رفتن به محتوای اصلی

اعتراض بازنشستگان پالایشگاه

اعتراض بازنشستگان پالایشگاه
ناشناس

اعتراض بازنشستگان پالایشگاه آبادان ادامه دارد
بدنبال تجمع اعتراضی تعدادی از بازنشستگان اخراجی از خانه های سازمانی پالایشگاه آبادان در مقابل دفتر احمدی نژاد و شرکت پالایش و پخش نفت در تهران که به همراه خانواده هایشان در روز ٢٣ آبان برگزار شد، کارگران بازنشسته روز ٢٥ آبان نیز در مقابل دفتر مرکزی پالایشگاه آبادان دست به تجمع اعتراضی زدند و خواهان پیگیری خواست خود شدند.



طبق گزارشی که به حزب حزب کمونیست کارگری ایران رسیده است، موضوع از این قرار است که به ١٩٠ کارگر بازنشسته و بازخرید صنعت نفت اخطار شده است که یا خانه های سازمانی مسکونی خود را تخلیه کنند و یا باید اجاره بپردازند. به کارگرانی که تازه بازنشسته شده اند و در این منازل سکونت دارند گفته شده بود که تا روز ٢٠ آبان فرصت دارند که منازل را تخلیه کنند در غیر اینصورت بابت اجاره از مقرری ماهانه آنها خواهد شد. به کارگرنی که قبلا بازنشسته شده اند نیز مدتی است اخطار داده شده و مرتب دستمزد آنان را به گرو میگیرند و به آنها فشار میاورند که خانه ها را تخلیه کنند اما کارگران با تجمعات مکرر خود موفق شده اند حقوق خود را از حلقوم دولت بیرون آورند. تعدادی از این کارگران بازخرید شده اند. به این کارگران در جریان بیکارسازیها گفته شده بود در صورتیکه خودتان بازخرید شوید به شما خانه سازمانی داده میشود و این کارگران به امید اینکه صاحب خانه میشوند خود را بازخرید کرده اند و حالا متوجه میشوند که دولت کلاه سر آنها گذاشته و در حالیکه کارگران علیرغم سابقه کار طولانی از هر حق و حقوقی صرفنظر کرده اند، الان برای تخلیه خانه های خود تحت فشار قرار گرفته اند. کارگران بازنشسته میگویند زیر بار این فشارها نمیروند، منازل را تخلیله نمیکنند و برای آن خواهند جنگید. این مبارزات ادامه دارد.


حزب کمونیست کارگری قاطعانه از بازنشستگان پالایشگاه آبادان حمایت میکند. داشتن مسکن مناسب حق کارگران و همه مردم است. کارگرانی که سالهای طولانی کار کرده و بعضا حتی بدون حق و حقوقی به امید داشتن خانه خود را بازخرید کرده اند حق دارند در خانه های سازمانی بمانند و زندگی کنند. حزب از کلیه کارگران پالایشگاه و از مردم شریف آبادان میخواهد که از کارگران بازنشسته حمایت کنند. همسران کارگران بازنشسته در تجمع کارگران در تهران شرکت داشتند، باید با تمام قوا و همراه با سایر اعضای خانواده در تجمعات شرکت کنند و مردم شهر را به حمایت فراخوانند. با اتحاد و نیروی جمعی همه کارگران و همراه کردن مردم زحمتکش و آزاده شهر میتوانیم رژیم را تسلیم خواست بحق خود کنیم.


حزب کمونیست کارگری ایران