رفتن به محتوای اصلی

میا دانمارکی , رومینا و مونا در قصه بی پایان یک شب
13.02.2022 - 10:22
ترجمه و تلخیص:
کیانوش توکلی

میا Mia Skadhauge   دختر 22 ساله دانمارکی و دانشجو پرستاری صبح یک شنبه  گذشته  6 فوریه در مرکز شهر آلبورگ  ناپدید شده بود . این خبر در چند روزگذشته  در سطر اخبار این کشور قرار داشت  و تحقیقات گسترده ای برای یافتن این دختر انجام گرفته است . پلیس صبح چهارشنبه دو مرد 36 ساله را به اتهام قتل  دستگیر کردو امروز اعلام کرد که میا کشته شده است و  بخشی از بدن او در زباله ها کشف شد. مردم در کمک به تحقیقات بیش از 500 گزارش و خبر به پلیس ارایه کرده اند. 

امروز صیح  بیش از صد نفر مشعل به دست و یا قرار دادن صد ها  دسته گل و  روشن کردن شمع؛  یاد و خاطره میا را در شهر آلبورگ Aalborg گرامی داشته اند. در همین رابطه امروز یکشنبه 13 فوریه قرار است یک تظاهرات سراسری علیه خشنونت و تجاوز به زنان در دانمارک برگزار شود. طبق نظر سنجی که انجام گرفته است  64 درصد زنان و دختران جوانی که شب ها به خیابان می ایند ؛ احساس امنیت نمی کنند از این رو برخی خانواده های دانمارکی این روز ها(آخر هفته ها )با فرزندان خود در تماس هستند و برای انتقال آنان از شهر به خانه خود اقدام می کنند؛ همیچن تشکیلات داوطلبی بنام  Natteravnene به جلیقه زرد ها معروفند(1) این روز ها بسیار فعال شده اند.

موضوع کشته شدن میا Mia Skadhauge موضوعات دیگری را هم در رسانه های دانمارکی و در بین سیاستمداران طرح کرده است؛ طبق نظر سنجی که پس از قتل فجیح میا  انجام شده است؛  ازمیان  هر 10 دانمارکی , شش نفر معنقد است که شهر های دانمارک باید با دوربین های نظارتی تحت کنترل پلیس قرار گیرد . هر چند  هم اکنون قسمت هایی از مرکزی شهر زیر کنترل دوربین های نظارتی قرار دارد و به پلیس امکان می دهد که براحنی خلافکاران و جنایت کاران را شناسایی کنند ولی برخی احزاب با سراسری شدن دوربین های نظارتی مخالفت می کنند.

شایان ذکر است درشبکه های اجتماعی دانمارکی مقایسه بین قتل میا , رومینا و مونا در قصه بی پایان یک شب  به چشم می خورد و بطور مثال از فعالان شبکه اجنماعی(لیلی عدلی) در فیسبوکی خود چنین نوشت :"از این سر دنیا تا آن سر ناکجا آباد ،خشم بر زنان پایان ناپذیر هست. تا شما انسان‌های از جنس (مرد )نفهمید ،این زنان نیستند که باید مراقب رفتار و پوشش اجتماعی شون باشند ، بلکه شما انسان نما ها باید مراقب رفتار های اجتماعی تون باشین. ویران کده ای به نام دنیا"

Missing media item.

 

1) _Natteravnene به جلیقه زرد ها معروفند که تشکیلات 3000 نفری دواطلب در دانمارک هستند  که شبها  برای مراقبت از کودکان و جوانان در سطح شهر ها به گشت زنی مشغولند در میان آنان کسانی که خود قبلا خلاف کار بودند و اکنون اصلاح شده اند نیز وجود دارند .جلیقه زرد ها این روزها بشدت  فعالند که حس امنیت را دوباره در شهر ها بخصوص  جمعه و شنبه شب ها را برقرار نمایند

Missing media item.Missing media item.Missing media item.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.