رفتن به محتوای اصلی

ویدیوی آموزشی؛ راههای مقابله با خشونت خانگی!
08.03.2013 - 18:48

برای رها شدن از گرداب خشونت، از همین حالا شروع کن، نگذار بیش از این، مورد سوء استفاده قرار بگیری!
به خودت فرصت بده، درک کامل این شرایط هولناک ساده نیست! زمان می خواهد تا خودت را پیدا کنی!
هر روز تکرار کن! تو ارزشش را داری! یک زندگی بهتر پیش روی توست! 
(مقدمه پاورپوینت راههای مقابله با خشونت خانگی)

پاورپوینت و پی دی اف این برنامه آموزشی را از اینجا دانلود کنید http://shahrvand-yar.com/media/4446

مقدمه؛ به یقین هیچ کدام از زنانی که از سوی نزدیکان و به ویژه همسران خود مورد آزار و خشونت دائمی قرار می گیرند، اگرچه ممکن است آنرا تحمل کنند اما هرگز به این روال عذاب دهنده خو نمی گیرند. همه آنان در ذهن خود بارها و بارها، تصویر و خیال شرایط متفاوت و دنیایی بهتر را تجسم کرده اند. اما آیا همه زنان در خود توان و اراده تغییر را می یابند؟
حقیقت این است که زمینه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و حتی سیاسی جوامع، نقش موثری را در تصمیم گیری زنان برای رهایی از چرخه فرساینده خشونت ایفا می کنند و ظاهرا چشم انداز کوتاه مدت روشنی برای تحولات چشمگیری در این ابعاد دیده نمی شود.
با این همه امروز تقریبا همه تلاشگران حقوق زنان به این باور مشترک رسیده اند که با وجود همه موانع و محدودیت ها نقش آموزش و بالابردن آگاهی عمومی در مقابله با خشونت علیه زنان برجسته و غیر قابل انکار است. فراموش نباید کرد که متاسفانه در ایران به دلیل پذیرش و تثبیت نابرابری در قوانین در کنار اعمال فشار شدید بر کنشگران حقوق زنان و ممانعت از فعالیت علنی آنان، امکان آگاهی رسانی به طریق مستقیم و در قالب سازمان های غیر دولتی بسیار دشوار است.
از طرفی می توان و نباید از مقوله آموزش به زنان ایرانی و توانمند سازی آنان، با وجود همه محدودیت های اجتماعی و نقصان های قانونی برای خارج شدن و یا دست کم کاستن از خشونت صرف نظر کرد.

بر پایه همین اعتقاد اساسی، مجموعه شهروندیار درصدد بر آمد تا سومین پاورپوینت آموزشی خود را همزمان با روز جهانی زن در دنباله پارپوینت های قبلی با محوریت مسایل زنان به موضوع راههای مقابله با خشونت خانگی اختصاص دهد. کوشش کردیم که همچون دفعات قبل به ساده ترین زبان و به کمک تصاویرگویا، توصیه ها و روش های حداقلی، ممکن و در دسترس را به مخاطبان ارئه دهیم.

شایان ذکر است که جمعی از فعالین حقوق زنان چند سال پیش به همین منظور جزوه ای 45 صفحه ای را منتشر کردند که از آن نیز به عنوان یکی از منابع این برنامه آموزشی استفاده شده است. باشد که توانسته باشیم سهمی در خور برای یاری به زنان در معرض خشونت و یا خشونت دیده ایفا کنیم

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.