رفتن به محتوای اصلی

نقدی بر عملکرد حاکمیت/ چه شد که این شد؟
20.12.2012 - 19:34
تفسیر از:
دکتر کامران محسنی

 باید به جامعه گفت دولتی که ادعای خودکفایی در تولید گندم داشت وجشن گندم گرفت! دولتی که اعلام کرد در تولید بنزین خودکفا شده وحتی قادراست بنزین به خارج از کشور صادرکند، اکنون درحال وارد کردن گندم وبنزین است! باید به جامعه گفت بعضی که الآن سردمدار فکری بعضی نهادهای انقلابی شده اند در تمام کتب و آثار بنیانگذار انقلاب ایران حتی یکبار نامشان از سوی وی برده نشده و یک سطر هم از آن حکم مسولیتی ندارند.

غلامعلی حدادعادل ‌در مراسم گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان دانشگاه‌ باهنر کرمان که: چرا به نزدیکان احمدی‌نژاد انحرافی می‌گویند؟ اظهار داشت:

مسئله اصلی امروز جامعه این نیست، این دوره هم که رو به پایان است، فوت کردن خاکستر چه سودی دارد.

هدف ازاین نوشته، تصحیح برداشت اشتباهی است که جناب حدادعادل، سعی کرده است با پاسخ خود آن را به دانشجویان منتقل نماید.

آدم با دیدن اینگونه اظهار نظرهای سطحی انگشت به دهان می ماند. جناب حدادعادل از کدام خاکستر سخن می گوید؟

تردیدی ندارم یکی از مشکلات کلان مملکت در این سه دهه ، به همین سطحی دیدن مسائل از سوی دولتمردان واخیرادولت زنان!برمی گردد.

چگونه جریان مشایی که رئیس کنونی دولت یکی از افراد هوادار ومعتقد به آن است را می توان تمام یافته تلقی کرد و از آن به خاکستری باقی مانده از آتش تعبیر نمود که برای بر طرف کردن آن حتی به فوت دهان هم نیازی نیست؟
اشتباه نشود .من با حذف هیچ جریان وعنصری ازعرصه سیاست اعتقادی نداشته و ندارم چرا که معتقدم مردم ، بهترین صافی برای انتخاب افراد و جریانها هستند واگرهم درمقاطعی فریب شعارهای قشنگ و وعده برخی افراد وجریانها را بخورند با گذشت زمان ـ با عنایت به اینکه خود درنهایت ناچاربه پرداخت هزینه های انتخاب اشتباهشان هستند ـ دیگر آن اشتباه را تکرار نخواهند کرد و این برای جامعه ای که احزاب آزاد ومنتقد حاکمیت و محکومت درآن دچارچنان محدودیتهایی هستند که گاه از داشتن رسانه ونشریه محروم شده ومی شوند، گامی به جلو محسوب می شود.

معتقدم جناب حداد مانند بعضی ها درتحلیل مسائل و تبیین مواضع افراد وجریانهای سیاسی، دچار نوعی ازسطحی نگری توام با ضعف حافظه تاریخی است. به اعتقاد من در حال حاضر، تلاش درجهت تقویت حافظه تاریخی جامعه ،جهادی بزرگ است.

باید به جامعه گفت این دولت که در بانکهای آن پرونده های سه هزارمیلیارد ی و بالاتر از آن مطرح است، پرونده هایی که مایه خجالت ایرانی در داخل وخارج شده اند، همان دولتی است که در ابتدای شروع به کار خود در ژستی انقلابی! خود شعارفروش تلفن همراه مدیران را به بهانه صرفه جویی و رعایت بیت المال می داد ؟ شعاری که به سرعت رنگ باخت وهمه چیز دوباره به سرجای اولش بازگشت!

باید به جامعه یادآوری کرد این دولت که روزی ادعای آن را داشت که جوامع دیگرجهانی از وی الگو می گیرند و باید درمدیریت جهانی سهم ایفا کند! اکنون وضع فرهنگ عمومی ، اقتصاد، روابط خارجی، تولید و صنعت و...را بجایی رسانده که نیازی به ذکرشاهد ومثال نیست؟

باید به جامعه گفت دولتی که ادعای خودکفایی در تولید گندم داشت وجشن گندم گرفت! دولتی که اعلام کرد در تولید بنزین خودکفا شده وحتی قادراست بنزین به خارج از کشور صادرکند، اکنون درحال وارد کردن گندم وبنزین است! باید به جامعه گفت بعضی که الآن سردمدار فکری بعضی نهادهای انقلابی شده اند در تمام کتب و آثار بنیانگذار انقلاب ایران حتی یکبار نامشان از سوی وی برده نشده و یک سطر هم از آن حکم مسولیتی ندارند.

همان روزهای تلخ مناظره که ارزشها توسط یک نفر به مسلخ برده شد وحرمتها هتک شد ،باید به جامعه می گفتند این احمدی نژاد که اینگونه در میدانی بی رقیب ! در تلویزیون برهاشمی وناطق نوری وفرزندانشان می تازد که در مملکت دارند چه کارمی کنند !همان احمدی نژاد استانداراستان تازه تاسیس اردبیل دوره هاشمی است که به شهادت اسناد آن دوره چنان در مدح هاشمی مداحی کرده است که بعید بود حتی نزدیکان هاشمی دراین ستایش ها به گرد پای اوبرسند

باید به جامعه می گفتند این هاشمی که همان هاشمی است، چه شد که عرصه مناظره توسط احمدی نژاد به توپخانه ای علیه او و ناطق نوری تبدیل شد و مجری مرعوب مناظره که انگار فقط آمده بود تا میزان وقت مصرفی وباقیمانده! هرنامزد را به اوتذکردهد، نیز لام تا کاف چیزی نگفت!

اگراین چیزها را به جامعه یاد آوری کرده بودیم اکنون کسانی که مملکت را با مدیریت خود به بدترین شرایط ممکن رسانده اند فقط در رویا و خیال به فکر تصرف مسند دولت آینده می افتادند. چه نیک می دانند با عملکردی که داشته اند ـ که نمونه آخرین آن بی ارزش شدن واحد پول ملی ما وگرانی سرسام آورهمه چیزاست.  اکثریت جامعه ایران عزیز چقدر بی تاب پایان این دوره تلخ و تشنه دور شدن همیشه آنان ازاین مسند است.
خدایا این کشور و ملت عزیز را از آفت و گزند دروغ و فریب وساده اندیشی دوربدار و به زینت صدق وصفا و تدبیر وخرد آراسته تر بگردان.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
برگرفته از:
منابع داخلی و خارجی
خبرگزاری ها

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.