از آخور!هم خدا و هم خرما نمیشود.یا باید در عمل ثابت کنید که با این ارزل و اوباش نیستید و یا بما حق بدهید که بمقدسات و خود شما و ناموس و هرچه که میحواهیم توهین کنینم.چرا مشکل شما را ما باید حل کنینم؟این طرح پیشنهادی من خرجی ندارد و بآسانی در تمام مناطق ایران قابا اجراست .این همان انقلاب مخملی ایرانیست و نتیجه اش صد در صد مثبت و هم نجات دین و آبروی شما و هم نجات مملکت را در پی دارد!

شهلا سپانلو

اطلاعيه درباره سايت آينده نگر

جناب آرمان

شرکت در تظاهرات فلان کس چه ربطی به انتقاد مشخص سام قندچی به سایت آینده نگر دارد!!!! نقض حقوق بشر فقط به یک زندانی سزشناس ختم نمی شود بطور مشخص سام قندچی موارد زیر را نام برد:

"اين همه سال يک کلمه ضد قانون کشتن مرتد يا قانون ضد بهائي يا قانون قصاص يا قانون سنگسار يا قانون پرت کردن همجنس گرايان از سخره و امثالهم ننويسيد"

و بعلاوه سایت آینده نگر مطالب نشریات داخل کشور را بدون ذکر منبع آن انتشار می دهد آیا همین عدم ذکر منبع ؛ موضوع نقض حقوق مولف نیست؟!!

ایا شما پاسخی دارید بفرمائید بگوئید که سایت آینده نگر از حقوق یک بهایی ؛ یک همجنس گرا دفاع کرده باشدو.....

خانم یا اقای مهین :

_سام قندچی چند انتقاد را به سایت اینده نگر را وارد نمود ه اند ؛ اولا این سایت توجه ای به همه موارد نقص حقوق بشری ندارد بطور مثال :

"کلمه ضد قانون کشتن مرتد يا قانون ضد بهائي يا قانون قصاص يا قانون سنگسار يا قانون پرت کردن همجنس گرايان از سخره و امثالهم..."

و دچار خودسانسوری می باشد!

_ به دلیل طرفداری سام قندچی از فدارلیسم او را از سایت آینده نگر حذف کردند

_ با اینکه اقای قندچی در ایجاد سایت اینده نگر نقش داشته است ولی به دلیل اینکه مقالات خود را به ایران گلوبال می داده است از درج نوشته هایش در سایت خودداری نموده اند

لطف نمائید به انتقاد های آقای سام قندچی پاسخ دهید

با احترام

آرمان 2000

اطلاعيه درباره سايت آينده نگر

سرکارخانم شهلا سپانلو و دیگر کسانی که در پشت این نام هستند:

برای روشن کردن می گویم که اگر جداً در جستجوی حقیقت هستید و بخشی از این جنجال برنامه ریزی شده علیه سایت آینده نگر نیستید بروید و ببیند که سایت آینده نگر سال ها پیش ازاین که آقای قندچی وشما کشف کنید که مبارزه برای حقوق اقلیت هایی مانند بهاییان در ایران اهمیت دارد در باره این حقوق و تبعیض در ایران نوشته است. سال ها پیش از این که تبعیض در فرهنگ سیاسی ایران بکار برده شود، همین سایت و اعضای انجمن آینده در این باره نوشتند و سمینارها گذاشتند. هشتاد مقاله وهشتصد خبر درباره حقوق بشر و تبعیض در سایت آینده نگر است و شما بی شرمانه می پرسید که آیا این سایت نسبت به آن چه در ایران می گذرد بی تفاوت است؟ آخر دروغ گویی و شایعه پراکنی هم حدی دارد.

اگرنگران حقوق بهاییان درایران هستید اول به نوشته آقای قندچی درباره بهاییان که در همین سایت شما چاپ شد و عنوانش "سخنی با دوستان بهایی" بود نگاه کنید که بهاییان را یک دسته سیاسی خواند و همان پس خورده های مبلغان شیعه را درباره آنها تکرار کرد. همین آقا سال گذشته بحث انحرافی و بی ربطی را در فحاشی به گروهی از بهاییان راه انداخت و در جواب به یک بهایی از مقاله اش نوشت که "امثال شما با حساب های بانکی تان به اسم بهائیان ایران از جامعه بهایی بین الملی پول گرفتید... شما عین جمهوری اسلامی و اسلامگرایان هستید". حالا این آقا شده مدافع حقوق بهاییان و شما زیر منبرش صلوات میفرستید!

