رفتن به محتوای اصلی

معاون فرهنگی سپاه:مشایی بنا دارد به انتخابات ورود پیدا کند
03.01.2013 - 17:18
تفسیر از:
اقبال اقبالی

برخلاف ادعای مقدم فر اگر خیزش 88 به نتیجه فوری دست نیافت، علتش نه درایت رهبران نظام، بلکه بی لیاقتی کسانی بود که در جایگاه رهبری خیزش ملی قرار گرفتند و هدفشان نه در هم کوبیدن کلیت نظام، بلکه قدرت گیری جناح خود بوده است. زمانی که ملت بخیابان آمد می بایستی با دور زدن مدافعان نظام ننگین و جنایت پیشه کنونی، مراکز اصلی قدرت را هدف قرار می دادند و امکان تجدید سازمان و سرکوب به مدافعان نظام نمی دادند. و این گرانبها درس از خیزش 88 برای جنبش ها و خیزش های آتی ست!

******
معاون فرهنگی سپاه اعلام کرد: آقای مشایی بنا دارد به انتخابات ورود پیدا کند هرچند به طور رسمی اعلام نکرده‌اند.
حمیدرضا مقدم‌فر در نشستی که عصر امروز (دوشنبه) در محل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی برگزار شد با بیان این مطلب، در پاسخ به پرسش یکی از حاضران در این نشست درباره سخنان اخیر حبیب‌الله عسگراولادی درباره میرحسین موسوی و مهدی کروبی نیز گفت: لابد ایشان دچار اشتباه لفظی شده‌اند. چنین سخنانی از آقای عسگراولادی بعید به نظر می‌رسد. شاید ایشان منظور دیگری داشتند؛ چراکه با شخصیتی که من از آقای عسگراولادی سراغ دارم، چنین حرفی از ایشان را بعید می‌دانم.
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آقای عسگراولادی خط خود را عوض کرده است، گفت: اینکه خط‌شان را عوض کرده باشند نمی‌دانم.
مقدم‌فر در پاسخ به اعتراض یکی از حاضران به نامه علی مطهری به شورای نگهبان درباره سخنان آیت‌الله جنتی گفت: ایشان اشتباه می‌کنند. من خیانت موسوی و کروبی را کمتر از خیانت مسعود رجوی نمی‌دانم.
معاون فرهنگی سپاه همچنین در سخنانش با اشاره به حوادث سال 88 گفت: برخی تصور می‌کردند که فتنه 88 تنها یک جدال انتخاباتی و اختلافات میان احمدی‌نژاد، هاشمی و موسوی است و به خاطر همین تلقی متوجه عمق ماجرا نبودند.
وی افزود: اتفاقات سال 88 آن‌چنان در مدل خاصی انجام شد که هنوز ناگفته‌های آن زیاد است و باید این مسائل تبیین شوند. سوال از کسانی که بحث تقلب در انتخابات را مطرح کردند، این بود که اگر شما چارچوب انتخابات و شورای نگهبان را به عنوان یک مرجع رسیدگی قبول نداشتید؛ چرا در انتخابات شرکت کردید؟
مقدم‌فر با بیان این‌که فتنه 88 به دلیل الگویی که داشت پیچیده شده بود، ادامه داد: برای به وجود آوردن آن‌چه در سال 88 شاهد بودیم یک فریب بزرگ باید مطرح می‌شد تا آن‌گونه که بیگانگان می‌خواهند مردم به کف خیابان‌ها می‌آمدند و اقدامی که دشمن می‌خواست انجام می‌دادند. بزرگ‌ترین اشتباه آقای موسوی این بود که فکر می‌کرد 13/5 میلیون رای به ایشان رای علیه نظام است، اما 9 دی شاهد بودیم بسیاری از کسانی که آمدند به آقای موسوی رای داده بودند.
وی با اشاره به دخالت بیگانگان در حوادث سال 88 اظهار کرد: آنها می‌خواستند الگویی که در برخی دیگر از کشورها اجرا کرده بودند، در ایران نیز پیاده کنند، اما مردم ایران را خوب نمی‌شناختند. دشمنان تمام توان رسانه‌ای و دیپلماتیک خود را وارد کار کردند تا بتوانند به نتیجه برسند. حتی دبیران اول و دوم برخی سفارتخانه‌ها در تظاهرات حضور داشتند.
معاون فرهنگی سپاه گفت: یکی دیگر از اشتباهات دشمنان در مورد مدیریت کشور بود. محاسبات آنها درباره‌ی رهبری غلط بود، مدیریت مقام معظم رهبری یک مدیریت حکیمانه در اتفاقات سال 88 بود.
مقدم‌فر در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اظهار کرد: انتخابات همیشه فرصتی برای ما و نیز فرصتی برای دشمنان بوده است. انتخابات سال 88 یک فرصت طلایی برای نظام بود که می‌توانست با آن یک مانور سیاسی انجام دهد، اما با یک تهمت تقلب، فرصت را به تهدید تبدیل کردند و آبروی نظام را بردند.
وی با بیان این‌که انتخابات محل رقابت است و باید همه مراقب باشند، گفت: دشمن در انتخابات خرداد 92 حتما به دنبال استفاده از این فرصت خواهد بود، اما آنها می‌دانند که بدون عوامل داخلی نمی‌توانند اقدامی انجام دهند و سوال اساسی این است که آیا آنها باز هم از راه مسائل سیاسی وارد می‌شوند؟ پاسخ منفی است. این بار آنها از عرصه‌ی اقتصادی اهداف خود را پی‌گیری خواهند کرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.