رفتن به محتوای اصلی

تصویب تحقيق و تفحص از بانک مرکزی

تصویب تحقيق و تفحص از بانک مرکزی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد علی پور، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس نیز گفته است: از عملکرد بانک مرکزی حول چهار محور، از جمله سامان دهی بازار پول، مديريت بازار ارز، تعيين نرخ بهره و تعيين سطح تسهيلات اعطايی و نظارت بر اجرای درست آن، تحقيق و تفحص خواهد شد.

به دنبال کاهش شديد ارزش پول ملی ايران در آبانماه سال جاری  ۴۲ نفر از نمايندگان مجلس  با ارائه طرحی به هيات رييسه مجلس  خواستار تحقيق و تفحص از بانک مرکزی از سال ۹۰ تا کنون شدند.

پس از ارائه اين طرح به هيات مجلس،‌خبرگزاری مهر در ۱۸ آبانماه  به نقل از يکی از طراحان اين تحقيق و تفحص از بانک مرکزی از ديدار   ۴۲ نماينده مجلس با محمود بهمنی و معاونانش خبر داد.

اين نماينده که خواسته بود نامش فاش نشود به مهر گفته بود: «نوسانات اخير بازار ارز محور تحقيق و تفحص از بانک مرکزی است. اين تحقيق و تفحص به اين علت مطرح می شود که بر اساس قانون نمايندگان مجلس نمی توانند رئيس کل بانک مرکزی را استيضاح کنند و يا برای پاسخگويی به سئوالات خود به صحن علنی مجلس بکشانند.»

به گزارش ایلنا، با اعلام بانک مرکزی امروز قیمت دلار، لیرترکیه، درهم امارات و ریال قطر نسبت به روز یکشنبه افزایش و همچنین قیمت یورو، پوند انگلیس، فرانک سوئیس، کرون سوئد و روپیه هند کاهش یافت.

این گزارش می افزاید؛ قیمت دلار مبادلاتی امروز 2460 تومان، یورو 3243 تومان، پوند انگلیس 3978 تومان، درهم 670 تومان و لیر ترکیه 1371 تومان نرخ‌گذاری شد.همچنین یوان 394 تومان‏،روپیه44 تومان‏،كرون سوئد 375 تومان، روبل 79 تومان،یكهزار وون كره جنوبی 2300 تومان ویكصد ین ژاپن 2920 تومان نرخ گذاری شده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید