رفتن به محتوای اصلی

کلاهبرداری از شرکتهای سهام عدالت بابت مشارکت در واردات مرسدس بنز! +سند

کلاهبرداری از شرکتهای سهام عدالت بابت مشارکت در واردات مرسدس بنز! +سند

به گزارش صبحانه، طبق قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، ۶ دهک از جامعه در قالب شرکت های تعاونی شهرستانی ساماندهی شده و از ترکیب آن ها شرکت های سرمایه گذاری استانی به صورت شرکت های سهامی تشکیل و بر اساس قانون تجارت فعالیت می کنند.

یکی از بزرگترین این شرکتها، “شرکت سرمایه گذاری استان تهران” است که ترکیب اولیه این شرکت را ۱۳ شرکت تعاونی سهام عدالت شهرستان های استان تهران تشکیل داده بودند و قرار بود با سرمایه به وجود آمده، اقداماتی چون کمک به توزیع متعادل تر ثروت و درآمد و افزایش درآمد اعضا تعاونی های عدالت، ترویج فرهنگ سهامداری در کشور و هدایت پس اندازها به سمت سرمایه گذاری های مولد انجام شود.

اما بررسی گزارش های مالی که حسابرس قانونی این شرکت تهیه کرده است، اقداماتی قابل توجه و عجیب را نشان می دهد که سنخیت زیادی با اهداف فوق ندارد. به عنوان مثال بررسی بخش سرمایه گذاری های کوتاه مدت این شرکت نشان می دهد مجموعه فوق در آبان ماه سال ۹۱ اقدام به سرمایه گذاری با یک شرکت جهت خرید و واردات ۵ دستگاه خودرو بنز اس ۵۰۰ کرده است که قرار بوده ظرف مدت ۴۵ روز، اصل سرمایه شرکت به علاوه ۱۵۰ میلییون تومان بابت سود این واردات به این مجموعه پرداخت شود.

 Image removed.

گزارش بازرس قانونی اضافه کرده است که اما علی رغم انعقاد متمم قرارداد، صرفا مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان از این مبلغ اعطایی، به شرکت پرداخت شده و نسبت به تسویه مابه التفاوت اصل سرمایه به میزان ۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان اقدامی از طرف بدهکار به عمل نیامده و پیگیری های حقوقی نیز به دلیل نامشخص بودن وضعیت وصول مطالبات و عدم دسترسی به طرف قرارداد، نتیجه ای نداشته است!

حال باید پرسید سنخیت سرمایه گذاری در واردات خودروهای بنز با نفس تشکیل و اهداف شکل گیری این شرکت که سهامداران آن از افراد محروم جامعه هستند و بخشی از سرمایه خود را به دست معتمدانی سپرده اند، چیست؟ آیا وثایق و ضمانت های دریافت شده از شرکت واردکننده خودرو کافی بوده؟ مسئولان دولتی و نظارتی، چه اقدامی در برابر این کلاهبرداری از قشر محروم جامعه کرده اند؟

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید