رفتن به محتوای اصلی

شمار تلفات تصادفات نوروزی در ایران تا ۹ فروردین به ۳۰۰ نفر رسید

شمار تلفات تصادفات نوروزی در ایران تا ۹ فروردین به ۳۰۰ نفر رسید

به گزارش خبرگزاری ایسنا، تقی مهری روز دوشنبه، ۹ فروردین، گفت که کشته شدن این «حدود ۳۰۰ نفر»، نتیجه «تخلف بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ راننده» بوده است.

به گفته آقای مهری، در سال ۸۴ حدود ۲۸ هزار نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند که این رقم در پایان سال ۹۳ به ۱۶ هزار و ۸۷۹ نفر رسیده است.

آقای مهری پیش از این نیز خبر داده بود که از ۲۵ اسفند ۹۴ تا ششم فروردین امسال، ۲۳۰ نفر در تصادفات رانندگی کشته شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ده درصد کاهش یافته است.

رییس پلیس راهور نیروی انتظامی پیش از آن نیز با اشاره به نتایج یک پژوهش مشترک که با همکاری پلیس و دانشگاه شهید بهشتی در سال ۹۲ انجام شده است، گفته بود که هفت درصد درآمد تولید ناخالص ملی ایران در تصادف‌ها از بین می‌رود.

مسعود حبیبی، رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران، نیز گفته بود که در اثر تصادفات جاده‌ای روزانه صد نفر به تعداد معلولان سراسر کشور اضافه می‌شود.

از روز ۲۰ اسفند۹۴ کمپینی با عنوان «نه به تصادفات جاده‌ای» با هدف کاهش تلفات جاده‌ای و با حضور تعدادی از مقام‌های رسمی ایران کار خود را آغاز کرده است.

در روزهای گذشته همچنین گزارش‌هایی درباره سیل و آبگرفتگی و برف و کولاک در برخی از استان‌های ایران منتشر شده است.

در همین حال محمد فلاحی، فرماندار مریوان، از کشته شدن دو عضو یک خانواده به دلیل غرق شدن خودروی آنها در رودخانه پس از وقوع سیل خبر داد.

به گفته آقای فلاحی، اعضای یک خانواده شامگاه یکشنبه با خودرو قصد عبور از رودخانه را داشتند اما به دلیل بالا آمدن سطح آب، این خودرو در رودخانه غرق شد که پدر و دختر خانواده نجات یافتند اما مادر ۲۸ ساله و پسر ۹ ساله این خانواده جان خود را از دست دادند.

داوود رجبی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر البرز، نیز خبر داد که بر اثر ریزش کوه در جاده کرج – چالوس در روز دوشنبه یک نفر مصدوم شده است.

سازمان مدیریت بحران ایران روز یکشنبه درباره احتمال سیل و آبگرفتگی در ۱۷ استان کشور هشدار داده بود.

در این اطلاعیه از استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه ، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، لرستان، البرز، تهران، قزوین، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال وبختیاری، ایلام و خوزستان به عنوان استان‌های در معرض خطرِ نام برده شده است.

در همین حال، مصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، خبر داد که در ۲۴ ساعت گذشته در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، خوزستان و مازندران، برف و کولاک و در استان‌های خوزستان، زنجان، فارس، کردستان و کرمانشاه سیل و آبگرفتگی رخ داده است.

۲۱ اسفند پارسال نیز وقوع سیل در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان، دو کشته و دو مجروح بر جای گذاشت.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
ایسنا

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید