رفتن به محتوای اصلی

در مقابل موج جدید سرکوبهای جمهوری اسلامی به پاخیزیم!
10.09.2019 - 23:30

 

هم میهنان گرامی ,
جمهوری اسلامی فاقد حقانیت و صلاحیت سیاسی و حقوقی بوده و هست۔ از اینرو تمام اقدامات آن, نظیر دستگیریها, احکام سنگین و افزایش اعدامها را محکوم می کنیم۔
ما در دفاع از جنبش دادخواهی و حق طلبی مردم و در دفاع از زندانیان سیاسی , مدنی وعقیدتی در ایران , موج جدید سرکوب , دستگیری , شکنجه , احکام سنگین و افزایش اعدامها را محکوم میکنیم .
موج جدید سرکوب حکومتی در حالی صورت میگیرد که جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگر, به لبه پرتگاه سقوط نزدیک شده است .
سرکوبهای کنونی, تداوم سیاست های چهل ساله سرکوب مردم ایران است۔
افزایش سرکوبها حکایت از :
۱- گسترش کمی و کیفی اعتراضات مدومی و رادیکالتر شدن جنبشهای اجتماعی است .
۲- ترس و وحشت حکومت از سقوط کل نظام بدست مردم ایران .
یکی از مشخصه های بارز این دوره از سرکوبها , گستردگی و فراگیر شدن آن میباشد که در بر گیرنده :
فعالین سیاسی و مدنی ( امضاء کنندگان بیانیه های موسوم به چهارده نفره از جمله آقای خواستار , خانم پور فاضل , کمال جعفری یزدی , آقای نوری زاد , نرگس منصوری, محمد مهدوی‌فر , رضا مهرگان , زرتشت احمدی راغب , فاطمه سپهری ,زهرا جمالی و ………………….)
سرکوب فعالین کارگری ( اسماعیل بخشی , سپیده قلیان , علی نجاتی و جعفر عظیم زاده , پروین محمدی , بهنام ابراهیم زاده , نسرین جوادی , اعضاء نشریه گام و ………………………..)
سرکوب فعالین حقوق زنان ( اسرین درکاله , صبا کرد افشاری , یاسمن آریانی، منیره عربشاهی , مژگان کشاورز , مریم محمدی , ندا ناجی , عاطفه رنگریز , اکرم نصیریان و ………….)
سرکوب روزنامه نگآران ( نوشین جعفری , مرضیه امیری و …………………)
سرکوب فعالین دانشجوئی , معلمان , بازنشستگان , حامیان حقوق حیوانات , فعالین شبکه های اجتماعی , زندانیان دو تابعیتی , بهائیان , اقلیتهای قومی , وکلا , خانواده زندانیان و فعالین محیط زیست و ……………
فشارها و محدودیتهای داخل زندانها و محرومیتهای پزشکی زندانیان را نیز باید در راستای موج جدید سرکوبها محسوب کرد .
جمهوری اسلامی همواره با دو ترفند سیاسی , بحران آفرینی و “چرخش” “قهرمانانه” , بمنظور پیشبرد اهداف ضد انسانی خود , سرکوب و دستگیری و اعدام را افزایش داده است .
سیاست سرکوب جامعه بوسیله روسای قبلی قوه قضاییه , هیچ تفاوتی با ریاست جدید آن نداشته و ندارد , بلکه حاکمیت نیاز مبرم دارد تا برای موفقیت در دوره جدید سرکوبها , مهره ها و سیستم جدید و تازه نفسی را بکار بگیرد .
این حکومت در بحرانهای درون حکومتی و بحرانهای منطقه ای و جهانی دست و پا میزند , برای افزایش طول عمر ننگین خود, راهی به جز صدور بحران و جنگ یا سازش با قدرتها و بذل و بخشش سرمایه و منافع ملی , به آنها ندارد .
این حکومت برای ورود به هر کدام از این راه کارها , تنها یک نگرانی دارد , آنهم ترس از افزایش خیزشهای اجتماعی ناشی از نارضایتی شدید مردم سرکوب شده و جان به لب رسیده و گرفتار ایران است .
از نظر کنشگران “همبستگی برای جمهوری ملی دمکراتیک ایران”, عبور از رژیم جمهوری اسلامی, مشروط به همبستگی ملی, همپیمانی دمکراتیک و همگامی همگانی در مبارزات خیابانی می باشد۔
اپوزیسیون آزادیخواه, با انتقال کانون مبارزات به خیابان و گام های عملی برای تشکل و سامانیابی کنشگران سیاسی و اجتماعی, می تواند تدارک تغییر توازن قوا بسود مردم و بستر عینی براندازی حکومت و استقرار جمهوریت, لائیسیته, داد و دمکراسی را فراهم کند۔
جامعه سیاسی و مدنی ایران می تواند یکپارچه و یکصدا در مقابل این موج جدید دستگیریها و سرکوب , احکام سنگین زندان و افزایش اعدامها بایستد و مردم سراسر جهان و جامعه بین المللی و نهادهای حقوق بشری را به استمداد بطلبد .
از اینرو از همگان درخواست میکنیم , فارغ از تفاوتهای سیاسی و عقیدتی , یکپارچه و با همبستگی بی نظیر در این مقطع تاریخی حساس کشورمان , به اشکال مختلف صدای مردم تحت ستم ایران و زندانیان سیاسی , مدنی و عقیدتی باشیم .

همبستگی برای جمهوری ملی دمکراتیک ایران

09,09,2019

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
تریبون ایران

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.