رفتن به محتوای اصلی

چه زمانی صاحبخانه می تواند اجاره بها را افزایش دهد و چقدر؟
24.02.2022 - 08:28
برگردان:
مهرداد سید عسگری

 
در نروژ، قوانین سختگیرانه تعیین می‌کند که صاحبخانه‌ها تا چه اندازه و چه زمانی می‌توانند اجاره بها را افزایش دهند. این چیزی است که قانون در مورد افزایش اجاره بها می گوید.
بازار املاک هر کشوری ویژگی های خاص خود را دارد و نروژ نیز تفاوتی ندارد. اگر تازه وارد بازار اجاره شده اید، چندین چیز وجود دارد که باید بدانید تا به سرعت به شما کمک کند.
املاک اجاره ای در نروژ تحت پوشش قانون اجاره است که می توانید اینجا را به زبان انگلیسی بخوانید.

https://www.regjeringen.no/en/dokumenter/the-tena…

 

این قانون میزان سپرده‌هایی را که مالکان می‌توانند درخواست کنند و قوانین افزایش اجاره‌بها در نروژ، از جمله موارد دیگر را تعیین می‌کند.

دانستن اینکه صاحبخانه چقدر می تواند قیمت اجاره را افزایش دهد، اطلاعات ضروری است که باید با آن آشنا شوید. قانون نه تنها دیکته می کند که مالکان تا چه حد می توانند اجاره خود را افزایش دهند، بلکه همچنین تعیین می کند که چه زمانی.
این دانش از دو جهت می تواند به شما کمک کند، اول اینکه اگر صاحبخانه به شما بگوید که اجاره بهای شما افزایش می یابد، به شما کمک می کند تا از نظر مالی برنامه ریزی کنید و دوم، با هشدار دادن به صاحبخانه های سرکش در صورت تلاش برای افزایش اجاره خارج از آنچه در قانون تعیین شده است. .

همچنین شایان ذکر است که صاحبخانه نمی تواند درخواست کند که اجاره بیش از یک ماه قبل پرداخت شود. علاوه بر این، اجاره باید مبلغ ثابتی برای مدت قرارداد باشد.

پس از امضای قرارداد اجاره، و خشک شدن جوهر روی مدارک، صاحبخانه شما فقط می‌تواند اجاره شما را مطابق با شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) افزایش دهد. این کار فقط یک بار در سال و نه در دوازده ماه اول اجاره قابل انجام است. همچنین مالک باید حداقل یک ماه از افزایش اجاره بها به مستاجر اطلاع دهد.

اگر CPI کاهش یابد، مستاجر همچنین می تواند درخواست کند که اجاره بها کاهش یابد تا این موضوع منعکس شود.

اگر قرارداد اجاره بیش از دو سال و نیم ادامه داشته باشد، در صورتی که میانگین قیمت از آنچه که در حال حاضر پرداخت می‌کنید بیشتر شده باشد، صاحبخانه نیز مجاز است اجاره بها را مطابق با میانگین قیمت بازار افزایش دهد.

اجاره را فقط می توان تا سطحی که به عنوان "سطح اجاره غالب" شناخته می شود افزایش داد. سطح اجاره غالب با مقایسه ملک با مکان هایی با استاندارد و اندازه مشابه در همان مکان محاسبه می شود.

این افزایش تنها در اولین فرصت، شش ماه پس از دریافت اطلاعیه کتبی مستاجر در مورد قصد مالک برای افزایش اجاره بها قابل ارائه است. اساساً این بدان معنی است که تا سه سال نمی توان اجاره بها را فراتر از CPI افزایش داد.

از طرف دیگر، اگر متوسط ​​قیمت اجاره کاهش یابد، مستاجر می تواند از صاحبخانه درخواست کند که اجاره بها را کاهش دهد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

مهرداد سیدعسگری
برگرفته از:
THE LOCAL.NO

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.