آقای قندچی بارها مدعی شده که گویا سایت آینده نگر اورا به دلیل طرفداری از فدرالیسم سانسور کرده است. البته این دانشمند شما قبلا سایت ایران امروز و اخبار روز را هم متهم به سانسور کرده بود. به شما قول می دهم که همین ماه های آینده شما را هم متهم با سانسور خواهد کرد! من رفتم و مقالات ایشان را در سایت آینده نگر نگاه کردم. یکی از این مقالات ایشان در این سایت این مقاله است: "ازحدکا (حزب دموکرات کردستان ایران) نقد نکنیم تا که فدرالیسم را رد کنیم". این مقاله هنوز در این سایت است و با این همه با وقاحت ادعا می کنند که به دلیل دفاع از فدرالیسم اورا سانسور کرده اند. من نمی دانم اما تعجب نخواهم کرد اگر دریابم که رد مقالات ایشان درآن سایت به همان دلیلی بوده که سایت های دیگر هم از درج نوشته های اهانت آمیز ایشان طفره می روند. آخر سایت اینترنتی که کافه لاله زار نیست که هر مستی هرچه از دهنش درمی آید بگوید و عده ای مست تر از او برایش دست بزنند.

این مراد شما که گویا پیغمبر آینده نگری در ایران است در مقاله بلند و بالایی به نام "کومله و کردستان" این حزب را یکی از آینده نگرترین احزاب سیاسی ایران خواند و نوشت که برای دستیابی به یک جمهوری آینده نگر و فدرال "حزب کومله می تواند نقش مهمی برای کمک به موفقیت این راه حل دموکراتیک ایران انجام دهد"! بروید و آن مقاله را بخوانید و اگر هم چنان ایشان را بانی آینده نگری دانستید که حرفی نیست.

حرف آخر اینکه من هر دوسه مقاله یکبار از قلم ایشان خوانده ام که اراذل و اوباش جمهوری اسلامی در پی آسیب رساندن به ایشان اند و ایشان زندگی خودشان را هم در راه آزادی فدا کرده اند. از این جهت خوشحالم که ماموران احمق جمهوری اسلامی در سفری که ایشان دو سه سال پیش به ایران کردند متوجه این وجود ذیقیمت نشدند و جنابشان با تردستی به ایران رفتند و بی گزند باز گشتند. خداسایه ایشان را از سر ما کم نکند.

آخر وقاحت و دروغگویی هم حدی دارد. آقای محترم، بروید به سایت آینده نگر و دریابید که این سایت شاید تنها سایتی است که بخشی بنام "حقوق بشر" دارد و بروید در این بخش و ببینید که چگونه در این باره فعال بوده اند. یادتان هست که وقتی گنجی در زندان و اعتصاب غذا بود این سایت علمدار کمپین پشتیبانی از او و اعتصاب غذایش بود. آقای قندچی، دراین بیست سال گذشته آیا شما در یک تظاهرات هم شرکت کرده اید؟ تا آنجا که من می دانم، دوستان انجمن آینده از برگزارکنندگان اصلی اعتصاب غذای نیویورک و تظاهرات واشنگتن بوده اند. آیا شما در این برنامه ها شرکت داشته اید و یا از ترس بیماری مالیخولیتان که گویا جمهوری اسلامی همه را ول کرده و دنبال شما است در منزل ماندید؟ مدیر آینده نگر را متهم می کنید که برای اداره پست سوئد کار می کند! عجب کار زشتی! تا آنجا که من می دانم امروز برای صدای آمریکا کار می کنید. خوب این هم حتما بخشی از مبارزه شما است! آقا این خودستایی هارا کنار بگذارد و برای دیگران احترام قایل شوید. سایت های اینترنتی شمارا بخاطر نظرهایتان سانسور نکرده اند بلکه بخاطر توهین و فحاشی و اتهام زنی از درج نوشته های تکراری و خودپرستانه تان خود داری می کنند. پیشنهاد من این است که متانت و انسانیت در پیش گیرید. از خدستایی های بیجا جلوگیری کنید. شاید نظر دیگران نسبت به شما برگردد. ضمنا دوست دانشمند، "صخره" با "صاد" است و نه با "سین"!

