رفتن به محتوای اصلی

ایدئولوژی‌های نژادی اکثرا مبتنی بر نژادستیزی‌اند

ایدئولوژی‌های نژادی اکثرا مبتنی بر نژادستیزی‌اند


کیومرث نویدی

جناب بلوچی! من مدعی نیستم راه‌حل‌های مسئله‌ی ملی را یافته‌ام. در بحثی که خواهیم داشت خواهم کوشید به هر آنچه ممکن است پیش آید نگاهی داشته باشم. شاید بهتر بود بنویسیم نگاهی به راه‌حل‌های مسئله‌ی ملی..... و پویای گرامی! من نه قهر کرده‌ام و نه مسئولیتم را وانهاده‌ام. حقیقت این است که تشخیص مرز نژاد ستائی از نژادستیزی گاه ناممکن می‌نماید: ایدئولوژی‌های نژادی اکثرا مبتنی بر نژادستیزی‌اند مثلا وقتی بنیان یک نگرش آنتی‌سمیتیسم باشد مشکل می‌توان از باورمندان انتظار داشت فقط نژاد گو پنداری خود را بستایند و یهودستیزی نکنند. نگاهی که فارس و فارسی را مسئول همه‌ی نابسامانیهای ایران می‌داند،نمی‌تواند فارس‌ستیزی نکند. متاسفانه ساده‌اندیشانی

که تئوری‌های پورپیرار را چراغ راه کرده‌اند دارند به سمت پی‌افکنی یک ایدئولوژی مخرب نژادی پیش می‌روند. بنیاد اندیشه‌ی اینان نه رهائی ایران از چنگال توتالیتاریسم حاکم که نابودی ایران است. به هر رو گمان می‌کنم هم من، هم کیانوش و هم دیگر مدیران سایت نیاز به اندیشیدن در این باره داریم.....

کیانوش توکلی

جناب بلوچ گرامی _ موضوع ملی _ قومی هدفی نبود که سایت ایران گلوبال آن را از روز نخست در دستور کار خود قرار داده باشد در واقع انگیزه و هدف اولیه ما، مبارزه علیه سانسور در فضای مجازی سایت های ایرانی بود... بنابر وجود دمکراسی نسبی در این سایت ؛ ایران گلوبال عملا به کانون مباحث مسایل اتنیکی _ فرهنگی جامعه ایران مبدل شد با این که ما هیج موضعگیری جانب دارنه ای در این زمینه نکرده بودیم با این وجود تعدادی از نویسندگان سایت با این استدلال که ما «پایگاه فکری تجزیه طلبان» شده ایم دیگر باماهمکاری نکردند و برخی هاهم تا آنجا که در قوت شان بود علیه ایران گلوبال جو سازی کردند .

موضوع اساسی این است که سه نظر و یا 3 جناح فکری در مسایل اتنیکی _ فرهنگی وجود دارد ؛ یعنی طرفداران تمامیت ارضی ، طرفداران فدرال در چارچوب کشوری بنام ایران و استقلال طلبان (تجزیه طلبان) که طبیعتا هر فکری امروز صاحب ،سایت ، رادیو و تلویزیون های( خودی) می باشد که هر یک ، علیه آن دوی دیگر «تاخت و تاز» می کند.

البته 2 سال پیش هم برنامه شش ماهه اتاق پال تاکی فرهنگ گفتگو را در اختیار نخبگان این 3 جریان فکری گذاشته بودیم واکنون نیز در باصحبتی که با کیومرث نویدی و مسئولین اتاق فرهنگ گفتگو داشتم قرار شد که ایشان پس از صحبت های خود در پال تاک ( فردا، سه شنبه) در مشورت با مدیریت ایران گلوبال و مسئولین اتاق فرهنگ گفتگو ، کیومرث نویدی به تدوین پرسش های مشخصی کتبی از مجموعه سه طرز تفکر بر آیند و این سئولاات را در اختیار نخبگان آنان قراردهیم تا با پاسخ به پرسش های ما ، شرایط نظری بهتری برای حل مسئله ملی _ قومی ایجاد شود .

آری دوستان گرامی ؛حل مشکلات جامعه اتنیکی _ فرهنگی ایران ، با کمک مجموعه جنبش سیاسی ایرانی قابل حل است در غیر اینصورت جامعه سیاسی ایران بایستی منتظر یک جنگ وحشتناک نژادی در ایران فردا باشد.... ایرانی که در آن قدرت سیاسی به هوا پرتاپ شده باشد.

بلوچ

فکر می کنید کیومرث نویدی کلید این مشکل را پیدا کرده؟ تا زمانیکه روشن فکران فارس همت مبارزه با شوینیسم فارس نداشته باشند همین آش هست و همین کاسه, تا ویرانی کامل, تجربه ثابت کرده ملت بالا دست مسیر را تایین می کند.تا اینجا ملت بالا دست تجزیه را انتخاب کرده, تجزیه زبان, تجزیه اقتصاد و فرهنگ و غیره و فقط یک تجزیه باقی مانده آنهم تجزیه سیاسی و جغرافیایی هست که آن را پایین دستها انتخاب می کنند که حاصل و نتیجه بقیه تجزیه ها هست, این فرمول طبیعت هست هر جه را بکاری همان را درو می کنی نه انتظار چیزی دیگری را داسته باشید.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید