رفتن به محتوای اصلی

امید نوری-پور: آلمان باید قوانین شرع را در قوانین اش بگنجاند
15.02.2022 - 07:29

 

 

 

 Missing media item.

عکس: امید نوری-پور، پارلمان آلمان، 11 اکتبر 2018

 

حدود دو هفته پیش، اواخر ماه ژانویه 2022، امید نوری-پور سیاستمدار ایرانی-آلمانی توسط کنگره حزب سبزهای آلمان به عنوان رهبر این حزب انتخاب شد. ایشان اکنون، آنطور که چند سالی ست در حزب سبزهای آلمان رسم شده است، به همراه یک خانم (ریکاردا لانگ) این حزب را رهبری میکند. خانم لانگ، 28 ساله، تازه چهار ماه پیش، بعد از آخرین انتخابات ریاست جمهوری آلمان در اواخر سپتامبر 2021، برای اولین بار به پارلمان آلمان راه یافت و به عنوان نماینده حزب سبزها از ایالت "بادن-وورتمبرگ" شروع به کار کرد.

 

انتخاب امید نوری-پور به عنوان رهبر حزب سبزهای آلمان باعث شده که در روزهای اخیر ویدئوهایی از وی توسط مخالفین بطور گسترده در اینترنت پخش شود که ایشان را در حال اظهارنظرهای عجیب و غریب در پارلمان آلمان و در مصاحبه هایش با رسانه ها نشان میدهد.

 

قبل از اینکه به محتوای یکی از این ویدئوها و سخنان عجیب آقای نوری-پور در یکی از جلسات پارلمان آلمان اشاره کنم، خلاصه ای از زندگینامه ی ایشان را در اینجا می آورم:

 

امید نوری-پور در سال 1975 در ایران متولد شده و 47 ساله است. او در سن 13 سالگی، در دوران جنگ ایران و عراق، به آلمان غربی مهاجرت کرد. نوری-پور بعد از گرفتن دیپلم، در دانشگاه شهر ماینتز شروع به تحصیل در رشته های علوم اجتماعی کرد، ولی موفق نشد تحصیلات دانشگاهی اش را به پایان برساند. او در سال 2002 تابعیت آلمان را دریافت کرد.

 

امید نوری-پور از سال 2006 به عنوان نماینده حزب سبزهای آلمان در فرانکفورت (ایالت هِسِن) عضو پارلمان آلمان ("بوندس-تاگ") و از سال 2013 سخنگوی حزب سبزها در امور خارجه، مهاجرت و پناهندگان بوده است.

 

نوری-پور سالهای طولانی مخالف گنجاندن حزب الله لبنان در لیست گروههای تروریستی بود و تازه حدود ده سال پیش، در سال 2012، پس از یک بمب گذاری در اتوبوسی حامل جوانان توریست اسراییلی در بلغارستان که منجر به کشته شدن راننده بلغارستانی اتوبوس و پنج تن از مسافرین اسراییلی آن شد، امید نوری پور گفت «الان وقتش رسیده که حزب الله [لبنان] در انزوا قرار بگیرد». وزارت امور خارجه بلغارستان و پلیس اروپا (یوروپل) حزب الله لبنان را مسئول و مجری آن حمله تروریستی دانسته بودند و اعلام کرده بودند که دو فرد که دارای تابعیت کانادا و استرالیا هستند و در لبنان زندگی میکردند (مالد فرح و حسن الحج)، مجریان آن حمله بوده اند و بمب گذار انتحاری یک فرد لبنانی-فرانسوی به نام محمد-حسن الحسینی بوده است.

 

امید نوری-پور تا سال 2020 عضو رسمی کمیته ی مشاورین انجمنی ضداسراییلی به نام "جمعیت فلسطین-آلمان" بوده است. سازمانهای امنیت چندین ایالت آلمان، از جمله برلین (که مرکز انجمن نامبرده در آنجاست) و نوردراین وستفالن، در گزارشهای سالانه ی خود اعلام کرده اند که اعضای انجمن نامبرده اکثرا از فعالین "حماس" هستند و انجمن نامبرده در واقع بطور غیررسمی و غیرعلنی نماینده ی سازمان "حماس" در آلمان است.

 

آگاهی از سابقه ی سیاسی امید نوری-پور شاید باعث شود که از سخنان وی در طرفداری از اسلام سیاسی و شرع چندان تعجب نکنیم. ایشان حدود سه سال پیش، در تاریخ یازدهم اکتبر 2018، با ریشی داعشی در یک نشست پارلمان آلمان حضور یافت و به عنوان نماینده حزب سبزهای آلمان گفت:

 

«شرع انواع بسیار دارد. وظیفه ی ما در اینجا [یعنی در پارلمان آلمان!، آ.س.] این است که آن انواعی را که در تضاد با قانون اساسی نیستند، در سیستم قانونی آلمان به کار بگیریم»،

و سپس یکسری توضیحات حوزوی در رابطه با تفسیر قرآن و شرع ارائه داد.

 

آن نشست پارلمانی که لینک ویدئویش در پایین آمده، با تقاضای حزب راست افراطی "آلترناتیو برای آلمان" (آ.اف.د.) انجام گرفته بود. حزب نامبرده اعلام کرده بود هدفش از تقاضا برای برگزاری آن نشست این بوده که دولت آلمان در صدد پیدا کردن راههایی باشد که بتواند قانونا از گسترش پخش آن دسته از عقاید اسلامی و شرعی که در تضاد با قوانین آلمان اند، جلوگیری کند.

 

آقای امید نوری-پور در آن نشست جزو سخنرانان نبود و در میان سخنان نماینده حزب دمکرات مسیحی (س.د.او) اجازه خواست که سوالی مطرح کند و با درخواست ایشان موافقت شد. سخنان وی از دقیقه 13 تا 15 ویدئو است.

 

در دور اول سخنرانی ها نماینده حزب دمکرات مسیحی (دقیقه 9 تا 20) و نماینده "حزب چپ" (دقیقه 33 تا 36) خیلی خوب با موضوع برخورد کردند و هر دو بر این تاکید داشتند که تقاضای حزب "آ.اف.د." برای برگزاری این نشست و ادعاهای آن حزب در تقاضایش بیهوده بوده و در نظام آلمان، چه در عرصه قانونگذاری و چه در عرصه اجرای قانون، همواره با اسلامگرایی افراطی بطور جدی مقابله شده است. نماینده حزب سبزها (دقیقه 36 تا 42) و نماینده حزب سوسیال دمکرات (دقیقه 27 تا 33) با سخنان شان آن جریاناتی را در آلمان نمایندگی میکردند که خواهان آوانس دادن به اسلامیست ها برای رسیدن به یکسری اهداف صنفی، گروهی، اجتماعی یا طبقاتی خود هستند. در دور دوم سخنرانی ها، هم دومین نماینده حزب دمکرات مسیحی و هم دومین نماینده "حزب چپ" کاملا در تناقض با سخنران اول حزب خود حرف زدند و مخصوصا سخنان دومین نماینده "حزب چپ"، آنگونه که در ویدئو میتوان مشاهده کرد، باعث حالت تهوع بسیاری از هم-حزبی های خودش شده بود. به هر صورت، ویدئوی بسیار جالبی ست، هر چند حدود یک ساعت و بیست دقیقه است، ولی اگر به این موضوعات علاقه دارید، یا دوست دارید بدانید چطور میتوان بهتر بالانس زد، یا دوست دارید بفهمید بالانس در دنیای سیاست و اجتماع چیست، حتماٌ این ویدئو را ببینید.

 

جلسه پارلمان آلمان در تاریخ یازدهم اکتبر 2018، با حضور امید نوری-پور به عنوان سوال-کننده، تهیه کننده ویدئو: کانال تلویزیون سراسری و دولتی "فونیکس":

https://youtu.be/1VGiaQ78hQY

 Missing media item.

منابع: ویکی پدیای انگلیسی و آلمانی، همراه با چِک کردن اطلاعات آن در سایتهای اینترنتی معتبرتر

 

عکس امید نوری-پور: بُرِشی از ویدئوی بالا

 

آلمان، 11 فوریه 2022

 

وبلاگ نویسنده:

https://azadehsepehri.blogspot.com

 

ایمیل نویسنده: 

sepehriazadeh@hotmail.com

 

امید نوری پور به عنوان رهبر حزب برگزیده شد. او ۱۳ ساله بودکه به آلمان آمد

 Missing media item.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.