رفتن به محتوای اصلی

سپاه پاسداران: روح‌الله زم را دستگیر کردیم
14.10.2019 - 15:17

روابط عمومی کل سپاه پاسداران روز دوشنبه ۲۲ مهر (۱۴ اکتبر) در بیانیه‌ای ادعا کرد روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی "آمدنیوز" را بازداشت کرده است. در این بیانیه ادعا شده روح‌الله زم با "عملیات حرفه‌ای، هوشمندانه و چندوجهی با به کارگیری روش‌های نوین اطلاعاتی و شگردهای ابتکاری" به داخل کشور هدایت و بازداشت شده است.

بخشی از بیانیه روابط عمومی سپاه در کانال تلگرامی "آمدنیوز" نیز منتشر شده است. زم یا دیگر گردانندگان کانال "صدای مردم" (آمدنیوز) هنوز واکنشی به بیانیه سپاه نشان نداده‌اند.  بیانیه سپاه درباره "بازداشت" روح‌الله زم در همه خبرگزاری‌ها و رسانه‌های جمهوری اسلامی منتشر شده است.

در بیانیه سپاه گفته شده "پاسداران گمنام امام زمان در سازمان اطلاعات سپاه" یکی از سرشاخه‌های سراب رسانه‌ای دشمن و جنگ روانی علیه نظام جمهوری اسلامی را طی "یک عملیات پیچیده با حربه فریب اطلاعاتی" گرفتار سازند.

در ادامه این بیانیه درباره جزئیات عملیات بازداشت زم آمده است: «سازمان اطلاعات سپاه، در این عملیات حرفه‌ای، هوشمندانه و چند وجهی با به کارگیری روش‌های نوین اطلاعاتی و شگردهای ابتکاری، سرویس‌های بیگانه را مدیریت و فریب داد... و "روح الله زم" را به داخل کشور هدایت و بازداشت کند.»

کانال تلگرامی "اخبار امنیتی دفاعی"، وابسته به نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی، در خبری اختصاصی جزئیات بیشتری از بازداشت روح‌الله زم منتشر کرده است. 

به نوشته این کانال تلگرامی، «زمانی که [روح‌الله زم]  فرانسه را به مقصد کشور ... همسایه ایران ترک کرد کاملا زیر چتر اطلاعاتی ایران قرار داشت و در فرصت مناسب به تور سازمان اطلاعات سپاه افتاد و خود و همراهانش به همراه تمامی دستگاه‌هایی که داشته‌اند شامل تبلت، تلفن هوشمند، کامپیوتر و.... همچنین مدیریت کانال و سایت آمدنیوز و تمامی اطلاعاتی که توسط افراد داخل ایران برای این رسانه ضد انقلاب ارسال می‌کردند، در اختیار پاسداران سازمان اطلاعات سپاه افتاد.»

روح‌الله زم در سال‌های اخیر در پاریس فرانسه اقامت داشت. او از منتقدان و مخالفان حکومت جمهوری اسلامی در ایران است. او در اعتراض‌های سال ۱۳۸۸ باری مدتی بازداشت شد. پس از آزادی از زندان از کشور خارج شد و فعالیت سیاسی و مطبوعاتی خود را در خارج دنبال کرد.

او ۴۶ سال سن دارد و پسر محمدعلی زم است. محمدعلی زم سالها ریاست حوزه هنری متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی را بر عهده داشت و در حال حاضر در جمهوری اسلامی به فعالیت در گستره فیلم و سینما مشغول است.DW

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار
dw

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.