رفتن به محتوای اصلی

توصیه های ضروری برای اجاره خانه در دانمارک
24.02.2022 - 09:00
برگردان:
مهرداد سید عسگری

اجاره خانه در دانمارک پیاده روی در پارک نیست، به خصوص در شهرهای بزرگ.

اگر دانمارکی زبان دوم شماست اما به اندازه کافی با آن احساس راحتی می کنید که در مکاتبات رسمی استفاده کنید، دانستن چند کلمه فنی کلیدی می تواند به شما کمک کند تا از مهارت موجود خود استفاده قابل اعتمادی داشته باشید.

جستجوی مسکن اجاره ای می تواند یکی از این موقعیت ها باشد. در تجربه شخصی ما میگوید صاحبخانه ها می توانند به طور کامل از برقراری ارتباط به زبان انگلیسی خودداری کنند.

حتی در موقعیت‌های کمتر دشوار، دانستن کلمات مناسب می‌تواند درک و واکنش صحیح به پست‌های سایت‌های مسکن اجاره‌ای مانند Boligsiden را آسان‌تر کند، زمانی که می‌خواهید در پاسخگویی سریع و کارآمد باشید.

ما یک طرح کلی از برخی از این کلمات، معانی آنها و زمینه ای که ممکن است در آن استفاده کنید، گردآوری کرده ایم. اگر چیز مهمی وجود دارد که فکر می کنید ما از قلم انداخته ایم، به ما اطلاع دهید.
اجاره دادن

 leje

از فعل at leje (اجاره کردن)، husleje اجاره ای است که شما در یک ملک می پردازید. واژه های مرتبط شامل مستاجر (مستاجر)، موجر (مالک)، قرارداد اجاره و اجاره فرعی است.

سایر کلمات و عبارات ترکیبی مربوط به leje در قراردادهای اجاره یافت می شود. بعید است آنها را در جای دیگری پیدا کنید، اما برای درک درست قرارداد شما مهم هستند. به عنوان مثال، شما موظف خواهید بود که در تاریخ تعیین شده توسط یک قرارداد اجاره محدود از اجاره (مال) خارج شوید.

خاتمه دادن 

Opsigelse 

فسخ قرارداد اجاره در دانمارکی فسخ است. این معمولاً در مورد اخطار دادن هنگام نقل مکان از آپارتمان شما صدق می کند، اما اگر صاحبخانه شرایط را به گونه ای نقض کرده باشد که مبنای قانونی برای انجام این کار به او بدهد، می تواند قرارداد شما را نیز فسخ کند.

در اینجا (به زبان دانمارکی) می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نکات قانونی این موضوع پیدا کنید.

ممکن است این کلمه را از کلمه مرتبط در sier op (ترک کردن) تشخیص دهید، که معمولاً هنگام تحویل دادن اخطار در یک شغل استفاده می شود.

سپرده / سپرده تضمینی

depozitum

سپرده ای که باید قبل از نقل مکان بپردازید در دانمارکی به عنوان indskud یا depozitum شناخته می شود. همچنین احتمالاً از شما خواسته می شود که اجاره پیش پرداخت (اجاره از قبل) را افزایش دهید.

قراردادهای اجاره می‌توانند تا سه ماه اجاره را از قبل تعیین کنند، و همچنین سپرده‌ها می‌تواند به اندازه سه ماه اجاره باشد، به این معنی که می‌توانید حتی قبل از گرفتن کلید آپارتمان خود با پرداخت هزینه‌های چشمگیر معادل شش ماه اجاره مواجه شوید. .

افرادی که در خانه های اجاره ای یارانه ای (almene boliger) زندگی می کنند می توانند برای پرداخت این هزینه های نقل و انتقال به شهرداری محلی درخواست وام ویژه کنند. سود اجاره بسیار کم است و معمولاً تنها زمانی بازپرداخت می شود که سپرده خود (یا آنچه از آن باقی مانده) پس از نقل مکان به شما برگردانده شود.

کمک مسکن

boligstøtte

به معنای واقعی کلمه «حمایت مسکن»، boligstøtte کسر اجاره بهای شما است که به شکل پولی است که توسط ایالت به حساب شما واریز می شود. بسته به معیارهایی از جمله درآمد، اندازه ملکی که اجاره می‌کنید، و تعداد افرادی که در آنجا زندگی می‌کنند (و در اجاره مشارکت دارند) می‌توانید واجد شرایط آن شوید.

مستاجرین در خانه‌های اجاره‌ای خصوصی و یارانه‌ای می‌توانند واجد شرایط دریافت یارانه باشند، که باید به صورت دیجیتالی از طریق پلتفرم Borger.dk درخواست شود.

مسکن جوانان

ungdomsbolig

اگر در آموزش تمام وقت ثبت نام کرده باشید، اجازه دارید در یک ungdomsbolig («مسکن جوانان») زندگی کنید.

چنین مسکنی را می‌توان با انجمن‌های مسکن معمولی یا با درخواست آپارتمان با انجمن‌های مسکن جوانان در شهرهای دانمارک که دارای دانشگاه‌ها و سایر مؤسسات آموزشی بزرگ هستند، پیدا کرد.

قبل از اینکه از طریق این مسیر به شما آپارتمان پیشنهاد شود، ممکن است یک لیست انتظار طولانی وجود داشته باشد، و ممکن است یک kollegieværm (اتاق در سالن های دانشجویی) اولین نقطه تماس شما برای زندگی دانشجویی در دانمارک باشد. اما عوامل مختلف شخصی، از جمله وضعیت تحصیلی، مالی و اجتماعی شما در هنگام درخواست برای یک آپارتمان دانشجویی در نظر گرفته می شود.

لیستی از انجمن های مختلف مسکن جوانان در شهرهای دانشگاهی دانمارک را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

https://www.borger.dk/bolig-og-flytning/Lejebolig…

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

مهرداد سیدعسگری
برگرفته از:
THE LOCAL.SE

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.