رفتن به محتوای اصلی

آمریکا نیمی از سپرده‌های بانک مرکزی افغانستان را به قربانیان ۱۱ سپتامبر می پردازد
11.02.2022 - 17:31

 

 

 
یورونیوز : جو بایدن، رئيس جمهوری آمریکا نیمی از دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی افغانستان در موسسات مالی ایالات متحده را ضبط و آن‌را بین بازماندگان حادثه ۱۱ سپتامبر می‌پردازد.

وجوهی که در ایالات متحده نگهداری می‌شود معادل ۷ میلیارد دلار است که پس از فروپاشی دولت مرکزی افغانستان در ماه اوت، از سوی واشنگتن مسدود شد. نیمی از دارایی‌های باقی‌مانده شامل ۳ و نیم میلیارد دلار قرار است صرف «کمک‌های بشردوستانه» در افغانستان شود و نیم دیگر آن به بازماندگان حادثه ۱۱ سپتامبر تخصیص خواهد یافت.

اقتصاد افغانستان چند ماه پس از خروج کامل نیروهای آمریکایی و ناتو، با چالش‌های جدی رو به رو است و بسیاری از کمک‌های بین‌المللی به دلیل روی کار بودن طالبان در افغانستان متوقف شده است. نتیجه چنین روندی شکل‌گیری یک بحران انسانی عمیق در افغانستان شده است و سازمان‌های بین‌المللی هشدار می‌دهند که مردم این کشور در خطر قحطی هستند.آمریکا نیمی از سپرده‌های بانک مرکزی افغانستان در ایالات متحده را به قربانیان ۱۱ سپتامبر می‌پردازد.

در ماه‌های اخیر و پس از به قدرت رسیدن طالبان، مذاکرات مختلفی از سوی دولت‌های غربی با مقام‌های این گروه صورت گرفته اما هنوز نتیجه عملی در خصوص به رسمیت شناختن دولت جدید در افغانستان حاصل نشده است. نمایندگان طالبان خواستار آزاد شدن منابع مالی دولت پیشین افغانستان هستند، این در حالیست که دولت‌های غربی از این گروه خواسته‌اند در خصوص رعایت مسائلی چون حقوق بشر، آزادی بیان و حق تحصیل و شغل برای زنان و دختران به جهانیان ضمانت دهد.

مجموعه این شرایط باعث شده تا این کشور در ماه‌های اخیر با بحران‌های روزافزونی رو به رو شود و فقر و مشکلات اقصادی دشواری‌های زیادی را برای مردم این کشور پدید آورده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

طاهره بارئی
برگرفته از:
سایت عصر نو

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.