رفتن به محتوای اصلی

تغییر اسم به نام «محمد» در کمترین زمان
18.10.2012 - 22:26

محسن اسماعیلی مدیرکل اسناد هویتی، آماری از خلافکارانی که نام های "متعارف" محمد و علی و فاطمه (فاطمه به معنای شتر زرد است) داشته ارائه نداده است تا بر همگان آشکار شود که نظام تبعیض بنیاد و خرافه پرور، جامعه را به خلافکاری، فساد، فحشاء و خشونت هدایت می کند و قربانیان خود را بر مبنای تفکیک اسامی "متعارف" و "غیر متعارف" انتخاب نمی کند.بیشرمی دست اندرکاران رژیم اسلامی تا آنجاست که اسامی ایرانی را نام های نامتعارف معرفی می کنند و این سیاست نیز بخشی از مشی تهاجم فرهنگی آئینی اسلامگرایان برای نابودی فرهنگ، هویت و تاریخ ایران است.

*****

تغییر اسم به نام «محمد» در کمترین زمان
کد خبر: ۲۷۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۱ 
به میمنت و مبارکی سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س) در هفته ازدواج، شناسنامه جدید به مزدوجین این ایام داده می‌شود.

به گزارش ایسنا، محسن اسماعیلی مدیرکل اسناد هویتی گفت: به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، هفته ازدواج ، سازمان ثبت احوال کشور تسهیلات ویژه‌ای را برای زوجینی که در این هفته مبارک ازدواج می‌کنند در نظر گرفته است.

مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: زوجینی که در هفته ازدواج ( 26 مهر الی دوم آبان ماه) ازدواج کنند می‌توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال در تمامی نقاط کشور شناسنامه مکانیزه جدید را یک روزه و خارج از نوبت دریافت کنند.

وی تاکید کرد: طبق بخشنامه‌ای که به تمامی استان‌ها ارسال شده است ، ادارات ثبت احوال موظفند به زوجینی که در این هفته ازدواج می‌کنند درصورت درخواست، شناسنامه مکانیزه را در مدت یک روز برای آنها صادر کنند .

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از سه میلیون جلد شناسنامه مکانیزه در کل کشور صادر شده است، گفت: شناسنامه‌های مکانیزه ارتقاء کیفیت پیدا کرده‌اند و از درجه امنیت بالایی برخوردار هستند که قابل جعل نمی‌باشند.

اسماعیلی گفت: براساس آمارهای پایگاه اطلاعات جمعیت کشور در حال حاضر نام علی با فراوانی دو میلیون و 259هزارو 659 بار و نام فاطمه با فراوانی چهار میلیون و 31هزارو 562 بار و نام زهرا با فراوانی دو میلیون و 711 هزارو 584بار به ثبت رسیده است.

تغییر اسم به نام «محمد» در کمترین زمان

مدیرکل اسناد هویتی اظهار کرد: اقدام شنیع اخیر دشمنان اسلام در توهین به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام موجب جوشش احساسات و عشق و علاقه مردم به حضرت ختمی مرتب (ص) شد و برای اظهار ارادت اقدامات متعددی داشته‌اند که یکی از این اقدامات، انتخاب نام محمد برای خودشان است.

وی تصریح کرد: سازمان ثبت احوال کشور نیز در راستای وظایف و ماموریتهای خود بمنظور تعظیم به ساحت مقدس حضرت محمد(ص) مقرر کرده است، افرادی که می‌خواهند نامشان را از اسامی غیرمتعارف به نام محمد تغییر دهند، خارج از تشریفات اداری و در اسرع وقت تغییر نام آنها صورت گیرد.

اسماعیلی گفت: مطابق دستورالعمل ارسالی به استان‌ها برای تسهیل در ارائه خدمات سجلی به مردم شریف و متدین ایران، اختیاراتی به استان‌ها تفویض شده است که بحث تغییر نام نیز در همین راستا به مدیران کل استان‌ها تفویض اختیار شده است.

وی افزود: نام محمد نیز دو میلیون 484هزارو 142 بار در این پایگاه به ثبت رسیده است که با احتساب پیشوند و پسوند‌های متعارف به 6 میلیون نیز می‌رسد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.