رفتن به محتوای اصلی

جناب برزویه من اصلا متوجه

جناب برزویه من اصلا متوجه
ناشناس

جناب برزویه من اصلا متوجه نشدم که شما در کامنتتان چه می خواهید و چه می گویید؟ شما هیچ کس و هیچ چیز را قبول ندارید.
در مورد سوالی که فرمودید که این ملی گراها در قبل و بعد از حکومت ملی آزربایجان کجا بوده اند؟ باید بگویم که بنده در کامنتم گفتم که ما جوان هستیم. شما اگر به محدوده سنی نسل جدید فعالین حرکت ملی آزربایجان جنوبی ( شما این اسم را در حد یک ماسک و پوشش تنزل داده اید) دقت فرمایید بازه ای در بین 17 الی 35 سال را شامل می شود. من منکر نقش فعالین چپ در مطرح ساختن مسئله ملی در آزربایجان جنوبی و شخص مرحوم پیشه وری نیستم. خدمت جناب ائلیار و دیگر چپ های آزربایجانی هم گفتم که تا کی از موضع انفعال و عکس العملی فقط می خواهید که نیروهایی که سیاست ملی در پیش گرفته اند را بکوبید؟
من طرفدار ظهور و حضور قدرتمند و دوباره چپ آزربایجان در حرکت ملی آذربایجان جنوبی هستم. حرکت ملی ما مانند تمام حرکت های

ملی ملت های دیگر در حالت عادی و طبیعی باید دو شاخه چپ و راست داشته باشد. راست آزربایجان در حال هزینه دادن و تحمل فشارهایی است که از طرف حاکمیت و اوپوزیسیون تمامیت خواه به آنها وارد می شود. در حالی که چپ آزربایجان هنوز با اکراه نام زندانیان حرکت ملی آزربایجان را به زبان می آورد.
همانطور که قبلا گفتم چپ آزربایجان وجود ندارد و آذربایجانیهای چپ هم از بی برنامگی مشغول تعریف خاطرات از دوران حکومت ملی، فداییان خلق، اعدام های 67 و در حال حاضر کوبیدن نیروهای ملی گرای حرکت ملی آزربایجان جنوبی هستند.
به زبان ساده یعنی اگر نیروهای ملی گرا و راست حرکت ملی آزربایجان نبودند در حال حاضر خیال آذربایجانیهای چپ راحت بود و مشغول برنامه های سراسری خود بودند و هیچ وقت به یاد آذربایجان و مسئله ملی نبودند.
چندین سال است که سالگرد قیام 21 آذر و برقراری حکومت ملی در آذربایجان، بزرگداشت صفرخان قهرمانیان، بزرگداشت های صمد بهرنگی هم توسط همین فعالین جوان در داخل خیلی پررنگ تر از آذربایجانیهای چپ برگزار می شود.