محمود درویشی

اطلاعيه درباره سايت آينده نگر

جناب اقای آرمان گرامی

اولا ایران زادگاه ما ایرانی ها است و طبق ماده سیزدهم اعلامیه جهانی حقوق بشر حق بدون تردید بشراست این موضوع چه ربطی به انتقادات مشخص سام قندچی از سانسور کردن یا نکردن یک سایت دارد . صحبت بر سرسانسور در جراید اینترنتی است شما می توانید ثابت کنید که در این سایت آینده نگر سانسور وجود ندارد یعنی وقتی مقاله اقای محمد امینی را چاپ می کنید ایا حاضرید دهها مقاله که در رد افکارپان ایرانیستی ایشان بدست صاحب این سایت می رسد را چاپ کنید؟!! لطفا یکی از ان نقد ها را که در این سایت چاپ شده را نشان دهید.

آینده نگری چه ربطی با مواضع تند یک ناسیونالیست دارد!

ماده سيزدهم : ١ـ هر کس حق دارد که در داخل هر کشوری آزادانه عبور و مرور کند و محل اقامت خود را انتخاب نمايد ٢ـ هر کس حق دارد هر کشوری از جمله کشور خود را ترک نموده يا به کشور خود باز گردد

مبارز سابق

ولش کنید ،اون مریضه!

اگر زمان ما بود، از دور سنگ و آجر و هرچه دم دست مان بود بطرف ماشین نیروی انتظامی پرت می کردیم. شاید راه سیاسی که ما رفتیم اشتباه بود اما برای چیزی که تصور می کردیم درست است حتا از زندگی خودمان گذشتیم و با دیو سرشاخ شدیم. اگر ما گمراه بودیم، اما این مردم که امروز گمراه نیستند! اینها میدانند که نباید بگذارند نیروی انتظامی آن دختر را ببرد. اگر اینجا هم به گفته آن مرد "مردم بترسند درگیر شوند"، پس دیگر کجا این مردم میخواهند اندکی مایه بگذارند؟ چنین مردمی لیاقتشان همان است که دخترشان را بجرم پوشیدن چکمه ببرند و فردا به دخترشان توی زندان تجاوز کنند و دخترشان هم خودش را مثل همان دخترک همدانی اعدام کند و اینها بازهم جیک نزنند. آزادی لیاقت میخواهد، شهامت میخواهد، از خود گذشتگی میخواهد. مردمی که این صفات را ندارد بهتر آن است که نق نق زیادی نکنند و سرشان را بیاندازند پایین و نماز شان را بخوانند و صلوات شان را بفرستند اینها را چه به پارتی و مهمانی های آنچنانی گرفتن؟ اینها را چه به نام بردن از آزادی و روزنامه های آزاد؟ اگر دختر دیگری گیر نیروی انتظامی افتاده بود آیا مادر این دختر خودش را جلوی ماشین نیروی انتظامی می انداخت؟ چنین مردمی را همان رژیم لیاقت است و ما بیخود در بیرون ایستاده ایم. حیف لنگش کن که از دهن ما در بیاید. بگذارید توی همان دنیای کریه شان در هم بلولند، یکدیگر را بچاپند، خودفروشی کنند و تعداد جنده هایشان روی هرچه هلند و برزیل است سفید کند و خیال کنند که خیلی مردمان آزاده ای هستند!

محسن کردی

القاعده، اصلی ترین مظنون به قتل بی نظیر بوتو

من شک دارم که کشتن خانم بوتو کار القائده باشد. اگر بپذیریم که مطابق این گزارش بینظیر بوتو در لیست ترورهای القائده بوده باشد، اما تنها نام بینظیر بوتو در آن لیست نبود و در ضمن نمی توانست در آن لیست از اولویت برخوردار باشد. فراموش نباید کرد که آنکه در پاکستان در صدر لیست ترور القائده می تواند قرار داشته باشد آن سری از دولتمردان و در راس آنها پرویز مشرف باید باشد که همکاری نزدیک آنها با آمریکا سبب تارومار شدن القائده و طالبان از افغانستان بود. القائده یک سازمان منظبت است و بدون دلیل و فقط برای خنک کردن دل و یا انتقام گیری آدم نمی کشد بلکه باید ببیند که این ترور چه سودی برایش دارد. حال باید از این گرداب عقب نشست و از بیرون به صحنه پاکستان نظری انداخت که چه کسانی و نیروهایی از ترور بی نظیر بوتو سود می برند؟ ملاحظه می کنیم که القائده در ته لیست قرار خواهد گرفت. مسلما بی نظیر بوتو با روش دمکرات خود چنانچه به نخست وزیری میرسید، امکانات بیشتری برای القائده با استفاده از امکانات دمکراسی فراهم میشد تا وضعیت فعلی و بیشترین ضرر را نیروهای افراطی و ضد هندی و مسلمانان تندرو در ارتش و دستگاه قضایی و اطلاعاتی پاکستان از نخست وزیر شدن بینظیر بوتو می بردند چرا که دست زورگو و پر قدرت شان شان توسط بوتو قیچی میشد و این چیزی نبود که آنها بتوانند تحمل کنند. این ترور مانند ترور قبلی کار وزارت اطلاعات پاکستان و رئیس افراطی آن میتواند باشد و بس. انداختن گناه این ترور به گردن القائده بخشی از نقشه برای انحراف افکار عمومی است. چه بسا گروههایی از هزاران تشکل گمنام القائده که احتمالا شورای مرکزی نامی هم از آن نشنیده از جانب وزارت اطلاعات پاکستان مجری نقشه ای برای به عهده گرفتن مسئولیت ترور بشوند.

راد از اهواز

قاتلا ن واقعی بی نظیر بوتو کیستند؟

قاتلان واقعي بي نظير بوتو حماقت و عقب ماندگي ملت پاكستان است و آمريكا همانطور كه به خوبي فرموديد ، براي بدست آوردن بيشترين سود از اين فرصت استفاده كرده و ميكند و خواهد كرد.وظيفه روشنفكران پاكستاتي چيست ؟

تاثير انتخابات پاكستان بر جنبش ايران چيست ؟ كدام گزينه بيشترين فرصت را به ملت آزداديخواه ايران ميدهد ؟

حکیم

انتخابات و جمهوریخواهان

مشکل نیروهای سیاسی ایران نداشتن هویت مستقل است این مسئله باعث شده مردم بین نیروی اپوزسیون و نیروی جمهوری اسلامی ایران فرقی قائل نشوند، اپوزسیون ایران باید استقلال خود را باز یابد تا در مقابل جمهوری اسلامی مردم بدانند نیروی اپوزسیون همان نیروی چپ و یا راست رژیم نیست بلکه خود اپوزسیونی است با شرایط خود. مسئله ی دیگری که نیروی اپوزسیون درک نمیکند مسئله مقاومت منفی است . ما به عنوان نیروی مسالمت جو باید در مقابل وحشیگری رژیم از خود مقاومت منفی نشان دهیم . امروز مقاومت منفی مردم پسند عدم شرکت در انتخاباتی است که ما حق کاندید شدن نداریم. چگونه است مردم میتوانند در انتخاباتی شرکت کنند که خود حق کاندید شدن ندارند. فرق انتخابات ازبکستان با ایران در کجا است. جمهوری خواهی یعنی این، مقاومت منفی به نیروی اپوزسیون هویت مستقل میبخشد و آنها را در میان توده ی مردم با احترام خواهد کرد. هویت مستقل خونی است در بدن جمهوری خواه تا زمانیکه این خون در ما جاری نباشد به گفته ی آقای خاتمی هر کس که باشیم آبدارچی بیشتر نیستیم و در مقابل توده مردم از اعتبار برخوردار نخواهیم بود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید