رفتن به محتوای اصلی

ناارامی در شهر مالمو بدنبال فراخوان یک حزب دانمارکی برای اتش زدن قران درسوئد !

ناارامی در شهر مالمو بدنبال فراخوان یک حزب دانمارکی برای اتش زدن قران درسوئد !
هرماه با عکس ها و فیلم ها
ترجمه و تلخیص:
کیانوش توکلی

 

 جمعه ۲۸ اوت تظاهرات ضد اسلامی بوسیله گروه‌های راستگرا برگزار شد و در محله روزن گار یک قرآن آتش زده شد و یک قرآن دیگر هم در مرکز شهر بوسیله گروه‌های راست‌گرای افراطی لگد کوب شد.

در واکنش به این رویداد، چند صد نفر از مسلمانان ساکن شهر مالمو اقدام به تجمع و روشن کردن آتش کردند.

این تجمع در ادامه منجر به درگیری معترضان با پلیس و آتش زدن ماشین و اموال عمومی توسط معترضان شد.

 پلیس سوئد نه تنها  درخواست راسموس پالودان رهبر حزب  استرام کورس دانمارک برای دریافت اجازه آتش زدن قران  در مقابل مسجدی در مالمو را رد کرد حتی  پالودان برای دو سال حق ورود به سوئد را هم نخواهد داشت؛ هر چند از ورود پالودن در مرزسوئد جلوگیری بعمل امد ولی نا ارامی ها  دیشب از ساعت 23 شروع شد و تا ساعا 3 صبح شنبه ادامه داشت به گزارش پلیس  حدود 300 نفر دراین نارامی شرکت داشته است .

در دانمارک پالودن با محافظت شدید پلیس همواره موفق بوده است که اکسیون قران سوزی خود را به اجرا بگذارد ولی سیاستمداران سوید ی مانع ورود او به مالمو شده اند؛ با این وجود هواداران پالودن  شهر سوئدی مالمو تجمع  کرده بودند و چند نفر از تظاهرکنندگان لباس استرام کورس پالودن را پوشیده بودند و به زبان دانمارکی صحبت می کردند  در حال لگد زدن به قران بودند که پلیس شش نفر از انان را دستگیر کرده است ولی روزنامه های سوئدی از واکنش مسلمانان گزارشی را منتشر نکرده است در حالی مسلمانان افراطی تهید ید کرده بودند که در صورت اتش زدن قران ، شهر مالمو را به اتش خواهند کشید ولی پلیس و مطبوعات سویدی گزارشی از  واکنش تند مسلمانان ننوشته اند . همچنین پلیس سوئد اعلام کرد که علیرغم ممنوعیت ورود پالودن به این کشور معلوم نیست چرا مورد خشم تظاهر کنندگان  طرف مقابل قرار گرفت .

پالودان طی اطلاعیه ای از سایت خبری سمنیت،  در این کشور اعلام داشت که برای سوزاندن قران در مقابل مسجدی در منطقه روزنگارد، پیش ازآغاز نماز جمعه درخواست دریافت اجازه کرده‌اند ولی پلیس سوئد این درخواست را قبول نکرده است.

رهبر راست گرای افراطی، هفته گذشته از سایتهای اجتماعی اعلام کرده بود که برای سوزاندن قران کریم در شهر مالمو، وارد عمل شده‌اند.

راسموس پالودان قبلا اعلام کرده بود که از دان پارک، نقاش خیابانی راست گرای افراطی پیشنهاد سوزاندن قران دریافت کرده‌اند و این کار را روز جمعه 28 آگوست ساعت 12 به وقت محلی در مقابل یک مسجد انجام خواهند داد.

وی که باور دارد مالمو شهری است که از سوی مسلمانان اشغال شده است، گفته بود: "در جاهایی که اشغال شده‌اند، حداقل باید تظاهرات برپا نماییم".

 

شایان ذکر است در حالی اکثر احزاب چپ و راست دانمارک با روش پالودان در آتش زدن قرآن مخالف اند با این وجود ، این عمل آتش زدن کتاب مدهبی جرمی در این کشور نداردو پلیس بشدت از امنیت آن دفاع می کند، همانطور که از گنگره ها و همایش های مسلمانان رادیکال همچون حزب التحریر  دفاع کرده است .

بسیاری از سیاستمدار های دانمارکی با روش پالودان و  مراسم آتش زدن  قرآن آن هم درست در قلب  مناطق مسلمان نشین  موافق نیستند .چرا که از نطر آنان  موجب تحریک جوانان مسلمان می شود. واقعیت این است ، این کار او نتایج عکس در جامعه مسلمانآن گداشته است ، با این وجود ایرانیان مخالف رژیم اسلامی ایران به  از پالودان  بطور اشکار و پنهان حمایت می کنند و در برخی تظاهرات ها از پالودان بعنوان سخنران در اکسیون های ایرانیان دعوت شده است که برخی از فعالین سیاسی  به این کار  اعتراض داشته اند.

 
 
 

 
 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید