رفتن به محتوای اصلی

نظر سنجی (مسلمانان خواهان سانسورشده اند)

نظر سنجی (مسلمانان خواهان سانسورشده اند)

امروز روزنامه یولند پستن، نتایج یک نظر سنجی در مورد در خواست شهروندان مسلمانان( مهاجرین از هشت کشور مسلمان :یوگسلاوی سابق، ترکیه ، ایران ، عراق ، پاکستان ، مراکش ، سومالی و فلسطن) را نتشار داده است که مورد حیرت برخی از ناظرین سیاسی این کشو شده است!

نظر سنجی توسط موسسه تینک تانگ لیبرال تهیه شده است که در آن از 2792 تن از مهاجرینی که سالها در دانمارک زندگی کرده اند؛ انجام گرفته است .

این نظر سنجی بر اساس 3 گروه اجتماعی تقسیم شده است:

گروه اول ؛مسلمانانی که تابیعت دانمارک داشته اند و سالیان درازی است که در این کشور زندگی می کنند . گروه دوم که بنام مهاجرین از آنان نام برده می شود که حق اقامت دائم در دانمارک را داشته اند و دسته سوم همراهان مهاجرین، مثل خانواده که بعدا به آنان ملحق شده اند.

پرسش شوندگان از دولت دانمارک خواسته اندکه قوانینی برای ممنوعیت انتقاد به دین (کتاب و فیلم) را به تصویب برساند که 50 در صد از دسته دوم و سوم که اکثریت مسلمانان رااین کشور را تشکیل می دهند؛ شامل می شود.آنان آشکارا خواهان سانسور در مطبوعات نوشتاری و دیداری شده اند در این میان تنها 14 در صد از شهروندان اقلیت مسلمان این کشور نیز، چنین در خواستی را از دولت دانمارک داشته اند.

در این نظر سنجی همچنین 14 در صد از دسته دوم و سوم آشکارا خواهان این شده بودند که دانمارک بایستی با قوانین شریعت اسلامی اداره گردد.

شایات ذکر است که آزادی نشر در سپتامبر 1770 در دانمارک به تصویب پادشاه وقت رسیده بود و ازادی بیان ،امروز پس از 238 سال مجددا از سوی مسلمانان این کشور در معرض خطر قرار گرفته است.

گویا قرار است که در کنفرانس کشوهای مسلمان که قرار است در آپریل 2009 برگزار گردد؛ چنین تقاضایی (سانسور در مورد دین) از کشورهای اروپایی خواسته شود.

هفته گذشته دولت نروژ یونیفورم با حجاب اسلامی را در پلیس های زن مسلمان این کشور ازاد اعلام کرده بود ؛ کشور سوئد نیز ، چند سالی است که یو نیفورم های اسلامی را مجاز دانسته است و دانمارک تنها کشوری است که در مقابل این یونیوفورم اسلامی مقاوت کرده است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید